• Vitt guld

Kvadratiska kuvert - var?

Var hittar jag fina kvadratiska kuvert till hyfsat pris? Tack på förhand.

• Svar på tråden Kvadratiska kuvert - var?
  • kattmamma

Hej!

Tiimarii har många olika kuvert, har själv kollat där.
    Åhléns har också i sitt papperssortiment.

Lycka till!

• lovemorilee

blev visst fel länk... den ovan är cellofanpåsar

här kommer den (hopps jag ) erikasstamplar.se/ se under papper

• Arla79

Detta var ett riktigt bra tips. Vi ska ju ha tapeter till inbjudningskort och det skulle ju vara rätt snyggt om de syntes igenom. Hade tänkt göra egna av presentpapper men detta går ju lite snabbare

lovemorilee skrev 2008-10-06 23:37:58 följande:
    Kan det här va nå´t... 1kr st 15.5cmwww.stampelgarden.se/product_info.php
  • monkay

Arla 79:

Vi har också valt att ha genomskinliga kuvert..och det är verkligen skitsnyggt! Supernöjd :=)

Ville bara tipsa dig om att du MÅSTE skriva adress etc med en "over head" penna eller en sån man skriver med på CD/DVD skivor, annars åker texten bort om ngn tar på den..och det vore ju inte så värst skoj! Tack och lov så upptäckte jag det när jag satt och skrev mest på skoj...

Lycka till med kuverten

• lovemorilee

Arla79: Det verkar skitsnyggt att göra inbjudningar med/av tapet. Lite nyfiken på hur du tänkt göra dina. Limmar du tapet på ett styvare papper eller? Vore kul med lite tips!!!

Monkay: Man kan oxå skriva adressen på typ "frysetiketter" och sätta på cellofanpåsen så vet man att den sitter där den ska.

Vi kommer definitivt använda cellofanpåsar. Tror det blir jättesnyggt!!

• Arla79

www.pysselochpapp.se/
    På denna sidan finns det också kvadratiska kuvert 16x16 cm, dyra men fina...

Är det någon av er som vet var jag kan hitta cellofanpåsar/cellofankuvert som inte är transparenta utan lite frostiga?

lovemorilee: ska snart lägga ut lite bilder på hur de kommer att se ut. Men jag har köpt en tapet som är metallicgrön med creméfärgad baksida utan symboler o tryck. Sen har vi enfärgat grönt papper som inbjudan ska stå på som vi klistrar på uppslaget. Sen är tanken att ha ett creméfärgat sidenband och knyta ihop med och vårt monogram på ett creméfärgat papper på utsidan. På insidan tapeten på ena kanten har vi skrivit ut vägbeskrivning till de gäster som kommer långväga.

www.weddingmapper.com har jättebra vägbeskrivning.

• september2008

www.matton.se har oxå kuvert. jag köpte mina i butiken i malmö.
    många olika färger att välja mellan.

• monkay

Lovemorilee: Aha, smart! Det ska jag prova :) Skulle verkligen vara tråkigt om adressen försvinner i regnet eller så.. Tack för tipset!

• Arla79

Nu har jag tillfälligt lagt ut lite bilder på försökskorten

• september2008

dina bilder syns inte. du måste göra dom synliga för besökare.

Arla79 skrev 2008-10-08 13:09:35 följande:
    Nu har jag tillfälligt lagt ut lite bilder på försökskorten
Svar på tråden Kvadratiska kuvert - var?