• CeciliaA

Någon som varit i Oman?

Vad tyckte ni? Vad är bra resp. dåligt? Är befolkningen lika jobbig där som i egypten/turkiet etc?

Skulle vilja veta mer om det här lite udda resmålet...

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Någon som varit i Oman?
  • Tooticki

Det finns avresa till Oman 8/10, boende på 5-stjärnigt hotell, 8 dagar, dubbelrum med frukost för 7585 kr/pers med Solresor.

Det passar väl perfekt!

• CeciliaA

Tooticki: La gomera, teneriffa eller la palma är de kanarieöar jag skulle kunna tänka mig tror jag, har varit på Fuerteventura och deras stränder är fantastiska, dock lite för kargt i övrigt i min smak.

Storstad är inte aktuellt, bor i Stockholm när vi åker iväg vill vi ha lugn och rö på en härlig ö någonstans..

Artist: Har varit inne på siscilien men hittar inga resor dit som inte kostar skjortan, tro man måste boka de resor i god tid, eller har du andra tips? Menorca eller mallorca kan jag absolut tänka mig med..

Det stora blå: Cypern lockar inte alls och det får gärna vara turistigt dit vi åker, jag gillar inte att hamna i människors vardag, vill känna den riktiga semesterkänslan inte massa vardag..

Mille M: Åh du har varit i Oman! Åkte ni med solresor eller reguljärt? Hur är folket, typiskt arabland där man är rädd som tjej? Är det vackert/grönt? Fina stränder? Bra mat? Shopping? Berätta allt :)

• Mlle M

Cecilia A : Jag befann mig egentligen i Dubai vid bada tillfallena men hyrde en bil o reste dit over dagen pa utlflykt, ena gangen i sallskap av en man och andra gangen tillsammans med en vaninna.

Jag upplevde val att dom stirrade lite nar vi reste som ensamma tjejer men det kandes aldrig obehagligt. Da jag inte varit i nagon store stad kan jag inte uttala mig om shoppingen men skulle bli forvanad om den ar dalig. Gissar att det ar lite som i manga andra av gulf-landerna att "internationellt" kok finns pa de flesta stora hotellen och dar serverar man aven alkohol.

Vattnet var fantastiskt och vi sag massor av delfiner; gront, njae inte sa varst da de delar jag besokt varit mestadels berg eller oken men runt de stora hotellen ar jag overtygad om att de har konstbevattninge och fina tradgardar.

Att tanka pa ar val att ha lite mer tackande klader; jag minns att jag tyckte det kandes oerhort pinsamt att kliva ur och tanka bilen i shorts tex.

• CeciliaA

Mlle: Då är nog inte Oman platsen för mig tyvärr, tycker det är väldigt obehagligt när det ska kännas så.. Men tack för ditt svar!

Någon med andra tips?

• Mumriks blivande fru

Jag är också lite intresserad att veta mer om Oman. Vi hade tänkte åka en vecka till Egypten på en minibröllopsresa, men vi var där förra året så det vore kul med något nytt. Skillnaden i restid är bara 2,5 timme. Någon som känner till något all inclusive hotell där?

• CeciliaA

Vad jag vet så åker bara solresor charter dit och de har inget all inclusive hotell däremot verkar det finnas flertal resturanger på hotellen..

• Myrmor

kap verde då? sju timmars resa och all inclusive för under 20000

• TEB08

Jag har visserligen bara varit i Muscat med omgivning, men alskade det! Interessanta historiska platser, bra mat, helt ok dykning, osv. Kande mig inte sarskilt uttittad eller uppmarksammad (ta man seden dit man kommer, sa behover det inte vara nagra problem). Oman ar tamligen vastanpassat och det marks att britterna varit dar en langre tid (de har tom Marks&Spencer och Wolworhts!).

• CeciliaA

Nej kap verde, sal ska vara så kargt tyvärr har kollat en del på det med. Jag är ute efter en vacker grön ö mindre än max 8 timmar bort, haha jag kanske kan leta forever :P

Men jag försöker iaf.. Annars får jag väl åka tillbaka till Madeira ändå (och övertala min m2b att det är värt de extra pengarna...) eller snällt följa med till grekland som J vill åka till, finns det nån riktigt schysst ö där som är grön, massor med god mat, bra hotell, shopping och fina stränder?

Svar på tråden Någon som varit i Oman?