Vart köpa tårtgrejer på nätet?
Vet någon om det finns några bra sidor på nätet där man kan beställa marsipan, dekorationsgrejjer till tårtor och bakverk? väldigt tacksam för tips!
Vet någon om det finns några bra sidor på nätet där man kan beställa marsipan, dekorationsgrejjer till tårtor och bakverk? väldigt tacksam för tips!
www.cakedesign.se har också massor med roliga saker
Sockerpasta kan man utan problem färga svart, men det kräver ganska mycket färg innan den blir svart.
Tror att det finns en bild i mitt galleri på en av mina tårtor som jag gjorde svart och vit (annars så finns den nog på min hemsida, länk dit finns under "mina länkar").
Jag rekommenderar också att man köper färdiga pulvermousser som man blandar med grädde. Lätt, smidigt och GOTT!
tack så mkt för alla tips.
men jag vill inte få sockerpastan svart då jag komer köpa svart marsipan. jag vill ha GRÅ sockerpasta, eller marsipan.
men alla sidor jag varit på har ljusblå, svart och rosa. massa färger, men aldrig grå
Grå livsmedelsfärg finns ej. Då dekormassa är vit, man behöver lite svart färg så blir den grå.
rekomenderar sugerpaste framför marsipan, det är mkt lättare att arbeta med och finns också att köpa svart.
yllo: pulvermousser från nätbutikerna också eller vanliga affären?
jag tror att det blir helvita tårtor och svarta och grå detaljer nu när jag tänkt efter. det blir lite enklare och snyggare i sin helhet tror jag
MissMijah: Grått är lätt att färga själv. Ta bara svart färg och färga. För att färga svart krävs mycket färg, men tar du lite mindre så blir det grått
Pulvermousser köper jag både i affärer och på nätet. Tänk bara på att blanda mjölk och grädde i mousserna du köper i affärerna. Oftast står det att man ska blanda dom med bara mjölk, men det blir mycket krämigare och godare om man byter ut 2/3 mjölk till grädde och sedan vispar med elvisp.
Om du är kräsen kan jag igen rekomendera mousserna från tartdecor, de smakar mkt "autentiskt"!
tack tack tack
just det och vad gäller deko sugardesign.dinstudio.se förståss
...kakburken även ett bra tips, både vad gäller fyllningar o dekorationer. Sockermassa köper jag på tårtdecor (ballinas sp behöver inte fodras under locker för att förhindra att tårtan svettas.)