• 2she
    Äldre 16 Sep 18:01
    3027 visningar
    13 svar
    13
    3027

    Andra partnerskapsplanerare?!

    Hej hej! Har precis blivit medlem här.. Jag och min flickvän har bestämt datum i augusti nästa år och undrar om det finns några fler partnerskapsplanerare att bolla lite idéer med här?! =)

  • Svar på tråden Andra partnerskapsplanerare?!
  • Sarah Maria
    Äldre 7 Nov 16:14
    #1

    Hej bättre sent än aldrig =) att få svar alltså =))

    Jag och min tjej ska gifta oss i Augusti vi med =)
    Hur går planerna =)

  • 2she
    Äldre 7 Nov 17:35
    #2

    Hej! Ja precis, hade nästan gett upp hoppet... =)

    Vad roligt! Jo, planerna går nog bra, tror vi ligger i fas. Har bokat lokal, och bestämt antalet gäster och lite färger och tema. Och otålig som jag är har jag redan hittat klänningen jag ska ha..=) Hur går det för er?

  • Livsvi­nst
    Äldre 15 Nov 20:30
    #3

    Vi planerar också bröllop. Äntligen efter nio år så hoppas vi stå brud lagom till sommaren

    / Joanna

  • 2she
    Äldre 16 Nov 17:14
    #4

    Vad roligt! Hur går det med planerna då? Vad för typ av bröllop? Nyfiken... =)

  • 76an73­an
    Äldre 17 Nov 21:26
    #5

    Hej,

    Jag och min tjej planerar bröllop 2010. Vi hoppas att det blir bröllop, att vi får vigas och ingå äktenskap...

    Vi har funderingar på ett datum men det är inte spikat ännu.

    Vi funderar på att ha vigsel i kyrkan, mottagning med släkt och vänner osh sedan en middagmed närmast släkten.
    Vi har dock aldrig varit på en bröllopsmottagning så det blir spännande.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 22 Nov 13:48
    #6

    Hej hej och välkommen!

    Jag och min fästmö ska gifta oss sommaren 2010. Blir utomhusceremoni sen middag och sen fest!

    Vi kommer gifta oss i Hudiksvall, vart kommer ni andra hålla till?

  • Brudgu­mmarna
    Äldre 22 Nov 16:03
    #7

    Hej, jag tittar inte in här så ofta men vi är två män som planerar att gifta oss 2010 om det inte händer något med äktenskapslagen så den dröjer ytterligare.

  • 2she
    Äldre 24 Nov 14:15
    #8

    Hej och tack!

    Vi ska gifta oss i Göteborg. Förhoppningsvis blir det utomhusceremoni (om vädret tillåter) sen middag och fest, storleksordning ca 50 gäster. Har ni andra bestämt någon stil eller färgtema mm?

  • Brudgu­mmarna
    Äldre 24 Nov 14:47
    #9

    Vi spånar fortfarande kring ramarna men det blir nog ungefär 80 gäster, vårbröllop, enkel middag och fest.

    Jag tror inte vi kommer ha något strikt färgtema men brunt, ljusgrönt och vitt är en favoritkombination så en kommer nog att förekomma.

    Jag gillar att gå och suga på detaljer så det är trevligt att ha så lång tid att planera igenom precis allt utan att behöva stressa.

    Ingen av oss är troende men troligtvis väljer vi kyrkovigsel ändå. Kyrkor är som byggda för stora folksamlingar som ska se och höra vad som pågår mellan några få längst fram :)

    Mycket musik lär förekomma om jag känner oss rätt.

  • 2she
    Äldre 24 Nov 21:34
    #10

    Ja, det är fint med vårbröllop. Håller precis med, det är jättekul att gå och fundera på detaljer samt kolla runt överallt; på nätet, tidningar mm för att få tips och inspiration. Fast man känner att tiden går riktigt fort.. för inte så länge sen var det hela 13 månader tills vi skulle gifta oss och det kändes som en evighet till den stora dagen, men nu är det bara drygt 8 mån kvar. Förstår hur ni tänker, kyrkor är ju ofta väldigt pampiga och fina byggnader.. Själva kommer vi ha festen och ceremonin i en stor, fin "restaurangvilla" i parkmiljö som har en romantisk inredningsstil. Känns väldigt rätt för oss och vår stil. =)

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 25 Nov 19:55
    #11

    Vi ska ha augustibröllop i Rosa, brunt och grönt :)
    Utomhusceremoni, middag och fest i partytält!
    Men inget är spikat, än är det långt kvar :)

  • Hurtbu­llarna
    Äldre 4 Dec 21:34
    #12

    Hej!

    Här har ni två till som ska gifta sig sommaren 2010
    Jag och min flickvän har spikat datum i juli, men inget mer i planerna än....ja, mer än vad vi vill ha för klänningar och färger på blommorna

  • 2she
    Äldre 6 Dec 17:43
    #13

    Hej hej,

    Vi har lite svårt att få tag på någon partnerskapsförrättare.. Möjligen någon som kan rekommendera någon i Gbg-trakten?? Vi vill helst inte bara ta någon från listan vi har fått.. Vore skönt att kunna gå på rekommendationer.

Svar på tråden Andra partnerskapsplanerare?!