Nu har jag klantat till det...
Vi ska gifta oss i slutet av januari, har bokat kyrka, lokal, ska lägga inbjudningarna på lådan om någon vecka och jag ska precis beställa min klänning. Allt är frid och fröjd och går enligt planerna.
Men man brukar ju säga att inget går som planerat. Och nog är det så alltid. Trots att vi har varit jätteförsiktiga denna månad så testade jag positivt i morse. Jag är alltså gravid. Och ska gifta mig om mindre än 5 månader. Hjälp!
Det sjuka är att jag just nu, istället för att bli glad, mest är chockad och oroar mig för allt praktiskt. T ex risk för missfall och hur sjutton jag ska göra med min klänning som jag skulle beställa i veckan. Den kommer ju knappast att passa om jag är gravid i 5-6:e månaden, modellen är knappast gjord för en putande mage...
Och samtidigt vågar jag inte tro på att allt verkligen kommer gå bra. Vem vet, jag kanske får missfall om två veckor... Och då står jag både utan graviditet och min klänning eftersom det då är försent att beställa den.
Inte så rationellt, jag vet. Inget är rationellt just nu. Jag vill mest skriva av mig och få lite goda råd. Finns det fler brudar som upptäckt att de är gravida inför bröllopet? Hjälp!