Varför skulle du inte kunna tala om att det är gifta dig du ska göra? Priset på blommor hos en seriös florist avgörs i ALLA sammanhang av vad det är som efterfrågas och utöver det hur mycket tid som floristen behöver ta i anspråk.Att specialbeställa en viss rossort tex innebär att den förbokas på blomsterauktionerna i Holland långt i förväg, ofta är det MYCKET dyrare än vanligt. Även kvaliten på blommorna brukar vara extra noga med i bröllopssammanhang och det påverkar också priset. Är du beredd att sätta ihop någonting direkt på plats, helt utifrån vad som finns hemma för dagen så är det ju ingen skillnad mot om du är på väg till någon med en presentblomma. Dock är det allra vanligaste att den blivande bruden har önskemål om innehåll, färgtoner form osv och för det mesta behöver att floristen har tid att hjälpa till med frågor och goda råd. Då är det skönt att ha en egen stund -en konsultation - där man får ta alla delar i lugn och ro för att få en helhet.Kanske kan den utbildade floristen som ge tips och ideer du inte skulle kommit på själv...?
Någon gick ut med att hon handlat blommor till grossistpriser så himla billigt och det halvkul som florist att läsa om, då det faktiskt är förbjudet att som grossist sälja till andra än fackhandeln. Överhuvudtaget kan en aspekt värd att notera vara att om priset på en produkt är lite för bra för att vara sant så är det ofta inte det...låga priser i ett led brukar vanligtvis gömma svarta pengar i andra.
Har du en beställning på coursage och annat "pillergöra"ska du absolut förbeställa dem , personalen i butiken har antagligen en del annat på G och uppskattar garanterat framförhållning. Det gör inte produkten dyrare men minskar stressnivån.
Har du ingen som helst vana av att binda buketter till vardags avråder jag bestämt från att binda ditt livs bukett själv. Behärskar du "spiraltekniken", har gott om tid och en hög stresstöskel så är det väl kanske kul att göra den själv, även om gammalt skrock säger att det betyder otur.Jag tror att ju mer man delar ut till andra att ansvara för inför dagen D är bra, för jag har sett brudar som ska fixa allt själva slita sig halvt fördärvade innan bröllopet, det har ju också ett pris...