• mia8

Uppsalabrudar 2009

Och igen reklam för Ica Maxi! 25 kronor biten och supergott! Där kan man också välja bland massor av tårtor! Har hört att det är fler som brukar beställa därifrån! Dessutom har bemötendet därifrån alltid varit topp!

• mia8

Jag har bokat in en "kortkonsultation" på collection i 45 minuter. De verkar jättebra!

• mia8

Hjälp! Nu har jag paniiik! Jag hade valt klänning och fått veta att den är beställd och att den kommer om 2-3 veckor. Men nu idag fick jag veta att den inte alls finns i min storlek utan bara en storlek större! Men jag känner ingen som kan sy in och vet heller inte vad det kostar att anlita en sömmerska! Det får ju inte vara så att klänningen blir dyrare än hela bröllopet!!! Mycket tacksam för snabba och braiga tips och råd.

• mia8

Ja jag vet.Men jag hittar inte den någon annan stans! De har ingen skräddare, har beställt den på outlet. Suck...

• mia8

Jag ska gifta mig den 25 juli... Så det är bara att sätta igång letandet igen...

Sobeit skrev 2008-11-18 20:16:31 följande:
    mia8:Mitt bästa tips är då att du börjar ringa runt till olika sömmerskor och hör vad det skulle kosta att anlita dem för att sy in just din klänningsmodell. Personligen skulle jag nog ha avbeställt klänningen och försökt att hitta en annan som jag gillade. När ska du gifta dig?
  • mia8

Nu har vi kommit igång på riktigt! Vi har provex till inbjudan hemma. Är jättenöjd med servicen på collection. Vi har valt silver och vitt i cellofankuvert! Häftigt! Sen tror vi att vi går på hennes linje att ha program i en kvadratisk form som kan stå vid tallriken och med placeringskort på glaset med ett rosa tunt band som slingrar sig ner i glaset! Dessutom så kanske det ordnar sig med klänningen iaf! Fick ett mail om att det fanns en klänning som var liten i sin storlek och kanske kan passa! Jag väntar på den på posten... vilken dag som helst. Har annars bokat tid på bröllopsgården i Vittinge på fredag. Är det någon som har någon erferenhet av henne? Finns det många klänningar? Bra service?

• mia8

Ja jag glömde! Vi har ett inbokat möte med en fotograf imorn. Han verkar jättebra och ligger bra till med priser tycker jag. Har varit på ett bröllop där han fotograferade och det blev jättefinakort! De fick över 1500 kort på cd-skiva!

www.cinemac.se

• mia8
    Mois81 skrev 2008-11-23 19:17:02 följande:
    Maja 21: Vart ligger hennes butik ???
    Gå in på www.brollopsgarden.se butiken ligger i Vittinge. Annars rekomenderar jag starkt wwww.bridaloutlet.se, de har sin butik i Stockholm och på nätet. Man får klänningen hemskickad för 150 kronor och servicen är grymt bra! Deras klänningar är billiga oxå!
  • mia8

oupps... trodde att du frågade mig...läste lite snabbt... After six ligget mitt emot studentbokhandeln...

• mia8

Fotograf fixad! Han var här igårkväll och gav oss massor av bra ideer och information. Honom rekomenderar jag varmt. 4500 krónor och för det får man: en dvd med alla bilder med musik (som en film), alla bilder han tagit på en cd-skiva så att man kan skriva ut själv, fotofirmor eller genom honom. Han kommer 2 timmar innan vigseln för bröllopsbilder, fotar vigseln, mingel, middag...tills man inte behöver honom längre!

www.cinemac.se

mysan31: ja det ligger i centrum men på andra sidan ån från tågstationen sett. Fråga dig fram till Ofvandahls konditori så hittar du bra sen!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009