• Miss Blue

080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?

Startar en ny tråd då den gamla stängdes.
    För alla brudar som gifte sig på den fantastiska dagen 23 augusti!

• Svar på tråden 080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?
  • voilen

Stort grattis till alla grvida fruar! Vad roligt (vet hur det känns), nu har ni nåt nytt att se fram emot och längta till Har inte skickat tackkort än så jag skäms nästan lite. Nästa helg får jag bilderna som min svåger tog och dom kommer kunna användas till tackkort. Jag längtar efter att få se dom!

Vår fotograf förstörde minneskortet från vigseln och festen så vi har bara bilder från brudfotgraferingen: brollopsfoton.mediastudion.se/

Jag har fått papper från skatteverket men min man har inte fått sitt efternamn ändrat än, har det blivit nåt fel då eller tar det olika lång tid fast man anmält samtidigt? Våra körkort går ju ut snart!

Ha det bra alla fruar!

• voilen

Man kan tro när man klickar på länken till våra brudfoton att jag har gift mig två helger i rad men ni får välja Jens & Ellinor...

• AnnaochHenrik

voilen: Jättefina bilder, vad fina ni var! Alltid lika kul att kolla på bröllopsbilder!
    Som jag fattat det går vigseln igenom först, sen sker namnändringen separat, och det kan ta några dagar extra... Du får väl ringa skatteverket och kolla så att de har koll på läget!

• Miss Blue

voilen- fina bilder!!
    Men hallå fotografen förstörde minneskortet?!?!? Hur blev det med det? Har ni fått någon kompensation eller nåt???

Idag skickade jag iväg uppgifter till nya körkortet! Så snart kan jag ta tag i att fixa nytt bankkort mm

Kan tipsa om en sak: när ni ska hämta ut ert nya körkort kommer det rekommenderat och då ska ni ha med det "gamla" körkortet + registerutdraget från Skatteverket. Annars kan det bli problem att legitimera sig! Jag var nyss på posten och passade på att fråga....

Var även och hämtade lite fler bilder från fotografen - åhh vad det är roligt med bilder!!!!

• voilen

Vi fick 1000:- i kompensation för att alla foton från hela dagen (utom uppställda brudfoton) saknas Jag är riktigt less på den där fotografen och kommer absolut inte att rekommendera honom till nån annan... Han var inte så ledsen för att bilderna är borta, vi har ju det på film säger han.

Jag ångrar mig så hiiiimla mycket för att jag avbokade en av Hälsinglands bästa fotografer som dessutom är tjej och har betydligt mer koll på vad som är viktigt att fota en bröllopsdag. Han hade inga roliga idéer överhuvudtaget och fotgraferingen kändes stressig. Men vi tänkte ju att vi skulle få så många fina bilder från resten av dagen... Tji fick vi!

Håller på att skicka in körkortet nu.

• Miss Blue

voilen - vad trist! Man kan ju liksom inte göra om fotograferingen, det är verkligen superviktigt att det funkar.

Vi tog en välkänd fotograf här i vår stad som kändes stabil (lite dyr) och det funkade jättebra, vi är supernöjda.
    Vår fotografering var helt avslappnad, han dirigerade oss hur vi skulle stå och vad vi skulle göra men frågade även om vi hade några speciella önskemål.

1000kr i kompensation känns otroligt snålt! Fy sjutton vad oproffigt gjort!!! Hur kunde hann förstöra minneskortet undrar jag?!?!? Körde han över det eller?!?!?

Stor kram till er, hoppas att ni har andra fina kort som gäster och familj har tagit!

Vi har ca 1000 bilder från våra gäster!!!! Och då har vi inte fått från alla än! Digitalkameror är en bra uppfinning....!

Är lite avis på er gravida...börjar bli sugen på nr 2 men min man är inte riktigt med på noterna......

• nicolina2008

voilen: Men hur kan man försöra minneskorten??? Ni var jättefina!

Jag kände att vår fotograf inte heller kom med så mycket tips på hur vi skulle stå och vad vi kunde göra. Men bilderna blev jättebra ändå.
    Vi har valt ut 20 bilder till ett album som hon fixar och som jag hoppas vi får nästa vecka!

Fick papper om nytt körkort i torsdags, men ska man inte få nått papper från skatteverket också?

• Bröllop 2008

Hejsan! Jag har fått körkortspapprena och tagit nytt kort
    Ska försöka göra iordning dem idag och lägga på lådan, det är bara så svårt att få en bra signatur, haha får liksom inte till det med det nya efternamnet

• voilen

Tack för sympatierna! Jo, vi har fått massor av bilder från släkt och vänner. Det är ju tur att många andra fotade och att några av dem har bra kameror. Innan brudvalsen ställde han kameraväskan på en bautastor högtalare och magnetfältet runt den gjorde att kortet slogs ut Det borde man ju veta om man är professionell fotograf...

Ni är ju förresten oxå jättefina på era bilder!!

• Miss Blue

Fniss jag övade ett par gånger innan och tyckte att jag fått snits på det men sen när jag skulle skriva i den däringa lilla rutan så blev det bara blaj......
    Ja ja det får man väl leva med....(kortet blev inte heller superbra...)
    Bröllop 2008 skrev 2008-09-27 10:40:19 följande:

Hejsan! Jag har fått körkortspapprena och tagit nytt kort Ska försöka göra iordning dem idag och lägga på lådan, det är bara så svårt att få en bra signatur, haha får liksom inte till det med det nya efternamnet
  • nicolina2008

Idag ringde vår fotograf och vårt album är klart! Ska bl så roligt att få det!

Svar på tråden 080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?