• sandybee

Förstörd bröllopsnatt

Fick precis sms av m2b som är iväg på svensexa .... de har tydligen vaxat honom, trots att jag särskilt bett dem att ge fan i hans kroppshår eftersom jag är väldigt känslig för sånt och tycker att män utan naturligt kroppshår är bland det osexigaste som finns. Är rädd att de förstört vår bröllopsnatt nu, har inte lust att ligga och mysa med m2b och så känna sträv utväxt. Fy!
    Vågar inte svara alls på SMS'et, kan inte ljuga och och om jag inte ljuger så kommer han förstå att jag inte är glad och då förstör jag hans kväll. Grrr vad arg jag är på hans brorsa (vet att det var hans idé).

• Svar på tråden Förstörd bröllopsnatt
  • humlanis
    Mervione skrev 2008-08-30 22:53:47 följande:
    Är det honom du är attraherad av eller hans hår...?
    haha jaa jag tänkte nog detsamma, the drama, klart inget blir förstört, det är juh bara lite hår. Det blev nog fint ska du se sandybee.
  • sandybee

Det är inte bara för att retas, det är alltså m2b och inte kompisarna som skrivit att han är vaxad.

Och nej, det är inte hans hår som jag älskar ... däremot så är hans kroppshår en del av honom och en del av det jag tänder på. Det är skillnad på vad man älskar och vad man tänder på. Och killar med stubb på fel ställen är inget jag tänder på.

• Mervione

Attraherad (det jag skrev) betyder just "tänder på".

Tycker det är sorgligt om en så enkel sak förstör din bröllopsnatt. Jag kan inte alls förstå det, är ju bara lite hår.

Förresten, handlar bröllopsnatten bara om utseende och sex?

• 20090801

Mervione: Din attityd mot Sandybee gör mig förbannad. Känns som j--la sandlådefasoner. Väx upp och håll tyst om du inte kan göra annat än märka ord. Lär dig vad ordet Empati betyder.

• Lillsnufflan

Mervione skrev 2008-08-31 06:13:03 följande:

Tycker det är sorgligt om en så enkel sak förstör din bröllopsnatt. Jag kan inte alls förstå det, är ju bara lite hår.Förresten, handlar bröllopsnatten bara om utseende och sex?
    Klart att bröllopsnatten inte bara handlar om utseende och sex, men för många spelar sex en viktig roll just denna natt. Och jag vet inte ens om detta att bli avtänd av hårlöshet är särskilt utseendefixerat. Det kan ju lika mycket vara känslan. Dessutom har vi alla småsaker vi tänder på/blir avtända av, det inte mycket vi kan göra åt. Jag blir också avtänd av hårlösa genitalier, det får mig att tänka på barn, inte trevligt....

För mig är det samma sak som att jag inte direkt tände på min m2b kl. halv 5 i morse när han dråsade in i vårt sovrum efter sin svensexa stinkande av sprit. Jag älskade honom lika mycket då som annars och blev jätteglad för att han haft en fantastiskt svensexa (med allt hår i behåll) men jag blev inte särskilt sugen trots hans inviter....

Min poäng är väl att kärlek och attraktion visserligen i viss mån hänger ihop, men inte alltid...
  • sandybee

Lillsnufflan och 20090801, tack för er uppbackning!

Mervione, jag vet vad ordet attraherad betyder det, men din användning av ordet signalerade för mig att det snarare var älska du var ute efter, därav att jag skrev som jag gjorde.

Nu visar det sig att det "bara" var hans ben (hela benen) och ryggen de vaxat, de har alltså lämnat de gylldene delarna tack och lov. Känns som att ligga i säng med ett barn eller en alien, men men ... det har ju växt ut igen om 3 månader.

Jag står fast vid att jag tycker det är oerhört osexigt, väldigt avtändande. Sen får andra tycka precis vad de vill om det, negativa kommentarer biter inte på mig. Om man tror att man kan ändra någons känslor eller åsikter genom att vara elak så bör man tänka om.

• Mervione

En massa nummer:

Är väl snarare din attityd som är oerhört barnslig? Är nog DU som ska växa upp och förstå att man inte alltid tycker samma sak. Jag attackerade aldrig Sandybee eller sa något onödigt taskigt så som du gjorde, jag ifrågasatte bara hennes åsikter då jag PERSONLIGEN (tydligen så måste man använda caps lock här för att undvika missförstånd.) anser att lite hår inte spelar någon som helst roll när det gäller bröllopsnatten eller sex med den man älskar i allmänhet. Ett forum är till för att folk ska diskutera i det, det är till för att man ska DELA MED SIG AV SINA EGNA ÅSIKTER, så då är det väl ingenting att börja böla för om någon ifrågasätter någons åsikter? Om man undrar varför någon tycker på ett visst sätt? Det är väldigt vanligt i alla sorters diskutioner, att man frågar någon varför den personen tycker på ett visst sätt, och ifrågasätter om man inte förstår. Om jag på något vis (?) var elak så får jag väl ursäkta mig, det var inte mitt syfte.

Jag verkar vara i en minoritet då jag anser att om man verkligen älskar någon så spelar inte utseendet någon roll, jag blir lika upphetsad av min pojkvän oavsett hur han ser ut.

Även om jag skulle bli upphetsad av ett visst utseende så handlar bröllops natten ENLIGT MIG (caps lock igen!) MYCKET mer om kärlek än om sex.

• 2BMrsGhost

Jag har hört att det inte är så många som orkar "få till det" på bröllopsnatten. Man är utpumpad och körd utav tidig morgon och spända förväntningar.

Men för din skull är jag glad Sandybee att det var på vaxat på ställen på kroppen du kan acceptera

Hej å hå pöka på

• didis
    2BMrsGhost skrev 2008-08-31 13:42:23 följande:
    Jag har hört att det inte är så många som orkar "få till det" på bröllopsnatten. Man är utpumpad och körd utav tidig morgon och spända förväntningar.Men för din skull är jag glad Sandybee att det var på vaxat på ställen på kroppen du kan acceptera Hej å hå pöka på
    Nej det är ju sällan det är första gången, nuförtiden, som man så att säga umgås på bröllopsnatten.

Förhoppningsvis är vi både trötta efter allt dansande och dessutom berusade så att få till´et på bröllopnatten känns inte så viktigt.

Rakade ben skulle inte störa mig men jag har aldrig förstått folk som går igång på helrakat - det ger mig bara pedovibbar.
  • Sebastiána

Har inte läst hela tråden, men det blir ju inte stubb när man vaxar. Det blir det bara om man rakar. Vaxar man drar man ju ut hela hårstrået och ett nytt växer ut. Det börjar då med mer fjunig utväxt som för övrigt kommer tillbaka först efter någon månad.

Förstår dig annars. Jag tycker också att det är osexigt med hårlösa killar!

...även om min kille och jag säkert hade fått en härlig bröllopsnatt ändå

• Wingtear

sandybee skrev 2008-08-30 21:05:19 följande:

Vad tänker killar med egentligen när det är dags för svensexa?!Stackars kille!
    Var glad att de bara vaxade honom! När jag tatuerade mig sist (en torsdag, mitten på sommaren) så ringde telefonen, tatuerarn svarade (hon satt precis bakom mig, kunde inte undgå att höra) och sa sen:
    "nej, vi tatuerar inte i ansiktet... Vi har endå inga tider innan lördag... Låt det blöda, och försök sminka över det (här vänder hon sig till oss andra och frågar om vi vet något smink som täcker tatueringar bra)... boka tid till hudläkare okej... Lycka till." (det är lite nerkortat)
    Sen berättar hon att det var en kille som just vaknat efter svensexan (ska gifta sig på lördagen, 2 dar bort alltså) med EX-flickvännens namn intatuerat i pannan... Killen hade börjat gråta när hon sa att de inte skulle tatuera över det.
    I studion fanns 5 flickor/kvinnor och min m2b, han kände sig lite obekväm, det var rena lynch-stämningen...
    Och detta är äkta, ingen aftonbladet skröna utan någon vars kompisar uppenbarligen inte vet vad vänskap betyder.
    Jag var arg resten av dan, m2b oxå, gör hans kompisar nått sånt kommer de inte undan levade. Jag förstår inte hur man kan kränka en annan människa på det viset, killen alltså.
  • sandybee

Jisses, knappt så man tror det är möjligt. Vem fan går med på att tatuera en kille i ansiktet?! Jag skulle polisanmält mina kompisar om de gjort något sådant mot mig!

Wingtear skrev 2008-09-19 13:15:52 följande:
    sandybee skrev 2008-08-30 21:05:19 följande:
    Var glad att de bara vaxade honom! När jag tatuerade mig sist (en torsdag, mitten på sommaren) så ringde telefonen, tatuerarn svarade (hon satt precis bakom mig, kunde inte undgå att höra) och sa sen:"nej, vi tatuerar inte i ansiktet... Vi har endå inga tider innan lördag... Låt det blöda, och försök sminka över det (här vänder hon sig till oss andra och frågar om vi vet något smink som täcker tatueringar bra)... boka tid till hudläkare okej... Lycka till." (det är lite nerkortat)Sen berättar hon att det var en kille som just vaknat efter svensexan (ska gifta sig på lördagen, 2 dar bort alltså) med EX-flickvännens namn intatuerat i pannan... Killen hade börjat gråta när hon sa att de inte skulle tatuera över det.I studion fanns 5 flickor/kvinnor och min m2b, han kände sig lite obekväm, det var rena lynch-stämningen...Och detta är äkta, ingen aftonbladet skröna utan någon vars kompisar uppenbarligen inte vet vad vänskap betyder.Jag var arg resten av dan, m2b oxå, gör hans kompisar nått sånt kommer de inte undan levade. Jag förstår inte hur man kan kränka en annan människa på det viset, killen alltså.
  • sandybee

Kan säga att bröllopsnatten blev hur underbar som helst ... eller morgonen kanske jag ska säga, för vi var rätt trötta när vi kom till hotellet kl 04.00! Men håller fast vid att hans ben inte är roliga att ta på nu, och hans rygg (som de också vaxade) ser och känns helt för jävlig ut - han har fått kliande och vätskande utslag över hela ryggen. Det ser inte klokt ut, han ser ut som en salami stackarn.

• Wingtear
    sandybee skrev 2008-09-19 13:26:38 följande:
    Jisses, knappt så man tror det är möjligt. Vem fan går med på att tatuera en kille i ansiktet?! Jag skulle polisanmält mina kompisar om de gjort något sådant mot mig!
    Tydligen hade en av polarna en tatueringsmaskin och de tatuerade honom när han däckade. Vet ju inte vad som hände sen men nej, fy f*n!
  • chamor

Jag skulle vrida huvudet av dem! Vilka svin!!! Förstöra ansiktet för resten av livet på karl! USCH va arg jag blir!

• ElinPierre

Absolut en polisanmälan på sånt! Folk som kan göra sånt är inte kloka och ska inte vara ute på fri fot!!!!!

• Moninan

Otroligt grymt. Jag hoppas att de inte blev bjudna till bröllpet och att all kontakt mot dessa personer togs bort. Att det finns dessa människor som är så medvetet elaka är fuktansvärt.

Vi har alla saker som vi älskar på våra blivande. När detta sedan försvinner så blir vi ställda. Något uteblir från det normala. Hår är ändå en del av personen. Håret på huvudet är lika mycket av personer som hår på ryggen/bröst eller ben. Det är en del av vad vi älskar.

• lingonris

men haha vadå tatuerat??det var ju liiite grymt..shit vars då?=

• passionsblomman

Alltså,det där med tatueringen i pannan var nog det värsta jag har hört i Svensexe-väg!!! En hel del har man ju insett kan gå överstyr, men detta måste ju faktiskt kunna gå under misshandel eller nå´t?
    Om någon skulle göra något i den vägen mot min man -och mig-så finns det ingenstans i världen denne någon skulle gå säker"you can run, but you can´t hide"...
    Skulle tro att härifrån BT kunde man isåfall få ihop ett gäng hjälpsamma "hämnarinnor". Jag blir galen, vilka idioter! *arga dansen och litet utbrott*

• blivandefrularsed

Tatueringsgrejen är ju heelt sjuk! Precis, hoppas han polisanmälde dom! Jisses asså!!

Skönt att dom inte vaxade allt iaf. Och jag tror om du tänker efter blev du väl nog mest arg för att dom ändrade din mans utseende på något sätt??!! För jag tror att du blev kär i honom för att han är den person han är, hela paketet, osv. Tänker själv på mitt ex som inte hade något hår på hela kroppen (pga sjukdom) och aldrig någonsin att jag tänkte på att han var hårlös eller hade problem med att tända på honom.

Sen kan jag ju förstå om det är obehagligt för honom och även dig när det kliar och att det svider vid reaktioner och eksem mm.

Hoppas ni fick en underbar dag och natt och kan skratta åt detta i framtiden!

Svar på tråden Förstörd bröllopsnatt