• Matsan

Hjälp med helhetslösning i Göteborg med omnejd???

Har länge gått och drömt om att ha vår bröllopsfest på Freadal i Åsa i Halland. Tyvärr får inte festen pågå längre än till midnatt där och så tidigt vill vi inte "köra hem" några gäster. Nu står det helt still när det gäller andra alternativ.

Vi har ingen speciell kyrka som vi känner att vi "måste" ha utan önskar mest att den är mysig och ligger fint. Eftersom våra gäster kommer från många olika delar av landet vore det bra om det fanns övernattningsmöjligheter i närheten av festlokalen, gärna något som inte kostar skjortan. Någon som har ett helhetsförslag på kyrka, festlokal och boende i närheten av/i Göteborg/norra Halland? Vi kan både tänka oss restaurang med all inclusive och festlokal med catering. Mysigt och romantiskt snarare än pampigt och stelt. Just nu har jag lite tappat sugen, så jag är innerligt tacksam för all hjälp vi kan få!!!

• Svar på tråden Hjälp med helhetslösning i Göteborg med omnejd???
  • skille

Villa Odinslund til middag og fest, de fikser allt unntat kaken. gamle ørgryte kirke tar ca 5 min å gå til lokalet. gotia hotellet kjører man bil tar det 5 min til lokalet...

• Linum

Parc la Reine ligger också vid Örgryte gamla kyrka. Jättefint har jag hört!

S:t Birgittas kapell vid Klippan (Göteborg) ligger alldeles vid Sjömagasinet om man vill slå på stort.

Tjolöholms Slott går att hyra för bröllop. Fantastiskt vackert!!! Vigseln har man i slottskyrkan alldeles intill.

• Linum

Glömde säga: Vid Parc la Reine ligger massor av hotell (Gothia towers, Hotell Örgyte etc).

Vid Sjömagasinet finns Novotel och på andra sidan älven ligger hotell 11 (Eriksberg). Båda har bröllopssviter.

• Tit

Det är kanske åt fel håll me vi hade vårt underbara bröllop på Tjörn. Hade inte kunnat bli bättre. Gifte oss i Stenkyrka och alldeles nedanför ligger Billströmska folkhögskolan där alla 90 gäster bodde. Middag i matsalen och dans i aulan. Personalen var super trvlig och hjälpsam, vi fick bestämma allt själva och dset var mkt billigt. Bla kan nämnas att vi fick låna pa, elpiano, extramadrasserosv!

• stenbruden

Vi hade vårt bröllop på Aspenäs Herrgård (lerum). Helt underbart och supermysigt! Vigde oss vid sjön..
    Allt funkade toppen och övernattning finns för många!
    Vi hade hela herrgården för oss själva så allt blev så intimt och mysigt!

Fråga mer om du vill!

• Linum

Det finns givetvis fler ställen:

Hällsnäs och Råda Säteri i Mölnlycke. Väldigt fina ställen med bra mat och vackra lokaler. Gifter sig gör man i "vår" kyrka, Råda kyrka. En vacker träkyrka från 1700-talet.

TS: Har du sett vad mycket svar du har fått??

• Myrmor

Ursäkta ts om jag kapar din tråd :

wow, vilken bra lösning.. har aldrig tänkt på det, vad gick det på??

Tit skrev 2008-09-03 13:34:40 följande:
    Det är kanske åt fel håll me vi hade vårt underbara bröllop på Tjörn. Hade inte kunnat bli bättre. Gifte oss i Stenkyrka och alldeles nedanför ligger Billströmska folkhögskolan där alla 90 gäster bodde. Middag i matsalen och dans i aulan. Personalen var super trvlig och hjälpsam, vi fick bestämma allt själva och dset var mkt billigt. Bla kan nämnas att vi fick låna pa, elpiano, extramadrasserosv!
  • Matsan

Tack så mycket för alla svar! Har bara hunnit kolla Villa Odinslund (som verkade väldigt mysigt) och där var det redan bokat under hela juni och juli nästa år. Det blir till att sikta in sig på 2010 om man vill vara där! Tjörn lät också som en bra lösning även om det ligger lite "fel" för oss. Risken är väl att Råda Säteri, Aspenäs, Tjolöholm och Hällsnäs ruinerar en!? Har även funderat på att kolla med några golfkrogar i närheten. Någon som känner till någon bra?

• Linum

Albatross ute på Hisingen är bra. En vän hade sin fest där och hon var nöjd. Ligger väldigt fint och har en fantastisk terass.

• Tit

Jag tror att vi betalade 24000 inkl alla lokaler och då var vi flera som bodde från torsdagen. Vår kock Luic Le Guillarme hade tillgång till köket och gjorde jättegod mat (250/pers, inkl servering) och städade billigt och är dessutom erfaren så han kan ge tips.
    Det enda man måste anpassa sig till är att skolan inte är full av elever men fhsk har ganska långa sommarlov!
    Lycka till!

• stenbruden

Vi betalade 990 kr/kuvert på Aspenäs. Det är nog så på alla herrgårdar...
    Men det var helt klart värt varje öre

• bride 08

Vi gifter oss i sankta birgittas kapell, har festen på restaurang reveljen (ruckmans). Där ordnar de allt från mat till dukning och städning. Har fått bra service hitills. Vet att priset har ändrats sen vi bokade så jag kan inte ge er något pris. Restaurangen ligger ca 20 min promenad från kyrkan. Har rekommenderat novotell till gästerna som ligger precis i närheten av kyrkan.
    Hoppas ni hittar något som passar er.

• Lajsan

Tit ovan nämner stenkyrka, vi gifte oss också i den kyrkan på Tjörn, har en bild med kyrkan i bakgrunden om du vill se, ligge väldigt vacker uppe på en kulle, vi fotade oss i skärhamn som inte ligger alls långt i från, med havet bakom.

• Gafsan

Vi hade festen på Nordgården i Billdal och gästerna sov på Sjöbacken hotell och konferens. Det var ca en km att gå därmellan men det funkade bra tyckte jag. Kan verkligen rekommendera Nordgården, tyckte de var superbra att ha att göra med och festen blev så mysig.
    Vi gifte oss i Kållereds kyrka. Det finns kyrkor som ligger närmare Nordgården också (tex Släp kyrka, eller Särö kyrka) men vi tyckte Kållered var mysigast.

• Gafsan

Nu läste jag hela din text i början... på Nordgården fick vi inte vara längre än till 2 på natten, så det kanske är för tidigt för er?

• Matsan

Två är helt okej! Eventuellt ett också, men midnatt känns supertidigt. Tack för alla bra tips! Börjar kännas roligt igen. Hade verkligen tappat sugen.

• JockeCave

BERG 211
    www.berg211.se

Unik och minnesvärd miljö.
    Här kan du själv ordna med mat och dryck.

kvibergs vandrarhem ligger ett stenkast bort och håller hög standrard
    www.vandrarhem.com/

Mvh
    Jocke

Svar på tråden Hjälp med helhetslösning i Göteborg med omnejd???