• Aspera

Stressad över festprogrammet ...

Usch sitter och blir illamående för att jag har så höga krav på vårt festprogram. Jag vill att det ska bli roligt, fint och bra. MEn blir så stressad och nervös så jag får inget gjort. 3 veckor tills vi gift oss.

blä blä...

• Svar på tråden Stressad över festprogrammet ...
  • Dottertrotter

Jag sitter med våra fest- och vigselprogram just nu. Vi gifter oss på lördag...

• fjutjur brajd

Vad är det du känner dig stressad över? Utseendet eller innehållet? Det finns massor av tips om innehållet i den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m345612.html
    och i den här bloggen:
    festhafte.blogg.se/

Hoppas det inte gör dig mer stressad bara! Vilken typ av saker tycker du är roligt? Roliga serieteckningar, allsånger, citat, lite om er?

Lycka till!

• Linum

Aspera: Kan jag hjälpa dig genom att maila mitt program kanske?

Stressa inte fram något - det blir aldrig bra. Tänk så här: 3 veckor är 21 dagar. 21 dagar är 504 timmar (varav minst 252 timmar i vaket tillstånd). Det är hur lång tid som helst. Du hinner!

• valkyriana

Det är lungt och det kommer att gå bra! Hur mycket har du kvar? Vad har du kvar? Behöver du några tips?

• Aspera

Åh vad ni är snälla.
    Jag blir mest trött på min brist på påhittighet och kunskap i bildbehandling. Det är alltså mest designen som stör mig...

Nu försöker jag få till skissen över bordsplaceringen som ska vara i häftet. Vi ska ha runda bord och ett vanligt honnörsbord.

Äntligen har min kille också börjar engagera sig i festprogrammet så igår satt han och skrev in sidorna på rätt plats i mallen.

Har funderat lite under dagen och fått lite mer struktur i huvudet iallafall så det ska nog gå vägen.

Tar gärna emot tips på vad man skriver som avslutning...

• hajab

Om man inte vill ha dikt eller så i sitt festprogram (är själv lite allergisk mot allt lull-lull och romantik, vill hellre ha nått lite coolare) så är detta lite roligt. Skriv ord som beskriver er och ert förhållande och vips så har man en liten cool bild om er...

wordle.net/gallery/wrdl/159861/who_cares

• BlivandeFruShead

Jag kan e dej ett råd stressa inte jag har typ fyllt 20 sidor till mitt festprogram och skall gifta mej 30 maj 2009...men väntar en liten om 2 veckor och vill njuta av mina barn lite så mina bröllopsplaner har gjorts nu..hehe .....kolla forumet på bröllopstorget och googla även för fullt upp program,visor och sånt tro mej du kan skräddarsy ett underbart program men ta det lugnt...bestäm utsida och sånt och låt sen inehållet växa det kommer bli super säkert....Lycka till...

• pluttefisa

Jag har i princip haft angest för festprogrammet i 3 dagar nu, inget funkade när jag skulle lägga sidorna rätt. Var sa irriterad att jag var tvungen att springa 1 mil för att lugna ner mig tva kvällar i rad. Men NU, för ca 10 minuter sen, sa funkade det till slut! Aaaaah! Ibland far man vara envis och kämpa pa! Lycka till!

• Troll1

Jag har stooora problem med att
    * siffrorna vid bordsplaceringen hoppar hit och dit och att de inte går att få så långt ner jag vill ha dem. Trots att det finns utrymme...
    * Jag inte kan få till marginaler etc snyggt, så fast det ser bra ut när jag förhandsgranskar så ser det annorlunda ut vid utskriften se´n.

Gifter mig om 3 v och har tragglat med detta lääänge. Fantasin är det annars inte fel på.

Ngn som kan hjälpa mig att få en snygg mall? Den mallen som man kan ladda ner från kortdesign blir samma strul med.

• Fejs

hur skriver du siffrorna, använder du textruta? då kan du högerklicka och formatera rutan så den blir under layout - tätt då kan du palcera den hur du vill eller ta den bakom text eller så, testa lite.
    marginalerna förstod jag inte riktigt vad som kan vara för fel tyvärr

Svar på tråden Stressad över festprogrammet ...