• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • mysifer

whohoo! en sak är bestämd: vi ska gifta oss i malmö.
    äntligen ett beslut om något.

• MissMijah

my: vad härligt, alltid bra att bestämma sådana saker

• mysifer

ja det är skönt att ha något att utgå ifrån. har hittat lite olika lokaler också men nu är det ju ett begränsat område att leta på också. innan har vi ju varit kors och tvärs över landet i tankarna.

• MissMijah

my: ja då blir det ju iaf lite lättare att hitta lokal. begränsat sökområde är bra.

fasiket, jag skulle testa att göra servettringar nu av det där glitterbandet jag köpt. jag sydde för hand. men det bara trådade sig och sprack.

någon som har något tips på hur jag kan sy dem bäst? kanske köpa ett annat typ av band?

• pandis81

usch sitter här och funderar fortfarande på ringar.. mmm det är en hel djungel.

ja du servettringar. hmm det beror på kanske hur breda man vill ha dom. Men annars kan man ju vika ett band och sy på långsidan och trä metall tråd igenom så att det blir lättare ett forma dom som man vill ha dom.
    Detaljer kan ju vara allt från stenar till fjädrar,texter ja det mesta.

Sen vet jag inte riktigt hur du har tänkt dig. man kan ju bara knyta ett band runt om och sätta dit någon liten detalj.
    Kan bli snyggt det också.

Jag måste säga att jag är glad att jag inte har massor med dukning att tänka på.. Bara ringarna tar musten ur mig.

• MissMijah

hehe de dukar ju där åt oss med, men vi vill ha våra egna servetter och servettringar och lite annat.

jag vet inte om jag hajjar vad du menar med att sy på långsidan

men är alla "siden" band sådär trådiga? vet du hur jag menar när jag säger att det trådar sig bara? det liksom lossnar mer och mer ju mer man rör vid det. och det var lätt att dra isär det.

• pandis81

om du har en bit band framför dig. så viker du ner en på längden så att det blir avlångt men lite smalare. så kan man trä en ståltråd igenom då kan du forma dom bäst du vill sen. Eller skrynkla till dom om du vill det..
    Jag vet inte om alla band är så men jag förstår vad du menar.

• MissMijah

ahh okej, typ på smama sätt som man fäster ett gummiband i ett hårband om du hajjar?

det kan ju vara smart, men har ingen symaskin. och att sitta och sy 50 sådana för hans vet jag inte om jag är sugen på :-P

är det bara vi här?

• pandis81

verkade nästan som om det bara var vi här.

Ja precis som man gör gummiband till håret. Men om man inte har symaskin eller om man inte känner någon som har symaskin så är det ju inte så enkelt.

Idag så är jag hemma med ett väldigt hostigt och snorigt barn.
    Ska till läkaren så han får kolla hennes hosta för i natt har ingen av oss tre sovit. Hon har hostat konstant. Och det låter besvärligt. Jag brukar inte gå till läkaren om det inte är något speciellt. Men inatt var det jobbigt.

Så jag kommer säkert sitta här en del när vi är hemma får se om jag får sällskap,,

• FruHögstadius

gd morgon, hoppas ni har det bra, jag har sovit dåligt i natt, men jag tar nog igen mig till i kväll
    jag ahr hittat en ny ring som jag skulle kunna tänka mig att ha , ska lägga ut den under dagen på bloggen..

annars väntar jag svar från kyrkan och från cateringfirmorna..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4