• Sebastiána

The Studio, Malmö. Hur seriösa?

Jag funderar på att gå på The Studio i Malmö med några kompisar för make-up och fotografering. De brukar ju också ha arrangemang för möhippor och svensexor.

Nu har jag hört en del dåliga saker om dem. Hur seriösa är de? Vi ska på en gratisgrej (fotona kostar förstås om vi vill köpa dem), men jag undrar ändå.

• Svar på tråden The Studio, Malmö. Hur seriösa?
  • Maciebrud

Jag hade hellre anlitat en riktig fotgraf och tagit en sminknng på typ make up store. Fotona var asdyra och då var dom oredigerade + att vi hade en dötrist fotograf.Gå in på modellbilder.se eller lknade så finns det massor med duktiga fotografer. jag har haft lite kontakt med en tjej(i skåne) som har en makeupartist med sig.
    Men visst, vi hade ganska kul annars. men tur var att tre i vårt gäng blivit sjuka så vi var bara två, för det var så trångt att vi inte ens kunde sitta ner utan bara stå mitt på golvet.

• Miss (snart mrs) A

Jag har varit där och tyckte att sminkningen var sådär och bilderna var riktigt dåliga, av oss sex som var där var det en tjej som fick ett par bra bilder, i övrigt var ingen annan speciellt nöjd. Precis som Maciebrud var vår fotograf inte så bra, hon var rätt så tråkig och tyckte att man hela tiden skulle göra 80-tals inövade modellposer...

Och utöver det fick vi vänta riktigt länge, vi spenderade praktiskt taget en hel dag där.

Det är gratis men vill du ha en bild eller två kostar det en förmögenhet!

• Sebastiána

Kanske likabra att jag sminkar mig själv, är bra på det, och låter min kille fota mig. Sedan kan jag retuschera det som behövs i PhotoShop, tex göra tänderna lite vitare och lägga in någon snygg bakgrund.

Även om bilderna är dyra på The Studio hade jag kunnat tänka mig att köpa en eller två, men om inte ens bilderna blir bra, vad ska man där och göra då?

Svar på tråden The Studio, Malmö. Hur seriösa?