• Magglo
    Äldre 14 Sep 11:52
    4955 visningar
    4 svar
    4
    4955

    Varbergsbrudar

    Finns det några fler brudar som ska gifta sig i Varberg med omnejd under 2009? Det vore jättekul att utbyta ideér och tips med andra brudar! Jag bor i Jönköping men vi kommer att gifta oss i Varberg. Kyrka och lokal är bokat, så nu är det bara allt annat kvar!

  • Svar på tråden Varbergsbrudar
  • Magglo
    Äldre 14 Sep 12:19
    #2

    Vad roligt! Hur kommer det sig att ni också väljer Varberg? Mina föräldrar har sommarstuga där och vi älskar att vara på Västkusten. Dessutom är inte jag från Jönköping från början så varberg kändes helt klockrent! Har ni börjat planera någonting?

  • Magglo
    Äldre 15 Sep 18:54
    #4

    Än så länge är kyrka klart och det blir Spannarps kyrka i Himle; nära vårt sommarhus. Festen kommer hållas på Ästadgård. Tanken är att det ska vara fest i dagarna 3 och börjar redan på fredagen med grillning och spa-kväll på gården för de som önskar. Maten håller vi på att klura på och tårta tänker vi beställa från Tis tårteri; de ska tydligen vara jätteduktiga. Färgtema är nästintill bestämt; vitt, silver och ljusgrön. Dukningen kommer svärmor få ansvara för. Hon är otroligt duktig på sånt och har massor av ideér då vi gärna vill använda oss av alla vackra löv och blommor från naturen. Tänk vad vackert med äppelblommor och körsbärsblommor till dukningen. Eftersom det finns boende för alla gäster på gården kommer vi ha brunch dagen efter med presentöppning.

    Hur har ni tänkt kring ert bröllop med frisör, blommor och fotograf? Fästningen är helt underbar! Vi kommer nog ta våra bröllopsfoton där och på Getterö.

Svar på tråden Varbergsbrudar