• Nalle Puh 40

    Köpt träningskort :-)

    Igår var jag och köpte ett träningskort på vattenaerobics, spinning, bad och gym så nu gäller det...

    Någon mer som har "börjat på allvar" nu i höst?

  • Svar på tråden Köpt träningskort :-)
  • gustafmatilda

    Jag har inte köpt träningskort än men ska göra det när nästa (och min första på lääänge) lön kommer. Längtar! Såg på tv igår att Intersport säljer två träningstopar för 250 kr, det tänkte jag slå till på! I väntan på att kunna träna har jag promenerat en timme om dagen under en månad (till och från jobbet) och sprungit... en gång... *skäms*

  • ShangChina

    Gustafmatilda...
    Istället för att skämmas över den enda löprundan, var supernöjd att du faktiskt promenerar varje dag en timme!!!

    Heja, heja

  • gustafmatilda
    ShangChina skrev 2008-09-03 11:26:41 följande:
    Gustafmatilda...Istället för att skämmas över den enda löprundan, var supernöjd att du faktiskt promenerar varje dag en timme!!! Heja, heja
    Det har du helt rätt i. Gäller att fokusera på sånt som peppar en, tack! Heja oss! =)
  • Nalle Puh 40

    Yes, klarade att komma över 100 000 steg på en vecka och har även tränat en del då man inte kan ha stegräknare på sig som simning och vattenaerobics

    Är ju jätte bra med en pormenad oxå, en del påstår att det är lika bra som att springa om man går raskt

  • tolonta

    Japp, en rask promenad är lika bra för hälsan och välmåendet som en löprunda. Och nästan bättre för fettförbränning, har jag hört.

    Lycka till med träningen allihop!

  • ShangChina

    Har precis kommit tillbaka efter ett morgonpass på gymet..skönt..vi kör hårt med magen, där det mesta av mitt fett sitter och jag HATAR att köra mage...kanske för att jag inte orkar så mycket..MEN efter att ha bara kört fyra omgångar med pt, så känner jag redan att magen börjar tighta in sig...inbillning eller ej..jag blir peppad..

    Vad har/ska ni andra göra idag då? (jag ligger ju lite före er..)

    HEJA!!!

  • gustafmatilda

    Grymt jobbat ShangChina! Och visst är det jobbigast att träna det man mest behöver träna, men det är också de resultaten man sen blir nöjdast och stoltast över!

    Nalle Puh och tolonta: Till jobbet går jag inte så värst raskt eftersom jag vill vara någorlunda fräsch när jag kommer fram. På vägen hem går jag däremot lite fortare. Jättebra för konditionen och hälsan, men jag undrar hu mycket det gör för förbränningen om jag bara går i en halvtimme? Är det bara rykten att förbränningen sätter igång efter en timme? Kanske skulle jag satsa på en extra sväng på hemvägen så att jag verkligen går i en timme...

    Idag ska jag göra precis ingenting. Ligga hemma på soffan och kurera mig med te och Varma koppen. Men kör hårt ni andra! =)

  • Stjärnblomma

    Heja allihopa!

    Idag blir det ett jympapass. Gick 3x30 min igår. Är ingen atlet precis men skönt att komma upp från soffan.

  • anne på grönkulla

    Jag gick 4,5 km på löpbandet igår och tog en kort simtur sen - o insåg då att det drog i ryggmuskler jag glömt att jag hade! Det får nog bli mer simning framöver...

  • Nalle Puh 40

    Vattenaerobics ikväll med en kompis, är så skönt att träna i vatten...

Svar på tråden Köpt träningskort :-)