• F A M E

Måste bröllopsdagen ligga på en helgdag.

Kan man inte gifta sig säg en tisdag??? viger kyrkan på en vardag nu för tiden??

Vi står och ska precis välja ett datum som passar oss. Men vissa helger är så pass uppbokade redan 1 år i förväg i den månaden vi funderar på att gifta oss.

Funderar på om vi ska vara lite udda och ta en tisdag istället...

JOOO jag vet att de allra flesta kan vara med om de ligger på en helg. Men varför vara alla till lags ;-D

• Svar på tråden Måste bröllopsdagen ligga på en helgdag.
  • Vill nu

Vet en jobbarkompis till mamma som ska gifta sig på en måndag, så det går säkert! Lite svårare för gäster att komma kanske...

• Silla69

Gifta sig kan man göra vilken dag som. Det är just gästerna som måste ta ledigt 2 dagar från jobb.
    Ja om man ska ha fest efter bröllopet också.

• F A M E
    Silla69 skrev 2008-09-20 20:58:32 följande:
    Gifta sig kan man göra vilken dag som. Det är just gästerna som måste ta ledigt 2 dagar från jobb.Ja om man ska ha fest efter bröllopet också.
    De är så sant de. Nu fundera vi på juli-aug månad då de flesta har redan ledigt iofs.
  • F A M E

Vill nu skrev 2008-09-20 20:47:14 följande:

Vet en jobbarkompis till mamma som ska gifta sig på en måndag, så det går säkert! Lite svårare för gäster att komma kanske...
    JOOO de förstår jag.
  • ElinPierre

Åh, det är ju en toppenide!! Inte många som har så och OJ vad glad jag skulle bli om min trista veckovardag blev avbruten med ett bröllop!!

• F A M E
    ElinPierre skrev 2008-09-20 21:29:55 följande:
    Åh, det är ju en toppenide!! Inte många som har så och OJ vad glad jag skulle bli om min trista veckovardag blev avbruten med ett bröllop!!
    Så tänkte vi också..... och vara för göra som alla andra.
  • brudsept08

Vi gifte oss en fredag vilket vi verkligen kan rekommendera! Det var lätt att boka lokal och fotograf, dessutom fick vi en tredagarsledighet i samband med vigseln.

• F A M E

Nyss så bestämde vi oss för 1 aug 09 men vi funderar på att flytta den till den 30 juli dvs torsdag.

Gaaaahaaa vi kommer nog att dividera om detta ganska länge tror ja nog. Men jag ska kolla upp kyrka & de stället vi ska vara på när måndagen kommer. Höra mig för vad dom säger på prästkansliet här hos oss angående datum och tid.

Så bestämmer vi där efter vilken dag de kommer att bli. Vi har inget datum vi känner mer för utan vill ha en bra dag som passar oss. Då vissa av våra helger är ganska fullspikade med saker som måste komma förre osv.

• Rosenpetunia

Vi gifte oss på en tisdag och det var en alldeles utmärkt bröllopsdag

Lycka till med Er bröllopsplanering

• Paeonia

Vi valde bröllopresa först, sen utefter det vigseldag.

Detta för att det var viktigt att dra iväg så fort som möjligt. Så det blev vigsel en fredag och resa tidigt lördagmorgon. Spenderade bröllopsnatten på hotell vid Arland

Vi borde väl då fira ett årig bröllopsdag en lördag va? Det är ju inte så dumt

• Kjell Präst

Kyrkan viger på vardagar, dock en liten brasklapp: Måndagar kan det vara svårare att få tid eftersom de flesta präster har lediga måndagar.

• Aleta

Vi gifte oss på en onsdag i juli.
    Eftersom folk har semester så gjorde vi det till en tvådagarsfest och firade lite födelsedagar på tisdagen som förfest.
    Ett fåtal hade redan inbokade resor och kunde inte komma, men väldigt många kom och stannade i två nätter. Jättekul var det och vi var som mest ca 120 personer. Några av de som bodde nära jobbade och de gick hem ganska tidigt.

• EllaM

Vi gifte oss visserligen borgerligt, men vi gjorde det på en vardag! Det gick alldeles utmärkt och kändes precis lika festligt.

• Avath

Jag ska gifta mig på en måndag så folk får helt enkelt ta ledigt =0)

Svar på tråden Måste bröllopsdagen ligga på en helgdag.