• Juliazzb25

Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)

Hej alla!

Jag kan inte förklara för er hur arg jag är på en tjej.

Fy att människorna kan vara så dumma och elaka.

NU till saken:

Jag jobbar som bröllopskordinator vid sidan av mitt vanliga jobb. I början på den här året blev jag kontaktad av en tjej här på BT som vill att jag skulle fixa vissa saker till hennes bröllop bla presentaskar till alla gäster, alla placeringskort och alla namnkort där det skulle stå nått personligt om varje gäst. De kort skulle gästerna ha på sig.

Vi hade jätte och då menar jag jätte jätte bra kontakt och mailade varandra och jag skickade några exempel på varje sak med mera.

dagen innan hennes bröllop så åkte jag fram och tillbaka från Uppsala där jag bor till Norrköping för att personligen leverera alla saker.

Vi bestämde att jag skulle skicka henne faktura eftersom jag har företag och hon skulle betala in det men nej nej...

Än har jag inte fått mina pengar insatta på mitt konto trotts att det hat gått 2 månader sen dess.
    Jag har även skickat påminnelse till henne och försökt kontakta henne via mail men hon svarar inte.

Nu ska jag kontakta kronofogden och fråga de om hjälp.

Vill inte vara taskig men rätt ska vara rätt.

Till saken hör det att jag gav henne bättre pris på alla saker än vad mina saker säljer i vanliga affärer bara för att vi fick så bra kontakt med varandra.

vad skulle ni göra om ni var jag...
    Det hanslar inte längre om pengar heller utan jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har aldrig blivit blåst tidigare och kan säga att jag känner mig så lurad och bedragen av henne och det värsta är att jag litar inte på mina kunder nu mera...Vill inte att det ska vara så då jag är en väldig seriös företagare som vill känna tryghet.

Vad skulle ni göra?

Kram till er alla som har orkat läsa.

• Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)
  • ElinDLB

Tycker du ska ringa inkasso. Du ska ju inte behöva åka hem till henne och knacka på! Inte kommer dom från elbolaget och ber dig snällt att betala om du missar din räkning?
    Har människan valt att inte ta dig på ett seriöst sätt så måste du ju visa att du är seriös!

Men hoppas iallafall att allt löser sig tyvärr finns det ju allt för många i*****r på denna planet som tycker att det är okej att göra som din kund.

Men ha det bra!

• skille

Har du sendt skriftelig purre brev? og hva skrev du på den orginale fakturan. Om du ikke har sendt pure brev med varsel om at om hun ikke betaler blir saken sendt til inkasso, er det mulig at du må gjøre det før inkassobyrå eller kronofogden tar saken.

• Juliazzb25

Tack alla underbara människor.

Nu har jag ringt kronofogden och de har förklarat exakt hur jag ska göra.

Hon vet inte vem hon har trampat på hehe:)

Känner mig elak men samtidigt varför ska hon få gratis saker för flera tusen kronor.

• Osvic

Nää inga kompispriser!! Det faller ju bort. Kontakta kronfogden direkt. Det hade jag gjort. Det handlar ju om din framtid och ditt företag.
    Vänta inte längre för att vara schysst mot henne.
    Tänk på dig och din familj i första hand.

Lycka till!

• skille

Du skal ikke føle deg elak, det er hun som sørger for at dette skjer selv!!!!!!! Hun er selv skyld i dette! Du har gjort ditt beste for å gjøre bryllupet hennes bra. Hun viste på forhånd at hun måtte betale for det. Ikke gi deg!

• pandis81

Stå på dig.
    Klart du ska ha betalt för dina tjänster som du har gjort och att sitta och åka från uppsala till Norrköping bara för att hon ska få sina saker. Visar ju bara att du vill väl.

Nä det är lika bra att skicka kronofogden på henne och klart som korvspad att hon ska betala för sig. Dom pengarna kommer ju väl till pass nu när bebisen kommer.

Ta det lugnt stressa inte upp dig så att bebisen far illa av det. Det ordnar sig alltid.
    Lycka till i framtiden och lycka till med bebisen. Det är det vackraste som finns.

• LillEm

Tänk att människor är så egoistiska. Jag blir alltid lika förvånad! Jag är verkligen ledsen och upprörd för din skull Juliazzb25 som har råkat ut för ett sådant rötägg.

Man kan ju undra om de spräckte sin bröllopsbudget och fick panik eller om detta är något som personerna ifråga har satt i system?! De finns ju en hel del människor som verkar köpa och låna utan att egentligen ha pengar. Skrämmande!

/ LillEm

• Juliazzb25

Det som gör mig mest arg är att hon värkade ha pengar på att åka till thailand i 2 veckor.

Hon gottar sig för mina pengar...

Ibland vill jag bara gråta eller skrika ut men vill inte strssa på grund av min lilla plutt i mage...

Tusen tack alla underbara människor det värmer om hjärta när man vet att det finns fortfarande många underbara männoskor så som ni alla är där ute...

Kramizzz från mig och baby

• Ankan80

Snacka om att stoppa huvudet i sanden och tro att man kan komma undan med det.
    Ibland undrar man vad folk tänker.

Ser fram emot en bra lösning för dig TS!

• Tooticki

Skit i att åka och hälsa på henne, hon har fått sin chans. Skicka vidare det till ett inkassobolag så sköter de det åt dig.

Svar på tråden Så ARG ( den är lite lång men snälla läs)