• juli03

Föräldrarpenning

Hej!
    Jag skall plugga i höst,men jobbar nu och har gjort det i ett antal år. Jag och min blivande planerar att eventuellt skaffa barn under nästa år. är det någon som vet hur f-kassan räknar ut föräldrarpenningen?Är det på den summa jag har arbetat in eller grundar dom det på studielånet från CSN?

Tacksam för svar!

-L-

• Svar på tråden Föräldrarpenning
  • Anonym

Bra fråga! Jag har själv varit inne på fackets hemsida för att hitta svar med det fanns inte!

Jag trivs inte så värst bra på jobbet och tänkte ev. börja plugga istället men då vill man ju som sagt veta hur man går till väga om man under denan period blri gravid?
    Och vad händer när man kommer tillbaka?
    Får man söka om på nytt till skolan eller kan man "hoppa på" där man slutade senaste fast ex. 2år senare??

Så snälla svara någon som vet!

• KCsMama

Alla kommer svara olika! Ring till försäkringskassan och hör!! =)
    Kramar//Mamma Jennie

• bozzini

Jag studerar nu (och har gjort det i 2 1/2 år) men väntar barn vilken dag som helst. Min föräldrapenning baseras på den lön jag hade innan studierna, alltså inte på studielånet. Men gör som KCsMama föreslog; Ring Försäkringskassan för då för du mycket mer information.
    Lycka till med både studier och barn!

• Hippie chic...