• Aspera

Stressad över festprogrammet ...

Usch sitter och blir illamående för att jag har så höga krav på vårt festprogram. Jag vill att det ska bli roligt, fint och bra. MEn blir så stressad och nervös så jag får inget gjort. 3 veckor tills vi gift oss.

blä blä...

• Svar på tråden Stressad över festprogrammet ...
  • Troll1

Tack Fejs! Jag ska testa lite där. Har figurer istället för textruta, men det är nog samma sak ändå med formateringarna.

Jag har en del luft nertill på bilden när jag skriver ut den, men det går inte att skriva in ngn text långt ner trots det. Har försökt med att ändra marginalerna osv, men jag är dålig på det där. (Utskriftsformat) Hur är det med fästpunkten osv. Bordsplaceringen gör jag i liggande format. Resten av festprogrammet blir stående A4, med 4 sidor på varje ark.

• Fröken förväntan
    Aspera skrev 2008-09-03 19:52:43 följande:
    Tar gärna emot tips på vad man skriver som avslutning...
    På vår sista sida har vi bl.a. följande texter... kanske kan inspirera till något?!

TID FÖR HEMFÄRD?
    Ångrar du att du tog bilen? Ingen fara. Prata med vårt värdpar, X och X, så hjälper de dig att ordna en taxi hem till sängens mjuka vrå!

VI SÄGER TACK TILL
    ... alla er som har rest hit och förgyllt vår dag med leenden och glada tillrop. Utan er hade det inte blivit detsamma. Många har hjälpt oss inför och under vårt bröllop - tack alla ni! Några har dessutom hjälpt oss lite extra och dem vill vi gärna ge ett särskilt tack.

Tack till X för det lyxiga tilltugget till ?champagnen?. Tack toastmastrarna, X & X, för vad vi redan i skrivande stund vet blir en kanonfest. Tack till värdparet, X & X, för att ni alltid ställer upp på alla sätt och vis och sist men inte minst ett stort tack till våra föräldrar som har bidragit med både hjärta och plånbok. Och just det, ett speciellt tack till X som valde att börja jobba på X och därmed slängde in en välbehövlig extra slant i bröllopskassan!

/Brudparet

Annars kanske en bra avslutning är: ... och så levde de lyckliga i alla sina dagar!
  • Fejs

prova ta 0,5 cm nertill på utskriftsformat
    om det är en separat text kanske du kan göra en textruta och skriva in den texten och sedan forametra den som figurerna och ändra färg på rutan till ingen färg (blir automatiskt svart annars)

• Troll1
    Fejs skrev 2008-09-04 19:49:28 följande:
    prova ta 0,5 cm nertill på utskriftsformatom det är en separat text kanske du kan göra en textruta och skriva in den texten och sedan forametra den som figurerna och ändra färg på rutan till ingen färg (blir automatiskt svart annars)
    Ok! Jag behöver skriva in nr runt borden i bordsplaceringen. Ska testa det du skriver. TACK!
  • Bringsoniou

Tack så mycket fröken förväntan! Det blir så mycket lättare när man ser hur det färdiga resultatet kan se ut.

• Lilla7an

Fixar ni era festprogram själva? Det gjorde vi som värdpar. Vi ville ju lägga in lite roliga sånger, små anekdoter om brudparet mm. De fick inte se det färdiga resultatet förrens på festen. Men de fixade bordsplaceringen och presentationen själva, sedan skrev vi in det i häftet.

• Troll1
    Lilla7an skrev 2008-09-04 22:58:06 följande:
    Fixar ni era festprogram själva? Det gjorde vi som värdpar. Vi ville ju lägga in lite roliga sånger, små anekdoter om brudparet mm. De fick inte se det färdiga resultatet förrens på festen. Men de fixade bordsplaceringen och presentationen själva, sedan skrev vi in det i häftet.
    Så´n lyx! Hade jag gärna velat, fast kontrollfreaket i mig hade fått spader.
  • Fejs

Om vi hade haft ett värdpar hade de säkert fått göra det elle rom vi haft en toastmaster som varit vår kompis så han han/hon fått göra det men nu har vi inte nått värdpar och vi har en inhyrd toastmaster så vi gör vårt festhäfte själva...

• Fröken förväntan
    Lilla7an skrev 2008-09-04 22:58:06 följande:
    Vi gör en kombo . Jag och sambon gör en del av innehållet som vi vill ska vara med och sedan har toastmastrarna fått ta över och fylla på med valfrit innehåll !
Svar på tråden Stressad över festprogrammet ...