• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • LillEm

Hej tjejer,

Jag håller med dig Aleta. Man blir som mer nöjd med åren och lär sig att uppskatta sig själv. Som tonåring hade jag väldigt dåligt självförtroende och kände mig både mullig och att mina bröst var för stora. I flera år var jag riktigt elak mot mig själv och min kropp. Men idag kan jag tillåta mig själv att vara nöjd med det jag ser i spegeln, även om jag fortfarande inte har världens bästa självförtroende och måste jobba på det ibland.

Tänk såhär: Era m2b älskar ju er och ska gifta sig med er så de måste ju absolut se det vackra er.
    Ta hand om er och älska er själva mer.
    / LillEm

• 090208

Jamen, jag har ju varsta kuddarna i klanningen...

Men om jag ar nack sa ser det inte sa ur-snyggt ut, for jag ar lang med breda axlar. Ser ut som en man ju! Men jag tycker faktiskt mina ar jattefina, formen och sa. Ingen hangrisk har inte...

Varre for mig ar dock fotterna, har breda Kalle Anka-fotter...
    Men! Enda gangen jag gnaller over fotterna ar for att det ar svart att hitta skor, inte for att dom ar fula. Orka lixom...

Jag kan mer forsta kvinnor som haft super-snygga brost men som sen borjat hanga pga barn och alder och man blir ledsen over det.
    Jag har varldens hetaste ben, och borjar fa aderbrack, sa jag vet hur det kanns.

Men att man har velat fixa brosten sen man var 18, det fattar jag inte??

misstrixie skrev 2008-09-04 22:40:42 följande:
    Och en sak till, hoppas jag inte blir för privat nu. Men du ser ju helt fantastisk ut på dina bilder, du har jättefina proportioner. Den som pikar dig för dina bröst borde ju gå och få synen kollad.
  • gottelina

För mig är det där problemet ligger. Jag är en plusbrud (stl 46-48) Med A-kupa. Gissa om det är svårt att hitta kläder!!! Lite bättre går det nu när jag kan handla på vanlig avdelning men innan när jag var tvungen att handla på BiB eller Generous eller liknande så var det stört omöjligt att hitta något som satt bra. Fick stora påsar över. Det är precis som om att är man stor så HAR man stora bröst. Dessutom är jag också begåvad med Kalle Anka-fötter. Snacka om nitlotter. Fast skomodet senaste tiden har ju varit ganska bra för oss ankor också.

090208 skrev 2008-09-05 08:42:39 följande:
    Enda gangen jag gnaller over fotterna ar for att det ar svart att hitta skor, inte for att dom ar fula. Orka lixom...
  • LillEm

Hej igen tjejer,

Känner igen skoproblemet, fast åt andra hållet. Jag har riktigt små fötter stl 35-36 och får ofta leta efter skor på barnavdelningen eller i specialhyllor där det finns skor som blivit över från typ 80-talet eller liknande.

Och visst är det konstigt att de flesta kläder görs i storlekar som bygger på att alla kvinnor i samma längd/bredd ser likadana ut i övrigt... ett mycket konstigt fenomen. Jag blev helt överlycklig när man kunde börja köpa bikiniöver- och underdel för sig (har lite större byst men liten bak).

/ LillEm

• Timba

Jag tror att det där med bröstförstoring enbart har med dåligt självförtroende att göra faktiskt! Att medvetet lägga sig under kniven för ett ingrepp som ska behaga andra (männen oftast) och dessutom kan äventyra amning etc etc KAN inte förklaras med "jamen jag hade så små bröst". Det betyder isåfall all 50% av sveriges kvinnliga befolkning skulle ta till kniven. Jag fattar det inte. Tycker man ska remittera dessa tjejer till psykolog för att förbättra självförtroendet istället. Det är oetiskt av läkarna att operera skönhet på den nivån tycker jag!

Hörde, aporopå diskussionen, att man numera ofta sprutar in Botox eller Restylane (det sistnämnda är kroppseget tydligen) i små bröst och även i penis och klitoris i Japan bla. Så nu börjar även männen. Undrar hur skojj det är att sitta på en svajjig Restylane-penis ? Ungefär lika upphetsande som att smeka ett par plastiga fejktuttar....

NÄ ts- du gör så rätt i att åka på semester istället för att operera tuttarna! Önskar att fler tjejer vore lika starka som dig!

• gottelina

Timba: Tro är det samma som ingenting veta...

• Timba
    gottelina skrev 2008-09-05 12:20:07 följande:
    Timba: Tro är det samma som ingenting veta...
    Eller att vara lite ödmjuk. Trampade jag på en öm tå?
  • gottelina

Vad är det som är ödmjukt med att tala om att alla som vill förstora sina bröst behöver psykolog? Kan tillägga att jag har själv inga såna planer men kan ibland snudda vid tanken när jag hittar ett jättesnyggt plagg men får hänga tillbaka det för att jag skulle behöva typ tre BH med gelfyllning för att fylla ut plagget vid bysten. Däremot har jag inga som helst problem med självförtroendet.

• Mizty

Jag har bra självförtroende & en sambo som älskar mig som jag är! MEN jag vill operera mina bröst. Inte för att dom är små men det skiljer väldigt mycket i storlek & det är ett problem för mig själv. Svårt att hitta BH + att den snurrar runt & glider av ena axeln & kläderna sitter inte bra... Men om/när jag gör det så är det helt för min egen skull för att minska min egen problematik!!

• Timba
    gottelina skrev 2008-09-05 12:34:43 följande:
    Vad är det som är ödmjukt med att tala om att alla som vill förstora sina bröst behöver psykolog? Kan tillägga att jag har själv inga såna planer men kan ibland snudda vid tanken när jag hittar ett jättesnyggt plagg men får hänga tillbaka det för att jag skulle behöva typ tre BH med gelfyllning för att fylla ut plagget vid bysten. Däremot har jag inga som helst problem med självförtroendet.
    Jag är ledsen om jag sårat dig!

Jag trodde du kritiserade att jag skrev att "jag tror". Jag kan ju inte skriva "jag vet" eftersom jag inte har några vetenskapliga belägg för det jag skriver, och tror

Det måste vara jättejobbigt för dig att hitta kläder om du har en opropertionelig kropp och jag förstår om du därför opererar dina bröst (ett annat alternativ är ju att försöka gå ner i vikt). Jag förstår även att man på medicinsk basis väljer att operera sig, tex rekonstruktion efter canceroperation.

Vad jag INTE förstår är de som "bara" har små bröst, utan att vara oproportioneliga, och opererar sig. De gör det ju enbart för att behaga någon annan. De tror att alla problem liksom kommer att lösa sig i och med de nya brösten, vilket de självklart inte gör! Dessa tjejer är, enligt min mening, i behov av terapi och inte medicinsk vård.
Svar på tråden Varfor forstora brosten??