• anbiel68

Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?

Chamor: Varför ångrar du tårtan?
    Den har jag tänkt slopa eftersom den känns så ointressant. Men det kanske är ett misstag??

Vi försöker köra ett budgetbröllop, men tycker inte jag skärt ner på så mycket: Vi har lokal där vi styr själva. Tar maten från catering och kör buffé, men engagerar systerdotterns vänner som servitriser. Köper alkoholen utomlands, har korv o bröd som nattamat... Är iofs inte så klara med planeringen än, men tycker ändå vi håller oss rätt lågt kostnadsmässigt.

• anbiel68

chamor: Oj! Låter som nåt man kanske kan skratta åt på sin 10:e bröllopsdag, men som inte alls är kul när man vill att allt ska vara perfekt

Jag trodde du menade att ni skipat tårtan helt. Vi tycker liksom inte att det behövs. Folk är ändå mätta efter mat, och less på att sitta vid bordet, så vi slopar den.

Present till gästerna har jag aldrig varit med om och förstår inte heller varför man skulle ge. Som Sebastiána skriver, man brukar ju inte ge gästerna på födelsedagskalas...

Att betala baren i efterhand var ju smart! Det kanske tom blir billigare än att försöka uppskatta vad som går åt och köpa utomlands... Blir ju lätt över då.

• anbiel68

Varför är tårta så viktigt? Vi har ju tänkt slopa den, men nu blir jag lite orolig att vi kommer ångra det på nåt vis...

• anbiel68

vi ska engagera min systerdotters kompisar som serveringspersonal. Visst får de också betalt en slant, men det blir ju mycket mycket billigare än proffs. Men vi kör ju buffé, iofs... Har ni servering vid bordet kanske ni vill ha lite mer proffs?

Svar på tråden Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?