Alternativa bröllop - berätta!!
Jag skulle vilja höra lite mer om de bröllop som inte är i kyrkan och inte har en stor budget. Kan ni inte berätta om era planer, era tankar med varför ni vill ha det så, hur ni går till väga o.s.v. ?
Jag vill gärna få lite inspiration...
Jag och min blivande ska gifta oss utomhus vid en liten sjö, där vi också ska ha festen. Det är en liten intim gård och vi kommer att ha c:a 70 gäster. Vigseln är borglig men andlig. Min bästa vän har också blivit min blivandes bästa vän så hon ska vara både tärna och bestman... Förut hade jag tänkt mig en "riktig" brudklänning men nu börjar jag tänka om. Har hittat en underbar midnattsblå klänning med guldbrodyrer, lite orientalisk. Tänkte prova den i eftermiddag.
Vi har nada pengar och har ytterst lite att hämta från familjen. Dock ska de hjälpa till att laga maten - vegetarisk buffe´. (Idealet hade varit att kunna hyra in kockar som står och grillar vid stranden, men det går tyvärr inte.) Tar gammalt guld till att "betala" ringarna med, och vi tänker smälta ner förlovningsringarna i de nya vigselringarna - symboliskt för att vårt förhållande förändras. Musiken står vännerna för, vi har även önskat att det ska bli en öppen scen där vem som helst får spela, dansa eller vad som...
Ska också ha dans med inspelad musik senare på kvällen.
Bröllopsnatten kommer vi att spendera hemma av den anledningen att vi vill det. De långväga gästerna sover kvar vid sjön där det finns ett stort hus med massa sovrum.
Vi har önskat oss bidrag till en bröllopsresa - vart vi kommer är inte så noga, bara vi får komma iväg en stund, själva. Hade ju varit mysigt att få åka någonstans där det är varmt. '
ibland känns det som om jag blir smittat av all denna bröllopsyra med dyra klänningar, kyrka och allt - men det är inte vad vi vill ha egentligen. Vi ska ha ett bröllop som är som vi. (Jag menar inte alls något nedlåtande mot dem som vill ha det traditionella.)
Så... berätta lite!
Kramar Nickan