• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • Tösabita
    TesshjärtaFred skrev 2008-10-19 19:41:58 följande:
    Vilka har du tillfrågat om servering och sådant? Folk du känner eller? Jag funderar mycket på serveringsfrågan. Iofs har inte vi bestämt oss för vilken catering vi ska anlita än, så det kanske faller på plats när vi väl har gjort det.
    Jag har frågat kompisars syskon, jobbarkompisar, syskonens kompisar och så vidare. Bekantas bekanta kan man säga. Folk jag känner men inte är bjudna på bröllopet. Har en tjej med som jobbat som servitris så hon vet vad det handlar om och kan instruera de andra lite. Kräver inte att någon ska servera perftekt eller ta massa tallrikar på hög, då tycker jag man får ta in proffs.
    Ska även ha en bekant som sköter lite mer i köket.
    Kan ju alltid ta serveringspersonal ifrån catringfirmor också.

Har inte kommit så långt i planeringen än att jag fått den känslan av att vilja rymma iväg. Men den kan komma, man vet aldrig :P
    Har däremot fått höra ifrån bästa-vännen att vi inte får rymma, då blir hon arg.

Jag har snarare problem med att bestämma hur bröllopet ska vara. Vill jag ha stort bröllop med stor fest, litet för de närmaste med picnic hemma i trädgården eller ett vid föräldrarnas sommarhus. Vi har bestämt oss för ett September bröllop men hade gärna haft ett vår, sommar och vinterbröllop också.

Vill bara tala om att det blir mycket "Jag vill..." här eftersom sambon inte har tid med någon bröllopsplanering just nu. Jag tar fram förslag och sen bestämmer vi tillsammans utifrån dem.
  • Igia

Vi tar serveringspersonal som cateringen rekomenderar. Skulle inte bli så dyrt då vi har budgeterat för att hyra porslin för att slippa diska, men det kostar lika att betala serveringspersonal som diskar så då var det ju klart

• MyochErlend

hej :D
    tänkte bara såhär på lördagsmorgonen uppdatera hur långt vi har kommit i planering..:)
    Såg att det var ett tag sen jag skrev här..
    Sen vill jag också gärna bjuda in er till diskussionen om "brudöverlämning" om ni inte redan har vart där :D
    Ganska intressant..och komisk ;)

det som är klart är:
    *kyrka
    *Pastor
    *festlokal
    *gästlista (så gott som)
    *min klänning (snart också lite detaljer till håret)
    *Musik till vigseln och musiker tillfrågade
    *vi har valt ut 4 "valslåtar"
    *Vi har bestman, brudtärna (troligtvis också näbb)
    *Toastmaster, madame klara
    *Budgett (så gott som klar)
    *transport KLART!! :D
    *vi har bestämt färgtema och "stil" på bröllopet

På gång att bli klart:
    *hans kläder (han vet vad han vill ha och vi vet vad det finns)
    *maten (ska göra mycket själva och är i samtal med cateringfirma)
    *Har förslag till inbjudningkort klart
    *har klar bild av brudbuketten..så gott som
    *är i dialog med fotograf...

Hur går det för er ??

Ha en fin lördag!!

My

• september2009bröllop

sen förra uppdaterings inlägget är tärnan klar och solosångaren e oxå klar.. min syster dotter har skrrivit en sång till oss som ska framföras..

maten är också så gott som klar.. e lite osäkra på om vi ska ha två eller tre rätters meny..

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-10-25 11:30:52 följande:
    sen förra uppdaterings inlägget är tärnan klar och solosångaren e oxå klar.. min syster dotter har skrrivit en sång till oss som ska framföras.. maten är också så gott som klar.. e lite osäkra på om vi ska ha två eller tre rätters meny..
    åå så sött.. sådana personliga inslag är helt fantastiska :D
    mer sånt ... ;)
  • september2009bröllop

hon ringde upp mig och sjöng den i telefonen. 8dem bor ganska långt bort) och det brände verkligen i ögonen och fick koncentrera mig för att inte köra av vägen..

idag ska jag nog gör en servettring.. tror jag har bestämt mig för layout nummer fyra (för er som kollat galleriet mitt) men vet inte om jag kan få tag i öljetterna jag använt på etiketterna.. (jag köpte dem för ca 1,5 åt sen på panduro och har inte kvar art.numret och kan inte hitta dem på deras hemsida )

har inte fått någon respons av vad ni tycker om kort förslagen så snälla ta er en titt och säg vad ni tycker..

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-10-25 11:40:13 följande:
    hon ringde upp mig och sjöng den i telefonen. 8dem bor ganska långt bort) och det brände verkligen i ögonen och fick koncentrera mig för att inte köra av vägen.. idag ska jag nog gör en servettring.. tror jag har bestämt mig för layout nummer fyra (för er som kollat galleriet mitt) men vet inte om jag kan få tag i öljetterna jag använt på etiketterna.. (jag köpte dem för ca 1,5 åt sen på panduro och har inte kvar art.numret och kan inte hitta dem på deras hemsida )har inte fått någon respons av vad ni tycker om kort förslagen så snälla ta er en titt och säg vad ni tycker..
    jag tycker bäst om inbjudan nr 4... dvs bild 7 i ditt galleri :D

Den var riktigt snygg :)
  • september2009bröllop

Tack tyvärr e de mest jobb med den men de e tur att man har lite drygt 10 månader kvar...

jag försöker hitta peel-off klistermärken (som "inbjudan" på korten) som de står "program" och "tack" på men kan inte finna några.. har hittat "tack" men de fanns bara i silver..

någon som vet vart jag kan hitta dessa?

• MyochErlend

hmm har inte sett något men ska hojta till om jag gör... :D

Svar på tråden September 2009