Uppsalabrudar 2009
Va roligt! Men var köper man såna där obehandlade servettringar? Låter som att det kommer bli superbra
Va roligt! Men var köper man såna där obehandlade servettringar? Låter som att det kommer bli superbra
Nu har jag lagt in mina provinbjudningskort i mitt galleri. Utsidan är bestämd att jag vill ha den sådär, men däremot vet jag inte hur inlagan ska se ut riktigt. Kan ni hjälpa mig?
Alt 1 är ett vitt skimrande lite tjockare papper, med en utstansad mörkgrå blomma ( i samma pappersserie som det vita pappret) och sen är det en pärla i mitten.
Alt 2 är ett tunnare grått papper som även det skimrar, med en vit gnuggis och sen en pärla även där.
Vilken gillar ni bäst?
Jag var tvärsäker på alt 2, men sen igår när jag satt och pysslade så gjorde jag alt 1 och blev helsåld.
Fast jag gillar ju båda, som sagt..hjälp!
De är inte beskärda på rätt sätt än, bara slarvigt klippta och texten är inte heller helt klar än.
Tack så mycket för era åsikter! Nu blev det ju jättesvårt, en majoritet tycker att den grå varianten var bäst (alt2)... hehe och jag började gilla alt 1 bättre med det vita pappret! Problemos, tur att det är långt kvar tills det är dags att skicka ut
Tänk vilka i-landsproblem man har ibland va?
Ha en mysig fredagskväll alla Uppsalabrudar
japp alt 1 var med det vita pappret och alt 2 med det mörkare grå
jag provade att knyta ett lakan idag...men det funkade inte alls, kanske är våra stolar som är för höga i ryggen... hmm måste mäta stolarna där vi ska va sen!
SOBEIT:
Tack för tipset på sidan där man kan köpa servettringar, funderar på att köpa såna jag med. Tänke gå ned till Uppsala färg och kolla priser där innan jag beställer. Priset rann iväg rätt fort på den sidan eftersom det var exkl. moms priser och en hundring i frakt. Men fina de var de! hehe
Halloj! Precis hemkommen från jobb, puh va jobbigt det var idag
Ja, det finns massor med pysselgrejer på Uppsala Färg (dock inte den i boländerna utan den vid teliabutiken inne i stan) Har köpt rätt mkt stämplar, gnuggisarna, pärlor där. Kände igen många av de grejer som fanns på den där sidan du tipsade om från Uppsala Färg. Ska försöka ta en sväng på måndag och kika. Återkommer i ämnet Är det ngt annat jag ska kika efter åt dig när jag ändå är där?
Nej, pappren köpte jag på Collection, mkt större utbud där vad gäller papper
Kikar efter stansar där, vet att de har dekorsaxar där iallafall, man kunde köpa dem i trepack om jag inte minns fel... Kikar och rapporterar.
Nu är det dags att hoppa ned i sängen, börjar jobba tidigt i morgonbitti..GÄSP!
Sov så gott sen, kram
SOBEIT:
Bättre sent än aldrig, har inte kommit iväg till Uppsala Färg förrän idag...men ingen större tur där, hittade inga servettringar
Däremot fanns det några olika stansar för hörn samt olika dekorsaxar som verkade vara riktigt bra...
Frågade dem om de hade mer alternativ, men hon sa att man kunde beställa från panduro. Och det är ju superbra, så alltså hittar man ngt bra i pandurokatalogen eller på panduro.se så beställer man det bara via butiken och behöver alltså inte betala frakt!
Så nu ska jag kolla lite på den sidan om jag hittar ngn bra stans jag med, hade ev. tänkt att göra ngt fint med sånt till vigselprogrammen!
Hur går det med planeringen Uppsalabrudar? Här är det lite stillestånd för tillfället..har noll ideér eller ork för pyssel
Alltså man går in på Uppsala Färgbutiken och beställer via dem, då blir det ingen frakt! När jag läste igenom mitt inlägg såg jag att jag kanske var lite otydlig
Koholma: Vi kör också med Kajsa Fagerström, har dock inte bestämt om vi ska köra halvdag 4000 eller heldag för 6000 kr än. Känns inte så lockande att ha en fotograf som dokumenterara när man försöker klämma sig in i brudklänningen så det lutar mot en halvdag för oss med
Har varit i kontakt med lonnebackafotograferna.se och de verkade vara jätteduktiga och låg bra till prismässigt oxå Kolla deras hemsida!
men nu är jag ju helt snurrig..menade inte Koholma menade vargtassa... ska alltså vara att vi precis som koholma har anlitat kajsa fagerström
snurr snurr här på fredagen!
Hoppsan, slank med ett e för mkt i länken,,,här kommer rätt länk
lonnbackafotograferna.se
Audrey H skrev 2008-11-21 12:41:37 följande: