Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    Fruar i Lund - del 1

    Snälla får jag gnälla av mig lite?????

    Har sedan länge en lååååång dag inplanerad för morgondagen med bara BRÖLLOP.... ska träffa organisten i kyrkan, träffa prästen, konditorn o sen ska vi träffa hovmästaren på slottet.

    Svärmor har länge frågat om de fick följa med o kika på kyrkan o slottet o det tyckte jag/vi var självklart att de fick om de ville! Dock får de köra själva med tanke på schemat som vi har men det var ok med dem!

    Nu har deras andre son (min svåger som har fru o dotter på 4 månader) blivit opererad för en fistel så han behöver ha sitt bandage byt varje dag...MEN på helgen är vårdcentralen stängd så han måste åka in till Lund o få det byt där......

    Så igår när min m2b pratade med sin mamma så var det väldigt osäker om de kunde följa med till Glumslöv för de var tvungna att skjutsa sin andre son till sjukhuset.......

    Detta kanske inte verkar så konstigt......men min svåger o svägerska (som båda har körkort) har en egen bil o tillgång till ytterligare en lite äldre bil....så transportmöjlighet finns.....så min fråga är....VARFÖR måste mina svärföräldrar skjutsa sonen till sjukhuset????? Känns som att det är lite av en komplott från min svägerskas håll.....hon har svårt för att inte stå i rampljuset o behöver hela tiden bekräftelse på att hon är duktig...samtidigt som hon snackar skit konstant om svärmor o svärfar......misstänker att hon snackar skit om mig för svärmor har blivit lite distanserad känns det som.......

    O visst vill man kanske inte släpa med en 4 månaders bebis till sjukhuset.....men hur lång tid kan det ta att byta en kompress? Svägerskan kan ju skjutsa sin man o ta med barnvagnen så kan hon ut o gå en stund tills han är klar!!! Eller?!

    Blir lite irriterad då vi hade planerat detta sedan länge o jag kände att jag behöver ta ett samtal med svärmor på egen hand för att känna av....kolla läget o så.....pga allt skitsnack fr svägerskan.

    Svägerskan är snäll o menar nog inget ont....men hennes trut går i ett o hon inser nog inte att hon förvränger saker o ger en väldigt sned bild av saker o ting.......

    Shiiit det blev långt.....Sorry!

    Men är det inte lite skumt???
    M2b tycker att det är lite skumt men han orkar inte bry sig....(mkt på sitt jobb).

  • ingenjörsbruden

    a wife to be skrev 2008-10-10 17:47:02 följande:


    Tycker ni att det är jätteviktigt att dom följer med?annars försök att strunta i det. Man orkar inte ha massa annat att bry sig om innan bröllopet. Nu vet jag inte hur snart ni ska gifta er, men min svägerska ringde typ 4 dagar innan bröllopet och beklagade sig för att dom inte hade ngn barn vakt. Nähä, och vad vill ni att VI ska göra åt det kände jag direkt. Man ringer väl inte till BRUDPARET och vill att dom ska fixa det när inbjudningarna kom ut i mars!!!(vi gifte oss i aug)
    Men herregud...varför ringde hon er???
    Suck...människor!! *virrar på huvudet*

    Svärisarna hann med att skjutsa andra sonen o hinna till kyrkan...så de var med o det blev bra!
  • ingenjörsbruden

    Anja: Om ni ändå ska köpa bil så köp en riktig kombi....det är så smidigt att kunna slänga in hur mkt som helst (nästan). Så V70 framför V40 röstar jag för

    Sen kan jag tyvärr inte med samvetet i behåll råda dig att köpa en volvo.... .....Köp en saab 95 istället så får du dessutom en snygg bil!!

    Klart du ska ta körkort om ni funderar på att skaffa bil!
    Det är väldigt mkt frihet att kunna ta sig vart man vill!!

    Om man passar på att övningsköra mkt hemma (hur det är med reglerna där kan jag inte) så att man får upp vanan att köra gasa/bromsa/växla/blinka så får du ut mkt mer av körlektionerna...dvs bara går igenom regler o procedurer osv på körlektionen.
    Lycka till!!

  • ingenjörsbruden

    Tyvärr T RO, ingen aning om catering som inte är buffé.....men vet att det har talats väldigt varmt om Appelgrens grytor (tror jag de hette)...men det är nog buffé som gäller där.

    Spännande med album o tackkort....har funderat på att förbereda tackkorten redan nu....så att det bara är att montera fotot i sen....får se om jag har ngn minut över ngn dag!

    a wife to be: hur var nu ladies night?!

    Fröken Planera: NUUU har jag äntligen bokat tid på Tokyo.. Bättre sent än aldrig! Ska dit på ansiktbehandling först o kolla läget.....innan jag ger mig på "puuuuuta mera" Fast de var kanske på det andra stället i Malmö som det var "puuuuuta mera" på?!

  • ingenjörsbruden

    A wife to be: låter som en hundans rolig kväll!!!

    Anne: Din stackare! Hoppas det lugnar sig snart!!

    Fröken Planera: Kan tänka att det gjorde ont!! ja ja....den som vill bli fin eller hur?! Vem tycker du är bäst på vaxningen? Tänkte testa deras Quick manikyr osså....för att se om jag blir nöjd...funderar lite på att göra nagelförlängning....

    Ni som fixade era naglar t bröllopet....Var gjorde ni det?!

    Någon som varit hos Mipaform i Staffanstorp?! Vill köpa en slöja som de har.......men kontakten verkar lite dålig.

  • ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-10-29 08:55:23 följande:
    Anne: Jobbigt med illamående men det brukar väl bli bättre efter 12e veckan... Ingenjörsbruden: Angående mipaform så tänkte jag köpa min klänning där först men servicen var under all kritik. Ingen var där under deras öppettider, ingen svarade, inget meddelande på hemsidan så jag lade ner det projektet..Lycka till på Tokyo förresten
    *asg* läste först 12 MÅNADER....o tänkte "shit va jobbigt" *ASG*

    Mmm ....börjar misstänka att serviceminded inte är det Mipaform sätter först....ska skicka fler mail för jag vill verkligen ha den slöjan!!!
  • ingenjörsbruden
    Saltakatten skrev 2008-11-02 18:55:35 följande:
    Hej hej!Träffade några av er här i tråden på en fika (i vintras?) Hängde med Anja som jag träffade för länge sedan i en gammal BT-tråd för Brudar i Lund. Ville bara inflika en sak om MIPA-form. Jag fick hjälp av henne att justera min brudklänning. Efter bröllopet skulle hon hjälpa mig att ta av släpet på klänningen men jag fick inte tag på henne för att bestämma tid. Fick mail av henne ett tag efteråt där hon sa att hon inte kunde hjälpa till för att någon i hennes familj hade blivit vädligt sjuk. Innan bröllopet fick man snabbt svar så jag uppfattade henne som serviceminded så risken är väl att personen kanske fortfarande är sjuk?
    Ok....det är fullt förståeligt...dock så har de börjat med sin rea o har lagt upp en massa klänningar osv där man ska maila om man är intresserad av någon av produkterna....vissa är redan sålda...så där verkar vara en del rullians......
    Får väl fortsätta att försöka!
  • ingenjörsbruden

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-11-14 12:04:09 följande:


    Tittar bara in lite snabbt innan jag ger mig iväg för att jobba hela helgen.Hinner ju aldrig hänga här mer... (händer ju inte så mycket i vår tråd nu för tiden heller )Anne hur är det med dig vännen... Fick tillbaka min klänning från kemtvätt, visade sig att den var HELT REN men att sömmarna på ena sidan av klänningen, de sömmar som skapar själva "puffarna" i på klänningens övre del, hade rasat så kemtvätten fick skicka den till sömmerskan. Där är den klar nu och jag ska inspektera den på måndag och se om den ser ut som "den ska" den 28:e säljs den till en annan lycklig blivande brud. Känns vemodigt men jättekul samtidigt! Ska bli så kul att se en annan brud i den. Shit vad jag älskar den klänningen Vad händer hos er annars?Fler gravida? En väninna fick igår reda på att bebisen hon väntar (som hon var HELT övertygad om var en flicka) är en pojke. Hon var helt förvirrad och fick börja tänka på en helt ny bebis. Sånt där är ju faktiskt förvirrande. Tänk vad man kan ställa till det för sig själv ibland genom att låsa sig i vissa tankebanor. Har precis sett ett nytt avsnitt av greys och ååååhhhh längtar såklart redan till nästa vecka.Tja, det var väl allt som hänt i mitt liv på sistone...Fick en bra lön den här månaden, underbart! Så det känns nästan värt det att ALDRIG vara hemma Nä, det känns INTE värt det. Det kan bara inte vara meingen att vi människor ska jobba 100%, så här många timmar av varje dag, i våra liv, när vi har barn, som borde vara det viktigaste och som vi borde få träffa mer än bara någon timme innan de ska lägga sig på kvällen. Undrar ibland var människan har skapat åt sig själv. För det är INTE så här vi är ämnade att tillbringa tiden, det är jag helt övertygad om.Sex timmars arbetsdag med full lön (allra mest 6 timmar)... Go go go go säger jag.Massor av kramar till er alla... Hoppas att vi kan klämma in en liten träff snart Vore super!jag är ledig från den 19 dec till den 25 dec. Kanske en liten fika på stan någon av de dagarna (även om det är precis innan jul) kramarAnja
    Håller med dig Anja...här händer det inte mkt!
    Fullt förståeligt!!

    Röstar osså på 6h arbetsdagar!!! O helst bara 3 dagar i veckan!!

    En träff vore trevligt.....men jag avböjer mellan 19-25 dec!!
    Men kanske en träff i feb?! *hihihi*

    Hedebris: hoppas tentan gick bra

    Anne: hoppas illamåendet gått över o att magen växer o att ni båda mår bra!

    Jen82: Hårt jobb med tackkort osså!

    Gabbi: Var på Tokyo igår! Härligt ställe o människor! Började lugnt med ansiktsbehandling o frans o bryn färgning + plockning!
    Ska ev boka in en brasse....men är lite feg!!!

    Labbråttan: Hur har det gått med lgh letandet?

  • ingenjörsbruden

    Fröken Planera skrev 2008-11-17 11:06:17 följande:


    Hej alla Fruar och Ingenjörsbruden!!! Idag har Sonnys julklapp kommit. Bildboken, om ni kommer ihåg!!!! Den är sååååå jättefin!!!! Vilken tur att man kan ge bort något som man så gärna vill ha själv och att den då hamnar i mitt hem, så jag kan ha glädje av den precis när jag vill i framtiden.Hörde jag Fika???? Count me in!!! Vi har föresten köpt ett hus i Olofström. Ett litet weekendhus som vi ska bo i de helger vi är i Blekinge och på semestrar. Det ska bli så skönt att äntligen ha något eget när vi är där uppe!Ja just det, nu är jag även dipl kostrådgivare!!! Jag klarade både utbildning och tenta. Känns superskönt.
    GRATTIS!!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-11-18 13:20:39 följande:
    Vad roligt att ni köpte huset. Gick de med på ert bud tillsist? Hur går det med nya utbildningen? Har du fått ett nytt område att ansvara för nu på jobbet och ett fett lönepåslag nu när du har ytterligare kunskap? Jag pratade med min chef idag, från och med nu går hon under namnet Mrs Ashole...ja, du kan ju gissa vad det rör sig om! Borde egentligen döpt om henne till det för länge länge sedan, men nu äntligen är det gjort och det känns bra. Mohahahhha... Grrr...Kan väl egentligen berätta för er andra med, DET HAR FLYTTAT IN EN BEBIS I MIN MAGE!! Den kommer i början av juni, så jag och Anne ska ligga på rummen intill varandra och gasta ikapp! Fler som hänger på????? Hade iaf ett samtal med chefen idag där jag sa att jag skulle komma tillbaks, inte ens ett litet grattis kunde hon säga...men en massa annat sa hon, där av Mrs Ashole. Var samma när vi gifte oss, det första hon sa när jag kom till jobbet efter bröllop och semester:jaha, så det är till att ha varit söder ut? Åå, vad gott med godis (dvs det godiset som jag tog med o bjöd på...)Inget grattis, inget tack, nada nix! E det jag som e känslig och puckad eller har hon något fel på sin sociala kompetens?Sorry var bara tvungen att kräka av mig lite!
    GRATTIS!!
    O sparka chefen på smalbenet eller nåt från mig....sicken dålig stil! Klart man ska säga tack o grattis osv!! Def fel på hennes sociala kompetens o inget fel alls på dig!! Så klart!
  • ingenjörsbruden

    Fröken Planera skrev 2008-11-20 15:59:15 följande:


    Ja vad Fan!!! Kan Embo och Anne, så kan väl jag åxå berätta för er.. Även jag har en liten inneboende i min mage, men jag ligger ett par veckor efter de andra fruarna. Strax efter midsommar är det dags för min del.
    GRATTIS!!

    Guuud va roligt att så många har bebisar i magen!!! Så härligt!

    Embo: Tradigt med datorn...hoppas det löser sig:

    Labbråttan: Stackars dig som ska jobba 22/12!

    Idag är det 1 månad tills Embo fyller år!!!!! O vi gifter oss!! *wiiiee*
  • ingenjörsbruden
    AnneiLund skrev 2008-11-22 11:42:06 följande:
    Jo glömde en sak....maxgräns 25700...och så får man 80 % av det då eller?Kasst.....
    Va härligt att höra att du inte är Äckelillamående hela tiden nu!
    10 kilo!!! De säger väl "poff" när du börjar amma eller nåt?! För vem fasen har sagt att man inte hinner träna som småbarnsförälder?!?!?!?! Bara att kånka runder på guldklimpen för att få den att sova är ju rätt jäkla jobbigt! (säger en nöjd moster som fick syskonbarnet att somna på egen hand! Fick dock rejäl träningsvärk i armarna som tack! )

    Ja det är väl 80% man får....känns gött....skulle jag bli gravid så stöttar företaget med 10% så jag får ut 90% Bra att vara kosultajävel ibland!

    Håller med Anne....Kom igen nu Anja! En mer eller mindre?! *hihi*
  • ingenjörsbruden

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-11-28 11:43:19 följande:


    Nu ska vi iväg o titta på ett radhus... håll tummarna. Det är PERFEKT för oss!
    Lycka till!! Jag håller tummarna!!!

    Vi har fått en tomt nu!!! Tjohoooo!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-11-28 15:32:23 följande:
    AnjaProvkörde en med små hjul fram och en med vanliga. Smidigt med de små fram, men jag tycker inte att de är snygga... SÅ nu är frågan om det ska vara praktiskt eller snyggt...hmmm, svår fråga, svår fråga. Haha, där var en vagn med rutigt,alltså inte som det var för med rutigt tyg, utan de hade sömmar så att den blev rutigt...inte snyggt alls, billig, men nä...inte ens det hjälpte.IngenjörsbrudenVar har ni fått tomt? vad ska ni bygga för hus?Du, det är mindre än en månad kvar till ert bröllop.... Varför gifter ni er på en söndag förresten?Vi var o kollade hus för någon vecka sedan, väldigt fint! Men inte riktigt lika fina månadskostanderna! Billigar med öronproppar till grannarna, när de kommer och säger att bebben låter för mkt.
    Vilka våndor med barnvagn!!! Jag hade def haft beslutsångest! Men o andra sidan så kan man som Anja skrev....sälja/byta/köpa...... Jag röstar för praktisk framför snygg! Lycka till med letandet!

    Vi har fått en tomt i Dalby där vi har tänkt bygga ett enplanshus (får inte bygga högre för kommunen)...ska skissa o fundera lite på planlösningen i helgen! Har hittat en planlösning hos Götenehus som heter Högsäter3 som vi har fastnat en del för...dock så kommer den att revideras för tvättstugorna i nybyggda hus är komiskt små....förstår inte hur arkitekterna tänker......en barnfamilj skapar en hel del tvätt som måste tas om hand....o man kan inte torktumla allt!!! Finns inte plats för att hänga upp saker!! Blir så jäkla irriterad....men så är trenderna nu....BAUTA vardagsrum/kök o pytte tvättstuga.....för varför ska det vara funktionellt i tvättstugan?? Där är det ju inte roligt att vara? Suck!
    Så jag ska DEF rita om så att vi får en funktionell tvättstuga med MASSOR av förvaring!
    Det är helt galet höga priser på alla hus....förstår inte att de får sålt....
    Ja köp öronproppar till grannarna! Har för mig att man brukar säga att det första året behövs inte så mkt extra utrymme för barnet....men sen....

    Ja tiden går så sjukt fort!! månd o tis var sega som tusan....hade lite mindre att göra på jobbet....men ons-fre har bara försvunnit i ett "poff"!
    Som tur är så är det inte mkt kvar att fixa...sitter med festplaneringen varje dag på kvällarna.....har en himla massa underlag att välja o vraka i....så det är mest sortering o layout-fixitrix.

    Vi vill ju gifta oss på din födelsedag!! Har du inte förstått det?! Hihihihi! Nääää det är av helt praktiska skäl.....bröllop på sönd=lördagen ledig för fixotrix...vill spara alla semesterdagarna till bröllopsresan som blir lååååång! Dessutom så bokade vi resan först...det gjorde vi 3 januari...sen friade jag i februari så då började vi titta på lämplig dag.....kände att vi ville ha bröllopet i nära anslutning till resan.... Vi är lite baklänges verkar det som!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-12-12 12:34:17 följande:
    AnjaDu som har lite koll, hur länge till är denna tråden öppen?
    Den är bara öppen till på söndag!!
Svar på tråden Fruar i Lund - del 1