• Nalle Puh 40

    Morgongåva

    Vill så gärna ge min blivande man en fin och personlig morgongåva men har inga ide'er...

    Kan ni hjälpa mig?

  • Svar på tråden Morgongåva
  • Nalle Puh 40

    Hgav: Det var en bra ide fast jag skulle inte vilja ha en proffskock i vårt minimala kök

  • EllaM

    Jag tycker personligen att morgongåvan skall vara något man har kvar hela livet, tex ett smycke som tjejen ju ofta får.

    Jag köpte stilrena manchettknappar i massiv silver, rektangulära och matterade, och på ena långsidan graverades in en strof från mitt löfte till honom (som jag alltså läste under vigseln) ocb på andra långsidan vigseldatumet. Han blev väldigt glad! Det kändes som en personlig gåva som verkligen hörde ihop med vårt bröllop.

    Eftersom de är matterade blir gravyren blank, en väldigt fin kontrast. Och att den är på sidorna och inte uppepå gör det hela väldigt diskret och knapparna användbara.

  • EllaM

    Andra förslag:

    En klocka med något fint graverat på baksidan
    "Gör din egen bok" med bilder och berättelser om er kärlek
    Efva Attlings vackra champagneglas "Amor Vincit Omnia" - kanske med gravyr av vigseldatumet plus kanske en fin flaska champagne. Glas att skåla i varje bröllopsdag..

    Eftersom du köpte slipsnål när ni förlovade er är väl kanske matchande manchettknappar jättebra?

    Jag skulle nog inte ge playstation, även om han vill ha det. Tycker det är mer av en julklapp eller födelsedagspresent eller så. Den blir ju omodern och kastas förmodligen efter några år...

  • Nalle Puh 40

    Hm, min sambo har ALDRIG användt manchettknappar i hela sitt liv och jag vet att han ALDRIG kommer göra det heller.

    Vet inte vad något personligt skulle vara? Egentligen är det ju mysigare men samtidigt är det kul att ge honom som jag vet att han VILL ha men jag vet inte...

  • Nalle Puh 40

    Funderar lite på att göra en egen Secretbox men vet inte det heller... Är så svårt...

  • agtiwi

    Min åsikt är att det är bättre att ge något som personen i fråga vill ha och verkligen blir glad för än att ge någon speciell pryl bara för att det ska vara så. Jag kommer ge min m2b något jag vet han kommer uppskatta, dvs inga smycken.

  • Villemoa

    Jag köpte ett playstation 3 till min sambo nu när vi firade 6 år tillsammans och jag köpte det på Game. Det kostade 4 490kr har jag för mig. Kolla annars på megastore.se, elgiganten och/eller onoff. Man kan också gå in på prisjakt.nu, skriva playstation 3 så får man upp var det är billigast.

    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-22 08:19:31 följande:


    Lil C: Oj, var länge han ska vara borta men vilken toppen ide att göra en dagbok att ge honom. Blir något personligt och en enorm kärleksförklaring till honom.Funderar faktiskt att köpa ett playstation, är ju något han gillar och vill ha men jag kan bara inte förstå varför alla killar tycker det är så kul med tvspel (!?!)Vad köper man det någonstans och vad kostar det på ett ungefär? Kan man köpa det på typ Expert?
  • EllaM

    Ja, då är ju manchettknappar inte så bra. Min man använder det ofta, så det är ju en annan sak.

    Har du ingen kompis som är duktig på att fota och kan hjälpa dig med en egen secret box? Jag tror inte att det är så svårt.

    Personligt kortetui (om han inte använder plånbok), fickplunta, snygg ny namnskylt till brevlådan eller dörren,

  • Nalle Puh 40

    Villemoa: Blev han glad för det? Min sambo och hans kompisar är galna i det och kan spela halva nätterna

    EllaM: Jag ska nog be någon kompis fota för jag känner att jag inte riktigt vill lägga de pengarna på en proffs fotograf.

    En namnskylt var oxå en jätte bra ide, måste bara bestämma vad vi ska heta först

  • Villemoa

    Han fullkomligt älskar det! jag tycker också det är rätt kul med tv-spel och nu med ps3 så kan jag ladda ner vilka låtar jag vill till singstar så spelet passar ju mig också *hihi* Så när han spelar spel kan ju jag sitta här och få tips och inspiration

    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-22 11:11:16 följande:


    Villemoa: Blev han glad för det? Min sambo och hans kompisar är galna i det och kan spela halva nätterna EllaM: Jag ska nog be någon kompis fota för jag känner att jag inte riktigt vill lägga de pengarna på en proffs fotograf.En namnskylt var oxå en jätte bra ide, måste bara bestämma vad vi ska heta först
Svar på tråden Morgongåva