Vart köpa tårtgrejer på nätet?
Vet någon om det finns några bra sidor på nätet där man kan beställa marsipan, dekorationsgrejjer till tårtor och bakverk? väldigt tacksam för tips!
Vet någon om det finns några bra sidor på nätet där man kan beställa marsipan, dekorationsgrejjer till tårtor och bakverk? väldigt tacksam för tips!
www.kakburken.se
tror jag det var :)
tack, ska spana in det!
kakverkstan.se?? eller heter den tartverkstan?? kommer ej ihåg, kollar tillbaka o dekoreramera.se finns ju oxå!
finns det något som heter sugerpaste som man kan använda som tårtlock istället för marsipan? elelr har jag hört fel?
min m2b är nämligen nötallergiker.
jag hittade sugarpaste!
har tema vitt, svart och grått på bröllopet. så tänkte givetvis ha en tårta av varje färg. den vita får bli av sugarpaste. dem andra av marsipan.
någon som har nåt tips på hur man kan göra dessa tårtorna snygga? dekoration menar jag.
Du kan färga sockerpastan så den blir grå, den svarta skulle jag också välja marsipan till, köp den svart annars blir det konstig smak på den.
Vad snyggt det låter med dessa färger på tårtorna. På den svarta o gråa skulle det vara snyggt med vita blommor, man kan använda rosutstickaren till att göra skålade blommor med en grå/svart mitt, samma färg som tårtan. Spritsa lite krumulurer i vitt kanske?
Den vita kan man ju dekorera omvänt, i färg menar jag. Det tror jag blir kanonsnyggt, beroende på vilken stil du vill ha.
Lycka till.
Svart och vitt är snyggt!
Jag skulle inte vilja äta en tårta som är svart... men gör ljusgråa tårtor och sedan detaljerna i mörkgrå, svart och vit.
Surfa rund och kolla bilder på svarta bröllopstårtor, men mitt förslag är att göra det på engelska. Om du googla 'black white wedding cake' så kommer du att hitta huundratals bilder på snygga tårta som inspiration.
Vad gäller att beställa tårtgrejer rekommenderar jag alltid Tårtdecor. De är väldigt proffsiga med snabb leveranstid, och som tårtproffs tycker jag att de har de nödvändiga kunskaperna som behövs. Det har inte andra ställen.
Lycka till med tårtan!
tack
ja jag tror att min syster kan lyckas göra det mesta, bara jag säger hur jag vill ha et. det är just det som är svårt.
hur färgar jag sockerpastan bäst så att den blir grå?
Jag köpte mina grejer på tartdecor.se Det var jättebra och de är väldigt hjälpsamma om man ringer. Ett förenklingstips från mig är deras moussepulver, det är supergott! (har riktigt många gästers beröm) Har provat choklad,tropisk,hallon och hasselnöt. Man blandar det bara med vispad grädde och så är tårtan nästan klar!