• didis

    Norrköpingsbudar 2009/2010

    Hänger också på även om jag just inget har att säga för tillfället =)

    Skall till Petrés och prova klänningar i veckan, blir första anhalten. Jag har ingen aning om vilken klänning jag vill ha - det ENDA jag vet är att jag inte vill ha släp. Ibland vill jag ha vit, ibland färgad klänning, ibland kort, ibland lång...

    Hoppas personalen på Petrés har laddat med Valium och Novalucol...

  • didis
    Cltsp skrev 2008-09-07 21:38:14 följande:
    Haha lycka till med klänningsletandet! Var ligger Petrés?
    Ovanför Norrtullsrondellen. Precis nedanför ligger en annan festbutik som säljer bröllopsklänningar men någonstans måste man ju börja...

    Fler tips på butiker emottages tacksamt!
  • didis
    soosse skrev 2008-09-08 09:37:40 följande:
    min perssonliga åsikt om hon vid polishuset (inte petrès) är att hon är en riktig snorkfröken. Bara titta inte prova för klänningarna kan ju gå sönder.. eller så tyckte hon att jag va för ung för att gifta mig.. Dom längst ned på drottningatan är med lite snorkiga.. va inte det när jag testade balklänning för 2 år sedan men nu när jag skulle kolla på brudklänning så.. Norrköpings brud och bal är jätte tredliga(gamla rådstugeggatan) Igelkotten va jag med inne på när jag kollade balklänning tyckte hon va lite skeptisk mog mig. Jag kör perssonligen stenhårt på Bröllopshuset i linköping. Hon vet vad hon snackar om och dom är jätte servicminded. Vissa kan dock inte ta att de säger: du passar bättre i detta. Men dom rekomenderar jag iaf. ska dit i slutet av sept då de börjat få inn nya klänningar :) eller okt får de det men det finns en viss klänning jag är lite extra förtjust i som de inte visste om de skulle kunna beställa hem..hihi jag skriver en novell idag :P Vi har inte bestämmt datum en för vi vet inte villken kyrka vi vill ha.. kan man typ ringa till nån människa och få kyrkoguide :-P Nån som vet?? Jag vill ju se hur innsidan ser ut med inte bara utsidan!!
    Ok bra att veta!

    Nåja, för ung finns det nog ingen risk att de tycker att jag är. Tänkte ta med tonårsdottern som smakråd - de kanske tror det är HON som skall gifta sig men sån´t får man ta när man är långsam i starten...
  • didis
    soosse skrev 2008-09-08 17:17:48 följande:
    haha ja perssonliogen går jhag VÄLLDIGTmycket på bemötande
    Självklart - snorkigt bemötande och jag går ut!!

    Hur skall man kunna välja klänning om man inte får prova dem?? Då kan jag ju lika gärna beställa en kina-klänning.
  • didis

    Måste jobba och dra in alla pengar som uteblir när jag springer och kollar klänningar =)

    Ha så trevligt i lkpg!

  • didis

    Fejs: såg att du skall vara på Sörby Herrgård, är bilderna i slutet därifrån?

    Hur många gäster ryms max? Jag har för mig att han sade max 80 men på bilderna ser det mer rymligt ut.

  • didis

    Varför inte i rådhuset?

    Brunnsalongen, som någon skrev, då kan ni vara utomhus vid fint väder eller i den lokal ni skall ha festen (om ni skall ha någon).


    Cltsp skrev 2008-09-15 10:25:53 följande:
    Är det någon som har något tips på var vi kan ha vår borgerliga vigsel i juni???Vi vill inte vara i rådhuset men dock helst inomhus eftersom det är enklast om det skulle regna.
  • didis

    Jag tyckte vigselrummet var helt ok. Vi har funderat på att dricka champagen i stora marmortrappan utanför. Vid vigslar öppnar de upp dörrarna vid stora trappan ut mot torget, man går alltså inte in sidoingången som i vanliga fall.

    Vi blir ca 100 pers och då får man tränga ihop sig, 70-80 tyckte de var rimligare på rådhuset vill jag minnas. Men vi har inte heller bestämt oss än.


    Cltsp skrev 2008-09-16 08:06:22 följande:
    Tack för tipsen vi får klura vidare på detta så får vi se vart det blir.Rådhuset känns lite tråkigt.. dessutom har jag fått för mig att man inte får plats så många där inne?Har också funderat på att ha vigselceremonin i samma lokal som festen men vill gärna kunna bjuda en del enbart till vigseln och då känns det dumt att ha det i samma lokal.
Svar på tråden Norrköpingsbudar 2009/2010