• brud0905

Corsage

Idag gick jag och köpte mig det nya numret av "Allt om bröllop". På sidan 75 hittade jag en mycket fin corsage. Kan blomsterbutikerna fixa den corsagen man vill ha eller kan det vara så att man måste beställa från en butik i en annan stad?

• Svar på tråden Corsage
  • 27juni2009

Kan inte floristen i den butik som du väljer att beställa dina blommor ifrån göra det du ösnkar i bukett o corsage väg så skulle jag (som florist) definitivt vänt mig till en annan butik! Så vad jag vill ha sagt med det är att kolla med den butik du tänkt dig i god tid så du hinner hitat en annan butik ifall de inte känner sig kapabla att göra efter dina önskningar. FÖR allt ska kännas rätt m bukett , bordsdek o corsage, det är EN gång (förhoppningsvis) som ni gifter er!

• passionsblomman

Nu har jag inte sett bilden, men en utbildad florist ska absolut kunna hjälpa till med både bukett, coursage och allt annat du vill ha i blomväg tilll ditt bröllop. Det är tyvärr så att inte alla blomsteraffärer har kvalificerad personal- därav också väldigt konstig prissättning många gånger. Du ska känna efter innan du bokar så att du känner att du får förtroende för floristen. Det är liksom förutsättningen för en god vidare kommunikation.Förhoppningsvis finns det duktiga florister där du bor, det finns många sådana- kreativa och skickliga- också.Lycka till!

• brud0905

Tack så mycket för era svar och jag håller med 27juni2007 helt och hållet - allt ska kännas rätt då detta är "one time in a lifetime".

Svar på tråden Corsage