• socker86

Vita stövlar HJÄLP!!!!

Har äntligen fått hem min klänning (beställt via internet) och kan nu IRL se hur höga klackar jag kan ha på min bröllopsdag.

Har bestämt mig för att ha vita stövlar (gifter mig i november månad) men får lite smått panik då jag inser att vitt inte verkar vilja finnas i butikerna nu. Har ni förslag på högklackade vita stövlar så tar jag tacksamt emot alla förslag.

Om jag nu inte skulle finna mina vita stövlar så hade jag en idé att köpa ett par likadana svarta stövlar som jag redan har (jättesnygga och ännu skönare att gå i) och sedan eventuellt färga dom vita istället. Men vad har man för typ av färg på fuskläder som håller?

Alla tips, kommentarer och idéer är varmt välkommet!

• Svar på tråden Vita stövlar HJÄLP!!!!
  • socker86

Yes jag såg dem på internet idag också, liiiite dyra bara. Har nog inte ekonomi till det för tillfället *surt* Men får se, kanske enda stället i slutändan?

kreativakarolina skrev 2008-09-13 18:17:17 följande:
    Hej igen...har sett vita stövlar idag på BIANCO den sko affären finns nästan i alla stora städer
  • socker86

Kanske någon med tips på hur man färgar stövlarna?

• ganesha

Jag ska göra er besvikna.

Jag började leta efter mina vita stövlar i mars ungefär, och jag står nu, 3½ vecka innan bröllopet, helt utan.
    De jag har hittat har stilettklack och eftersom jag kommer ha gräs under mina fötter är det jättedumt.

Jag har tittat på ellos, haléns, brandos och bianco. Jag har gått igenom Malmös alla skobutiker en gång i månaden i ett halvår. Jag har tittat på tradera och blocket, ebay och andra köp&sälj.
    Av det jag hittat uppfyller inget mina krav.

Finns en hel del snyggt på:
    www.victoriassecret.com/
    howcool.com/
    www.cutesygirl.com/

Min syster är dock bosatt i Tallinn och hon gick på stan med en kamera en eftermiddag. "Vita knähöga sövlar, lite tuffare och inget pluttnuttigt. Klack, dock inte högre än 4'' och abolut inte stilett", gav henne 10 träffar på en halvtimma. Inte heller där var något i min smak.

Håll tråden vid liv, någon av oss kanske hittar något?
    (köpte ett par stövlar i tallinn, men ska sälja dem. Not my thing)

• blacknwhite

www.duosheng.cn finns vita brudstövlar.
    Har beställt skor där o då kunde jag få dom med lägre klack eftersom man beställer från fabriken.

• ElinPierre

Jag har sett ett par en gång. Hålmönstrade på benet.. Kommer inte ihåg vart... Hjälp?

SÅÅÅÅÅÅ snygga!

• socker86

Kan det vara sådana du letar efter?? www.blocket.se/vi/17222785.htm

ElinPierre skrev 2008-09-17 20:46:58 följande:
    Jag har sett ett par en gång. Hålmönstrade på benet.. Kommer inte ihåg vart... Hjälp?SÅÅÅÅÅÅ snygga!
  • socker86

Men jag har hittat en hel del faktis. Kanske lite fåfäng bara men jag vill verkligen att min krav ska uppfyllas då mina fötter är lite kräsna av sig vad det gäller höga klackar.
    Vad är dina krav? Kanske kan hjälpa dig?

ganesha skrev 2008-09-17 18:52:30 följande:
    Jag ska göra er besvikna.Jag började leta efter mina vita stövlar i mars ungefär, och jag står nu, 3½ vecka innan bröllopet, helt utan.De jag har hittat har stilettklack och eftersom jag kommer ha gräs under mina fötter är det jättedumt.Jag har tittat på ellos, haléns, brandos och bianco. Jag har gått igenom Malmös alla skobutiker en gång i månaden i ett halvår. Jag har tittat på tradera och blocket, ebay och andra köp&sälj.Av det jag hittat uppfyller inget mina krav.Finns en hel del snyggt på:www.victoriassecret.com/howcool.com/www.cutesygirl.com/ Min syster är dock bosatt i Tallinn och hon gick på stan med en kamera en eftermiddag. "Vita knähöga sövlar, lite tuffare och inget pluttnuttigt. Klack, dock inte högre än 4'' och abolut inte stilett", gav henne 10 träffar på en halvtimma. Inte heller där var något i min smak.Håll tråden vid liv, någon av oss kanske hittar något?(köpte ett par stövlar i tallinn, men ska sälja dem. Not my thing)
  • ElinPierre

Hmm.. Jo, det kan nog kanske vara så att det var dem.. Men jag hade nog förhöjt dem lite i så fall.. hmm.. Inte riktigt som jag tänkt mig...

socker86 skrev 2008-09-17 21:55:22 följande:
    Kan det vara sådana du letar efter?? www.blocket.se/vi/17222785.htm
  • socker86

Okej, det var ju synd. har sett dom nån annastans också fast lite annorlund i utseendet fast med sådana där "skotthål" i lädret.
    Kan leta och ge dig adressen om jag hittar dom igen. Kanske bättre?

ElinPierre skrev 2008-09-18 08:53:37 följande:
    Hmm.. Jo, det kan nog kanske vara så att det var dem.. Men jag hade nog förhöjt dem lite i så fall.. hmm.. Inte riktigt som jag tänkt mig...
  • ElinPierre

Skulle ju vara sanslöst snällt!!

socker86 skrev 2008-09-18 10:40:22 följande:
    Okej, det var ju synd. har sett dom nån annastans också fast lite annorlund i utseendet fast med sådana där "skotthål" i lädret. Kan leta och ge dig adressen om jag hittar dom igen. Kanske bättre?
  • missGill

Jag hittade tre par vita stövlar på en butik i Sollentuna som heter Graceland (typ) de var inte dyra alls 349:-

Svar på tråden Vita stövlar HJÄLP!!!!