• kikkan85

napa valley! hjälp!

Kan någon hjälpa oss, nu har vi äntligen bestämmt oss för usa, det blir vår bröllopsresa, och bla vill vi besöka Nappa Valley.
    Är det någon som kan ge oss information om detta, någon som har varit där och kan ge oss tips på mysigt boenda samt något "vinbryggeri" som vi kan besöka. Tur visning med smakning....givetvis behöver det inte kosta miljoner...

Tacksam för alla svar...samt gärna tips på om det finns annat vi kan göra....vi kommer att hålla oss i LA, Las Vegas, Napa Valley + Hawaii....Kramen från oss som vill veta =)

• Svar på tråden napa valley! hjälp!
  • BlendaSigne

LA är sådär tycker jag - väldigt skoj att se o ha vart där, men efter en dag el så så är man less. Om jag vore e så skulle jag "beta av" de man måste se o sen dra vidare. Att se: Rodeo Drive, Hollywood Bld (stjärnorna på gaten), Santa Monica Pier, 3rd Promenade i Santa Monica (shopping), Venice Beach...
    Las Vegas är bara en stor cirkus som är superskoj. Ge det ett par dagar o lev i "lossasvärlden". Gå på stipen o kolla in alla hotell o käka gott . E man spelmänniska så har man chansen här.
    Om ni vill se lite natur så är ju Grand Canyon relativt nära. Skulle ge det ett par dagar isf. Åka tidigt från Las Vegas o sova en natt där - finns massa coola helikopterturer och haikingturer att ta.
    Ser att ni inte har med San Diego på er lista - jag gillar verkligen San Diego, så om ni har dagar över så...
    Mellan SF o LA har ni Santa Barbara o massa andra småstäder som är mysiga o stanna en natt i. Santa Cruze o Santa Barbara t.ex. Santa Barbara e nästan ett måste - supermysig stad.
    Napa e kul. Det finns mängder med turer som man kan ta från San Fransisco om man vill köra buss/guidad tur. Men jag hade nog tagit egen bil o kört till lite vingårdar, provat vin o ätit gott. De som e bra med bussen är att man kan prova mkt .
    San Fransisco är en väldigt trevlig stad o man känner sig väldigt svensk där. Mkt o se så klart o Alcatraz är nog en höjdare som man bör hinna med. Jag e inte ens en museeummänniska o jag gillade verkligen den. Annars e de ju Golden Gate Bridge o allt därikring.
    Kring SF så finns massa parker såsom Seqouia Park o Yosomitefall - kul att se lite natur om man har lite tid över. Supervackert tycker jag!
    Hawaii har jag tyvärr inte vart på en, så jag har inga roliga tips där

Svar på tråden napa valley! hjälp!