Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

vinsajten.com???

hejhej!
    snubblade över en toppensida där jag tänkte handla all alkohol till vårt bröllop. www.vinsajten.se
    e det nån som handlat härifrån? hur funkade det?

för priserna e ju helt oslagbara!!!!

• Svar på tråden vinsajten.com???
  • anja1661

puff...
    verkligen INGEN som handlat här???????
    vill höra hur det funkat innan jag vågar beställa

• anja1661

nu har jag beställt iallafall. jag gjorde en testbeställning på 3600kr och nu har den hämtats upp av fraktbolaget som meddelade att vi kan hämta ut det om 4-9dagar i farsta!!!
    superbra!!!

jag kan skriva sen när vi hämtat ut allt om det e nån som undrar något!

• anja1661

jag handlade för 3600kr och frakten blev 670kr! vi kommer tjäna MASSOR på detta!!! (om vi nu får hem det)

• anja1661

jag mailade dem om det och fick till svar att de skickar ut ca 1500ordrar i veckan och inte ett enda fastnar i tullen!!
    den tyska skatten ingår i priserna och den svenska skatten får man själv som privat köpare meddela typ skattemyndigheterna om...

• anja1661

styrbord: när gifter ni er??
    vi gifter oss i maj så det e ingen brådska för oss.....men ville kolla om det funkar så man vet.....alla sprit köptes nu. det som ska köpas nästa vända blir öl, lite whiskey till och cider och typ alkoläsk.

• anja1661

man kan välja. antingen hämtar man det i spånga eller i farsta. eller så kan man få det hemkört men då kostar det en del extra.

vart bor ni?? om man lägger en beställning och sen väljer locadi som fraktbolag så kommer man direkt in till deras sida där du får välja hämtställe. där skriver man ju in sitt postnummer och får då reda på sina hämtalternativ.

men som sagt e det spånga, farsta eller hem som gäller för sthlm området...(vi bor i nynäshamn)

• anja1661

vi har fått en fraktavisering så vår order borde komma fram till farsta om ca 4-6arbetsdagar!!!
    hoppas detta funkar, jag skulle bli sååå glad!!

• anja1661

halloj!!
    idag fick vi mailet!!! nu kan vi åka till farsta och hämta vår alkohol!!! sååå smidigt!
    vi ska förhoppningsvis hämta det på fredag så efter det så skriver jag här igen om service, förpackning mm....

• anja1661

lovar att lägga ut en lista på allt vi beställde denna gång! men orkar inte idag...

imorgon bitti hämtar vi ut det!!! ska bli sååå spännande!

• anja1661

jag orkar nog ändå...
    detta får vi för 3600kr! har inte räkknat ut vad det skulle ha kostat på systemet men det ska ajg göra för skojs skull!
    och nu vet vi ju att det funkar så då kommer jag beställa en omgång till sen med mera öl och cider och sånt. räknar på att den beställningen kommer bli ungefär lika stor som denna...

orkar inte skriva ut hela namnen på dem så om det e nån ni undrar över märke eller så så hojta till så kan ajg skriva det oxå. jag har bara tagit de stora kända märkena...då vet man ju vad man får! heheh

gin 3liter
    whiskey 1 liter
    absolut vodka 5liter
    dooleys 2
    kahlua 1liter
    passoa 1liter
    sourz apple 1liter
    päron cognac 1liter
    4kartonger vitt vin (6flaskor i varje)
    carlsberg sort guld 2plattor
    baccardi 2liter
    jägermeister 1liter

• anja1661

nu har vi hämtat ut vår beställning och e sååå nöjda! kunde inte bli bättre!! vi kommer göra en till beställning när det närmar sig lite mer....

jag ska för skojs skull räka ut vad vi sparade på att handla här istället för på systemet.

• anja1661

nu har jag räknat och kommit fram till att detta som vi, inkl frakt betalade 4200kr för hade kostat 7582.50kr på systemet!!!
    vi sparade 3382,50 denna gång!!!

ojojoj....att man inte visste om denna sajt tidigare!
    hursom helst så e det ju bra att man vet om den nu!!

hoppas jag hjälpt nån i sin osäkerhet ang detta!

• anja1661

japp, vår frakt, som de räknar på antal kilo, gick på 670kr.

• anja1661

var så lite så! nån måste ju vara först!

• anja1661

lagligt så vitt jag vet. du som köpare ska ju anmäla till typ skattemyndigheterna eller nåt om skatten i sverige. den tyska skatten är inkluderad i priserna.

• anja1661

JA09: jag mailade och ställde just den frågan innan jag vågade beställa. till svar fick jag att de sänder ca 1500 ordrar per vecka och INGET har hittills fastnat i tullen!! man får väl ta det med en nypa salt då hon vill att man ska beställa av dem, men vi klarade oss!

Svar på tråden vinsajten.com???