Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

    Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

    Tjo!

    Nu har jag varit gift i en hel vecka!!! Fantastiskt. Bröllopet överträffade alla mina förväntningar och ni som redan gift er vet ju att det inte går att beskriva all glädje och kärlek i ord så jag hoppar det för stunden.

    Vi är precis hemkomna efter en vecka på Västkusten där vi hyrde en stuga och har njutit av en underbart solig höstvecka och varandra . Känns lite virrigt att ha varit borta härifrån så länge. Minns inte vem som gift sig när och var... men jag ska läsa igen både den gamla och nya tråden snart .

    BILDER kommer så småningom i galleriet men riktigt nyfikna kan se några stycken på fotografens blogg, här (Jennie & Linus): www.minnesbildfoto.blogspot.com/

  • Fröken förväntan

    lanovia 08 skrev 2008-09-28 17:13:50 följande:


    Nu har jag också hittat hit. Även om jag skall försöka dar ner på mitt beroende av BT. Två veckor i Tunisien och ingen dator har hjälpt till bra.Fröken förväntan, var på västkusten har ni varit? Jag bor och är ju från den delen av Sverige så lite nyfiken blir jag. Och nästa stora fråga kunde din kompis med nyfödda barnet komma på bröllopet?Hoppas alla är nöjda med sin bröllopsdag. Vi hade en helt kanondag. Så mycket bättre än vad vi någonsin vågat drömma om.
    Vi hade hyrt en stuga strax utanför Lysekil, sedan gjorde vi en hel del utflykter uppåt Tanumshede och neråt (mest utmed kusten). Var hör du hemma nu igen?

    Tyvärr kunde vännen inte vara med. Allt var bra och de var på gång tills den nyfödde bestämde sig för att få kolik på måndagen. Det var lite ledsamt och vi grät båda i telefonen när vi pratade på fredagen men jag och min man ( )åker upp med videofilm och alla bilder och kör en "repris" om en helg eller två. Längtar efter att få träffa deras lille grabb också såklart!

    Har du några bilder än? Är nyfiken!
  • Fröken förväntan

    lanovia 08 skrev 2008-09-29 08:23:06 följande:


    Jag vet inte om jag tycker det är så härligt med nytt namn. Får det inte att kännas riktigt som jag, även om jag är glad att vi har samma namn nu. Tycker dock det är förvirrande nu när man heter något men det gamla står på leg, kort och pass så jag får ju aldrig använda det nya. Men det kommer...Fröken förväntan då höll ni till i mina trakter. Nu bor jag i Göteborg, men jag är från Munkdeal. Och vi gifte oss i Fjällbacka, vilket du kanske besökte när ni var i Tanumshede o de trakterna. Ni valde ett bra ställe för er bröllopsresa ialla fall. Vad tråkigt att kompisen inte kunde vara med! Men ni verkar ju lösa det bra ändå. En "repris" med dem är ju bra! Också får du ju se den lilla!Min kopmis dotter var hur snäll som helst på vår bröllopsdag sov nästan hela dagen så de kunde vara med ändå fram till efter valsen. Det var mer än vad någon av oss vågat hoppas på.Sanfor ha det så bra i Barcelona!
    Håller med om det här med namnet. Det är kul och härligt att heta samma som min man men också jättemärkligt. Jag ändrade på facebook igår och det var så konstigt att se mitt nya namn bredvid bilden på mig för det var ju helt fel. Men det är ju inte så underligt när jag har hetat en sak i 28 år så får man ju räkna med en omställningsperiod .

    Lanovia, Fjällbacka var ljuvligt och kyrkan låg ju såååå vackert (om ni gifte er där). Resan var jättelyckad. Vi hade perfekt väder för många lata dagar vid havet med luncher på soliga bryggor i pittoreska (och sööömniga) små fiskestäder.

    Fru Wennerström (tog bort "snart" sör det stämmer ju inte längre ): jättevackert bildspel! Jag längtar efter att vi ska få fler bilder!
  • Fröken förväntan

    Sanfor: Barcelona är underbart så ha en härlig bröllopsresa!

  • Fröken förväntan

    Så nu finns några bilder i galleriet... men det kommer fler

  • Fröken förväntan

    Lillsnufflan: vad fina ni var! Din bukett var jätteläcker . Såg att ni hade haft välsignelsen i Floda kyrka. Jag var på bröllop där förra sommaren... vad häftig och vacker den är.

  • Fröken förväntan

    Tutik och Prasart skrev 2008-09-30 16:34:10 följande:


    Va! Har ni redan hunnit fixa en ny tråd för oss som är gifta.Ohimmel det var bra jobbat av er.Måste vara säga en sak. Min man har glömt att jag har bytt efter namn så han säger mitt gamla än.Fast vi har bara varit gifta i 3 veckor.Föresten är det någon som vet hur man ska göra när man ska bytta körkort och pass och så?
    Jag fick papper om nytt körkort från Vägverket idag . Det kommer automatiskt när Skatteverket har ändrat dina uppgifter. Pass tror jag att du måste göra ett nytt på eget initiativ, liksom alla andra bankkort och liknande.
  • Fröken förväntan
    matildaochniklas skrev 2008-09-30 15:41:33 följande:
    Idag var vi med i tidningen =) Känns som att det är ännu mer på riktigt nu, har fått såå många härliga kommentarer idag från alla möjliga Vi valde till slut den bilden jag har som pres bild, fast i svartvitt så att alla kunde se våra ansikten ordentligt.
    Åh, jag har missat dina bilder. Vad fina ni är! Det är så roligt att se hur alla som man pratat med ser ut... gillar att ha ansikten framför mig . Bra val av bild, ni ser kära ut och jag håller med om att det är viktigt att man syns ordentligt i tidningen... de bilderna är ju sååååå små.
  • Fröken förväntan

    Jag undrar också över banken... vet någon hur det funkar med kontokort på Swedbank?

  • Fröken förväntan
    avil skrev 2008-10-01 11:37:13 följande:
    Ja,nu har jag varit gift 2 veckor o 2 dar...o än vet ingen!?Vi ska bjuda hem min familj på fredag o visa videon av vigseln,o min MANS familj på lördag o vosa de...o bjuda på tårta....O när jag beställde tårtorna så sa jag så klart mitt gamla namn?? Minns ju inte att jag har ett nytt?!
    Åh, du måste vara sprickfärdig!!!
  • Fröken förväntan

    Nu har jag fått mitt nya namn på Internetbanken och igår skickade jag in körkortet. Jag har även skaffat en ny mail-adress som ett led i min nya identitets-inlärning !

    Vad ska alla septemberbrudar göra i helgen då? Själv ska jag sjuuuunga! Vi fick ett playstation med Singstar i bröllopspresent och idag fick jag de nya spelen jag beställt .

    Är det någon som fått fler bilder än? Och är det någon som ska göra ett collage som tackkort. I så fall vill jag ha tips om bra sidor på nätet.

    Ha en bra helg allihop! Särskilt FRECKLES som ska ha bröllopsfest. Njuuuut och ha roligt!

  • Fröken förväntan
    matildaochniklas skrev 2008-10-04 11:28:13 följande:
    Freckles - Hoppas ni får en underbar kväll!Vi gör inget speciellt den här helgen, bara myser och är tillsammans. Idag blir det nog en sväng på stan med lite fika, är ju kanelbullens dag
    Mmmmm, jag har också varit och köpt kanelbullar
  • Fröken förväntan
    gottelina skrev 2008-10-05 12:46:07 följande:
    Visst är det underbart att vara gift? Efter 11 år tillsammans och 10 år som sambo så tänkte nman kanske att det inte skulle vara så stor skillnad men det är det. Det är en obestämbar varm bommulsmjuk känsla i hjärtetrakten hela tiden. Jag tittar på före detta sambon och tänker: Det där är min man! Han är helt underbar. Och då är han ju precis samma person nu som för en vecka sen men ändå, han är min make också nu och jag är hans fru. Jag är så lycklig så det bubblar i hela kroppen och jag går omkring med ett fånleende på läpparna hela tiden. Jag ger mig katten på att jag till och med ler i sömnen.
    Vad fint beskrivet! Just så är det . Både jag och min man blev förvånade av att vi tyckte det kändes SÅ speciellt och annorlunda eftersom vi varit tillsammans i åtta år och sambos i sex och ett halvt. Härligt!
  • Fröken förväntan

    Och jag ska äntligen åka och hälsa på min kompis och hennes lilla bebis. De kunde ju inte vara med på bröllopet så jag läääääängtar!

    Vad ska du måla Ankan?

  • Fröken förväntan

    lanovia 08 skrev 2008-10-10 12:20:18 följande:


    Fröken förväntan, vad roligt att äntligen få träffa bebisen och kompisen.Filmmys, vad härligt det låter. Det skall vi också ha och fredagsgodmat. Oh vill bara gå hem från jobbet nu.Alla verkar ha vaknat på fel sida här idag, inkl jag. Så det bara gnälls till höger och vänster. Vad mycket trevligare det känns då att tänka på att få gå hem och kryp ner i soffan med maken.
    Snart får du gå hem... håll ut !
    Själv önskar jag att jag hade ett JOBB fullt med gnällspikar ... nä skämt å sido jag söker ju jobb för fullt men det är inte lätt i min bransch, kan inte folk bara gå i pension snart så att vi energiska nyutexaminerade ungdomar kan få visa vad vi går för .

    Ikväll blir det mysfredag på puben. Jag ska dricka Guiness och träffa människor... är socialt svältfödd!
  • Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-10-10 13:33:55 följande:
    Fröken förväntan, vad är din bransch?
    Kommunikation och information! Världens roligaste men tyvärr fler arbetsökanden än jobb
  • Fröken förväntan

    lanovia 08 skrev 2008-10-11 08:55:21 följande:


    Ja det är väl så gräset är alltid grönare på andra sidan. Iof är jag supernöjd över mitt jobb. Det är bara det att ibland orkar man inte. Jo man önskar verkligen att de äldre kunde lämna plats åt oss yngre någon gång. Fast tjänst för mig är nästan ett drömsenario utan man får så snällt "nöja sig" med Profficetjänst.Fröken förväntan hoppas du hade trevligt ute igår.
    Nä, oavsett om man skulle ha sitt drömjobb så kan inte varje dag vara paradiset . Jag fick ett samtal från Proffice i fredags och jag hoppas hoppas att de ringer igen för att boka en intervju.

    Pub-besöket var precis lagom... halvsunkig mat, en stor guiness och en massa snack om allt och ingenting
  • Fröken förväntan

    Kärlek08: Jättehäftiga TTD-bilder... jag skulle aldrig klara av att göra så med min klänning men det ser ut som om du hade jättekul! .

    Jag fick precis mejl från vår fotograf om att hon fått tillbaka paketet med våra bilder från posten... alldeles söndertrasat, så nu får vi vänta någon dag till på bilderna. Är nyfiken och det ska bli så kul att se. Fotografen var med både under vigseln och minglet efteråt så det ska bli extra spännande att se de bilderna!

    Vi tänkte nog göra ett litet collage av bilder och beställa från någon sida på nätet (matildaochniklas: jag ska kolla in qpix). Vi fick ett sådant av vänner förra året och det var fint att få lite olika bilder.

    Ickaflicka: ska bli kul att se fler bilder från ert bröllop... ni var så fiiina .

  • Fröken förväntan

    Tjo,

    vi fick alla bilder från fotografen häromveckan så nu har jag layoutat en fotobok med över 400 bilder. Det var som att återuppleva dagen igen . Vi håller också på att kolla upp tackkort. Det blir nog små kollage från snapfish. De var billigare än qpix... det gillar en smålänning som jag !

  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-11-25 13:33:00 följande:
    Nu finns det tackkort som jag ska beställa i mitt galleri. Bilden ska naturligtvis monteras i en liknande trycksak som inbjudan när jag får kopiorna. Vad tycks?
    Jättefina! Är det från qpix?
Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..