gottelina skrev 2008-09-05 12:34:43 följande:
Vad är det som är ödmjukt med att tala om att alla som vill förstora sina bröst behöver psykolog? Kan tillägga att jag har själv inga såna planer men kan ibland snudda vid tanken när jag hittar ett jättesnyggt plagg men får hänga tillbaka det för att jag skulle behöva typ tre BH med gelfyllning för att fylla ut plagget vid bysten. Däremot har jag inga som helst problem med självförtroendet.
Jag är ledsen om jag sårat dig!
Jag trodde du kritiserade att jag skrev att "jag tror". Jag kan ju inte skriva "jag vet" eftersom jag inte har några vetenskapliga belägg för det jag skriver, och tror
Det måste vara jättejobbigt för dig att hitta kläder om du har en opropertionelig kropp och jag förstår om du därför opererar dina bröst (ett annat alternativ är ju att försöka gå ner i vikt). Jag förstår även att man på medicinsk basis väljer att operera sig, tex rekonstruktion efter canceroperation.
Vad jag INTE förstår är de som "bara" har små bröst, utan att vara oproportioneliga, och opererar sig. De gör det ju enbart för att behaga någon annan. De tror att alla problem liksom kommer att lösa sig i och med de nya brösten, vilket de självklart inte gör! Dessa tjejer är, enligt min mening, i behov av terapi och inte medicinsk vård.