• XLNT

    Icke planerad graviditet!

    Jag är ute efter att få tankar och svar från er om hur ni skulle gjort i min sits.
    Jag har kopparspiral sen ett halvår och min barnmorska "missade" nog att berätta för mig att den har mindre skydd mot graviditet än hormonella preventivmedel.
    Det är så att jag nu gått över tiden för mensen med över 1v så jag gjorde ett gravtest som visade sig vara possitivt!
    Mitt dilemma är att vi inte planera att få barn nu. Har iofs pratat mkt om det på sista tiden och min pojkvän har sagt att han gärna vill bli pappa..
    Ska jag behålla barnet? Vi är unga; jag 22 och pojkvän 24. Vi har jobb bägge två och har varit tillsammans i snart 4 år, bor ihop sen 2. Finns andra faktorer som inverkar givetvis men jag börjar här.

    Tacksam för era tankar!**

  • Svar på tråden Icke planerad graviditet!
  • september2009bröllop

    om allt är bra mellan er och ni har fasta jobb så varför inte?

  • Soon and very soon

    unga?? allt är relativt! att du har fast inkomst är ju bra , jag skulle tuta o köra. Har två barn fylde 24 3 veckor efter hennes nedkomst, 26 10 dagar efter 2a. jag är helnöjd. Lycka till nu!
    tänk på att bäbisar inte rör sig så det är inga problem att bo litet fram till ett års ålder ungefär.(vi fick panik o flyttade när jag vart gravid till större men sämre.) helt onödigt!

  • matteve

    Förstår inte riktigt... det är ett liv vi pratar om.

  • september2009bröllop

    menar bara att man kanske skulle överväga att behålla detta underbara lilla liv om man kan erbjuda den en trygg framtid även om det inte va planerat.

  • Soon and very soon

    ja det är ju ett liv det är ju därför ts funderar?!? alltid bra med flera tankar!
    4 år är ju stabilt! jobb har de!

  • Rebellen75

    Mitt första barn var inte heller planerat. Jag var 22 och vi hade varit tillsammans 2år. Jag fick panik ibörjan men efter att jag pratat med kurator och folk omkring mig så bestämde jag mig för att behålla barnet. Hon fyller nu 10år på söndag.

    Lycka till med vad du än bestämmer dig för

    Kram

  • Heloise

    Det är ju svårt att svara på
    Men stabilt förhållande och jobb är ju inte samma sak som att känna sig redo för barn, att prata om att vilja ha barn i framtiden är ju inte samma sak som att vilja ha nu på en gång.
    Å andra sidan som många påpekar här så har ni ju jättebra förutsättningar. Jag förstår att det måste vara jättesvårt.
    Jag har varit oplanerat gravid och valt abort trots jobb och stabilt förhållande, jag fick ett råd av min mamma; var den första känsla lycka trots osäkerhet och lite panik, så gå på det,men var den första känslan( som i mitt fall) panik och förtvivlan och en grundkänsla av att jag verkligen inte ville ha barn just då( 21) så gå på det. Man ska inte måla fan på väggen men man ska heller inte förneka sin egna känslor,det är okej att sätta sig själv(er själva) först.
    Lycka till

  • 090208

    Ok, enligt alla erfarenheter man fatt tagit del av sa ar detta min slutsats:

    Om du valjer att INTE behalla barnet kommer du KANSKE angra det,

    men om du behaller barnet sa kommer du ALDRIG angra det.

    Alder kommer inifran. Kanner du att du vill gora sa mycket och ar ledsen for att bebisen kommer gora sa du gar ge upp drommar, eller ar du glad och kanner att du ar glad hemma, men familj och vanner..? Alder spelar ingen roll, det ar upp till dig hur gammal du vill vara!

    Lycka till hur du an gor. Men jag tycker du ska behalla bebisen, det kommer du garanterat inte angra.

  • 090208

    BRA tips tycker jag! Sana grejer och erfarenheter har du nytta av. Slappna av bara.
    Soon and very soon skrev 2008-09-22 18:02:31 följande:


    tänk på att bäbisar inte rör sig så det är inga problem att bo litet fram till ett års ålder ungefär.(vi fick panik o flyttade när jag vart gravid till större men sämre.) helt onödigt!
  • zsandora

    När ja blev gravid va ja å jonas inte ens ihop, vi hade strulat runt i 4 år.... Jonas föreslog abort ja total vägra! Ja ha de heller inget fast jobb....

    Men idag, ja e gift med Jonas, har fats jobb, å bor i ett stort hus. William är en buse på snart fyra år, å ja ångrar inte en sekund att ja behöll honom, å Jonas e världens bästa pappa!

    Du vet innerst inne om de e dax lr inte, å den kille e ju redo.

Svar på tråden Icke planerad graviditet!