Kjell Präst skrev 2008-09-24 04:12:52 följande:
En till präst skrev 2008-09-23 23:35:20 följande:
Jag föreslår alltid att vigseln kommer före dopet, på något vis tycker jag det känns naturligare.
[/citat]
Kirsto skrev 2008-09-24 07:54:09 följande:
[citat]
Jag har varit på två kombinerade dop/bröllop. Båda har haft dopet först. Den ena gången visste vi om att vigseln skulle ske så där var det brudklänning och allt, den andra var vigseln en överraskning för alla utom de som var inblandade i själva vigseln.Programmet "överraskningsgången" såg ut ungefär så här:Psalm Tryggare kan ingen varadopcermoniBibelläsningSolosång Välkommen till jordenDopbönTrosbekännelseVälkomnandeFörbön---Här gick ceremonin över till vigsel genom solosång: För att du finns(knasiga anteckningar, antar att det är själva vigselakten här)TillkännagivandetSolosång: From this momentFörbönFader vårVälsignelsenPsalm 84Solosång: Islands in the stream (brudparet sjöng själva innan utgången!)Jag tror att jag har missat att skriva upp någon diktläsning från barnets fadder och några av de obligatoriska delarna, men i stora drag såg det ut så här. Musiken var iaf 4 solosånger och två psalmer totalt.
Det låter som en onödigt lång ceremoni med tanke på den lilla, och framför allt väldigt märkligt att ha fyra solosånger och bara 2 sjungna psalmer.
Kommer Du i håg ungefär hur lång dop/vigseln var eller snarare hur den KÄNDES. Alltså kändes den lång eller lagom?