• grata

Maldiverna

Hallå!

Någon som varit på Vilu Reef på Maldiverna? Har bokat vår bröllopsresa dit och skulle vilja veta lite mer innan vi åker.

• Svar på tråden Maldiverna
  • Miss Moneypenny

Hej!

Blev det Vilu reef? Funderar också på att boka den, har hört väldigt mycket bra om den om ser underbart ut på bilderna. Vilken resebyrå bokade ni med?

• grata

Miss Moneypenny skrev 2008-10-24 13:24:04 följande:

Hej!Blev det Vilu reef? Funderar också på att boka den, har hört väldigt mycket bra om den om ser underbart ut på bilderna. Vilken resebyrå bokade ni med?
    Ja, vi har bokat Vilu Reef, åker i maj. Vi bokade genom Discovery Travel, David där har varit mycket hjälpsam. Vi har lagt upp det som så att vi gifter oss på Arlanda innan flyget går, sen har vi vår egen ceremoni på stranden, bara för oss två. Har fått ett bröllopspaket där alla arrangemang på Vilu Reef ingår + parmassage, sunset cruise mm, vi har även bokat AI. För att se recentioner från Vilu Reef kan du gå in på tripadvisor.com och söka på Vilu Reef.

Lycka till och hör gärna av dig om du har fler frågor!
  • Miss Moneypenny

Låter ju fantastiskt! Får man fråga vad ni betalar för det? Funderar på att boka genom Indcen och det vore ju bra att jämföra lite..

Lycka till och ha en underbar resa!

• grata

Vi får betala ca 30' per person för beach villa med ai och bröllopspaket. Vi kollade med Indcen också, men vi fastnade för Discovery då vi tyckte att de hade ett bättre bröllopspaket.

• Miss Moneypenny

Det låter ju bra! Ska kolla in Discovery travel. Tycker verkligen att Vilu Reef ser mysigt ut. Skulle jättegärna vilja ha en vattenbungalow men det är helt otroligt vad mycket dyrare det är. Undrar varför det skiljer så mycket..

• grata

Vad jag har hört är det billigare att uppgradera till en water villa från beach villa på plats, har för mig att det kostar kring 80-100 dollar per natt för båda. Det tråkiga är ju att man inte kan vara säker på att de har några lediga när man kommer dit.

• Miss Moneypenny

Tack för tipset! Ska fundera på om man kanske ska göra så.

Vilka övriga öar funderade ni på och hur kom det sig att ni till slut valde Vilu Reef? Det finns så himla mycket att välja på och man blir ju tokig!! Väger fram och tillbaka hela tiden och bara önskar att man får den här resan bokad snart..tror jag har läst på lite FÖR mycket så att jag bara blir snurrig.

• grata

Vi tittade även på Vilamendhoo Island resort och Filitheyo Island resort men tyckte att Vilu Reef verkade helt underbart. Att det sen passade vår budget bättre är inte fel det heller :D

Svar på tråden Maldiverna