• pallesj

Hur många skulle vilja göra om allt igen??

Som rubriken säger, Hur många av er gifta skulle vilja göra om det?? ( med samma man klart) hihi. Jag skulle gärna göra om allt igen, få den myckänslan och att kanske vara lite mer medveten om allt, tyckte det gick så fort vill förlänga den dagen lite.

• Svar på tråden Hur många skulle vilja göra om allt igen??
  • Zozo

Jag skulle gärna göra om det - vi hade Saaaa mycket roligt med bade planeringen och själva bröllopet. Nu firade vi i en hel vecka och DET är jag verkligen glad över; hade det bara varit över pa en kväll hade det varit sa synd!

• Kanada Hjarta Sverige

jag ar lite avis pa dig som hade flera dagar... om jag kunde gora om det skulle jag ocksa gora festen i flera dagar! tiden gar alldeles for fort!

Zozo skrev 2008-08-28 18:50:26 följande:
    Jag skulle gärna göra om det - vi hade Saaaa mycket roligt med bade planeringen och själva bröllopet. Nu firade vi i en hel vecka och DET är jag verkligen glad över; hade det bara varit över pa en kväll hade det varit sa synd!
  • pallesj

Ja hihi Har tänkt på det ett tag nu och kom på att det måste vara fler än jag som vill göra om allt,

Jessie Gustav skrev 2008-08-28 18:23:22 följande:

japp jag skulle vilja göra om allt fast på mitt sätt helt och hållet..eller ja mitt och min makes sätt..vi fick ju kompromissa en hel del till vårat bröllop.men vi har sagt att om ett par år så ska vi ha vårat biker/raggarbröllop med allt vad det hör til. )pallesj.jag hade precis tänkt att göra en likadan tråd men du hann före,hehe kul att det är fler som känner som jag.
  • pallesj

Hade man haft pengar så hade vi nog också försökt ha flera dagar, men men, Vi får väl göra om själva festen med klänning o allt på årsdagarna hihi

• PennyJenny

Jag tror ju inte att det skulle kännas på samma sätt om vi gjorde om det. En del av själva grejen tyckte jag var känslan av att det här är unikt för oss. Vi gör det bara en gång, med våra familjer och vänner samlade och så. Och just därför tror jag att den känslan skulle inte infinna sig igen som vi hade den dagen.

Så nej, jag tror inte jag skulle göra om det för jag skulle nog bara bli besviken. Jag vårdar hellre de minnena ömt och skapar ny vackra och underbara minnen tillsammans med min man och satsar på att kunna samla familjen och vännerna till fest av andra anledningar, dop tex.

• mmmalurk

Vi ska göra om det när vi firar 10 år men då som mannen ville, ett Las Vegas bröllop... Då får vi ju båda som vi ville men han fick vänta lite bara.

• chamor

Ja gör gärna om det på 10 års jubiliet eller så Eller nåt slags party.. GÄrna tema med mindre gäster

• chamor

Jessie Gustav skrev 2008-08-28 18:23:22 följande:

japp jag skulle vilja göra om allt fast på mitt sätt helt och hållet..eller ja mitt och min makes sätt..vi fick ju kompromissa en hel del till vårat bröllop.men vi har sagt att om ett par år så ska vi ha vårat biker/raggarbröllop med allt vad det hör til. )pallesj.jag hade precis tänkt att göra en likadan tråd men du hann före,hehe kul att det är fler som känner som jag.
    Hur ska ni göra? Inte själva vigseln då eller? Berätta gärna lite vad ni tänkt
  • bridesilly

Vi kommer nog föresten att göra om det på sätt och vis en dag. Vi ska förnya våra löften fast det blir nog med bara några få vänner eller så närvarande

• Hvidbrud

Nixen! Aldrig igen! Det var helt fantastiskt och underbart. Kan aldrig bli så fint igen. Och aldrig mer vill jag uppleva den stressen!
    Men en brudklänning till skulle ju inte vara dåligt...
    Och få se min man så vacker och lycklig...(men det har jag ju resten av livet till att få honom till att vara!) (oh, i'm sooo cheaeaeasyyy!!)

• tolonta
    PennyJenny skrev 2008-08-29 08:34:42 följande:
    Jag tror ju inte att det skulle kännas på samma sätt om vi gjorde om det. En del av själva grejen tyckte jag var känslan av att det här är unikt för oss. Vi gör det bara en gång, med våra familjer och vänner samlade och så. Och just därför tror jag att den känslan skulle inte infinna sig igen som vi hade den dagen. Så nej, jag tror inte jag skulle göra om det för jag skulle nog bara bli besviken. Jag vårdar hellre de minnena ömt och skapar ny vackra och underbara minnen tillsammans med min man och satsar på att kunna samla familjen och vännerna till fest av andra anledningar, dop tex.
    Håller helt med!!!
  • Daa

Men känslan att gå in i kyrkan sida vid sida med min älskade och veta att det är nu det händer... det skulle jag vilja uppleva igen!

• tolonta

Jo, fast man har ju redan upplevt den. Så det går ju inte att göra om det, för det skulle ju i så fall bli "det är nu det händer för anra gången". Inte samma magi i det...

Men det är inget vemodigt i det, vi har massa nya fantastiska minnen framför oss!

• Zozo

Pallej: ah det maste inte vara dyrare att göra det i flera dagar - vi hade helt enkelt färre gäster. Plus att maten de övriga dagar var till självkostnadspris. Vi stod för boendet eftersom det ingick i vart pris. Vi är saa nöjda med att vi valde det upplägget.

Sedan kunde jag visst upplevt det flera ganger - kanske inte varje ar precis men jag tror nog att man kan fa till den upplevelsen igen.

• pallesj

Vi hade inte heller många gäster, men skulle inte ha haft råd att hålla alla med boende, några kostade på en natt på hotellet själva så alla åt frukost tillsammans dagen efter ( de som orkade sig upp) ,

Zozo skrev 2008-08-31 15:45:42 följande:
    Pallej: ah det maste inte vara dyrare att göra det i flera dagar - vi hade helt enkelt färre gäster. Plus att maten de övriga dagar var till självkostnadspris. Vi stod för boendet eftersom det ingick i vart pris. Vi är saa nöjda med att vi valde det upplägget.Sedan kunde jag visst upplevt det flera ganger - kanske inte varje ar precis men jag tror nog att man kan fa till den upplevelsen igen.
  • Zozo

pallesj: stället vi hade bröllopsfesten pa hyrdes för en vecka och da ingick övernattning. Sa det hade inte blivit ngn skillnad i budgeten för oss om alla stuckit direkt Men visst, det var en lite större budget ända.

• Lajsan
    Daa skrev 2008-08-29 14:28:42 följande:
    Men känslan att gå in i kyrkan sida vid sida med min älskade och veta att det är nu det händer... det skulle jag vilja uppleva igen!
    Jag vill också göra om dagen, gick så himla fort. Tyvärr blev jag helt fokuserad på att bara komma fram i kyrkan så jag kollade inte på blommorna i kyrkbänkarna jag valt, jag hörde inte ingångsmusiken och jag nästan halvsprang fram

Men när vi kommer få videofilmen så kommer vi ju få uppleva det igen känns det som och det ska bli så kul!
Svar på tråden Hur många skulle vilja göra om allt igen??