• Lil C

sverige/usa

Halla dar!
    Jag soker andra tjejer som ar eller har varit i samma situation som mig.
    Jag ar bosatt i Sthlm, Sverige och min fastman i Virginia, USA.. Vi planerar brollop just nu.. Men nastan ingenting ar bestamt eller satt.. Just nu laser och letar jag efter inspiration och ideer fran olika bloggar, hemsidor och tidningar...

Jag ar ursprungligen fran Sunsvall och har thailandskt pabra sa pa nat satt ska jag fa in Thailand, Sverige och Usa i vart brollop..

Det som ar bestamt ar att brollopet blir av sommar 2009.

Hur gjorde ni? Var hade ni erat brollop? Kom hela familjen och slakten? Var bor ni nu?

Jag ar tacksam for alla svar jag kan fa!!
    =)

• Svar på tråden sverige/usa
  • sokkerstruten

kommer gifta sig eller har gift sig menar jag ju!

• Avath

Min fästman kommer hit nästa vecka från Massachussets =0) och jag bodde i thailand i fyra år!

Vi ska ha vårt bröllop i trädgården vid min familjs sommarhus i bohuslän. Efter det ska han och jag flytta till usa, någonstans i new england.

Hans föräldrar ska komma, och kanske några fler släktingar till honom. Vi ska ha en fest i usa när vi kommer dit så alla kan få vara delaktiga och se bröllops videon.

Ska du flytta till usa sen eller?

• Lil C
    Avath skrev 2008-09-17 00:58:06 följande:
    Min fästman kommer hit nästa vecka från Massachussets =0) och jag bodde i thailand i fyra år! Vi ska ha vårt bröllop i trädgården vid min familjs sommarhus i bohuslän. Efter det ska han och jag flytta till usa, någonstans i new england. Hans föräldrar ska komma, och kanske några fler släktingar till honom. Vi ska ha en fest i usa när vi kommer dit så alla kan få vara delaktiga och se bröllops videon. Ska du flytta till usa sen eller?
    Ahh, va kul att han kommer! Hur lange stannar han?! =)
    Min fastman skulle komma i november i nagra veckor men han jobbar inom militaren sa han blev tvungen att aka till Qatar i 4 manader.. Drygt som fan.. Men i langa loppet ar ju denna tid en kort period.
    Jag har funderat hela dan pa 'var' vi ska ha brollopet och just nu lutar det at att ha det har i Sverige. Jag har sa manga bra kontakter inom manga branscher som skulle kunna underlatta allt praktiskt och ekonomiskt.. Isf maste vi overtala hans flygradda mor att komma hit, for jag vill ju verkligen att hon kommer, dom har en san fin relation och hon ar varldens sotaste!

Ja, det blir jag som flyttar, han har ett sa bra jobb och jag har trottnat pa manniskorna i Sthlm. Dessa stressade sjalar.
  • Avath

Han har ett 1 års visum så han stannar ett långt tag =0) Vi bokade flygbiljetten igår och det känns helt overkligt att han kommer hit snart! Längtar sååå mycket.

För oss var det självklart att vi skulle gifta oss i sverige för att vi kommer ju bo i usa sen och då är det mer rättvist för min familj och vänner som vi inte kommer träffa lika ofta. Plus är det min dröm att gifta mig vid sommarhuset och det ska vi göra =0) Allting liksom bara faller på plats. Inget jag har behövt verkligen kämpa för att fixa angående bröllopet. Jag hittade min klänning två dagar efter han friade och det har följt den linjen... Jag tittade runt häromveckan för inspiration till brudbuketten och där VAR den bara. Jag älskar sånt. Känns verkligen som om det är meant to be =0)

Ahhh nu är jag sen =0)

Svar på tråden sverige/usa