• W2B Blom

Måste man ha tärnor & marsalkar?

Måste man ha tärna och marsalk då man gifter sig? Problemet är att jag har många nära vänner och som jag skulle vilja ha som tärna. Men det blir tok för många tärnor (nio stycken!!) Jag kan inte välja bara t ex två eller fyra av dem, för då känns det fel då alla mina vänner är så underbara och jag vill inte välja. Vi har samma problem med marsalkar då m2b har många vänner också.
    Därför kanske man inte ska ha någon tärna eller marsalk överhuvudtaget, för enkelhetens skull eller??

Hur ska ni göra eller hur gjorde ni med tärnor och marsalkar?

• Svar på tråden Måste man ha tärnor & marsalkar?
  • Myrmor

Såklart man kan skippa tärnor och marsalker! Om du ändå vill ha uppbackning under dagen d kan du ju be hela tjejgänget haka på dig under förberedelserna under dagen. Jag kommer ha två tärnor.

• DrömmenSomBlevSann

Du ska välja det som känns bäst för DIG/ER det är ju eran dag
    Är det svårt att bara välja ut några stycken, att det känns fel, då är det ju bättre att inte ha några alls.
    Man kan ju inte direkt dra lott..

Vi har en tärna o en marskalk, för oss var det enkelt att välja.
    Sen är våra 3 barn brudnäbbar.

Lycka till!

• PatricSusanneS

Hej... jag kommer inte ha något brudfölje alls.
    Patric, min blivande, kommer att sitta uppe vid altaret. Han är rullstolsburen så vi tyckte att det är finast om jag kommer in själv till "Ave Maria" o han sitter o väntar på mig. Jag är modell äldre så min pappa leder mig inte fram. Prästen lär komma in före mig.
    Jag kommer att ha en stol där framme jag med o på den lägger jag min brudbukett när det är dags för ringen.

Lycka till!!

• anna 2008

Jag kommer inte heller att något "riktigt" brudfölje, men däremot har jag bett om lite extra hjälp från några när det gäller praktiska saker under dagen. Det är väl någon slags mellanvariant antar jag men inte lika formellt som om man faktiskt pekar ut någon eller några som tärna.

• LadyLuck

Hej! Jag känner oxå att det är för svårt att välja vem ska vara vad och jag tycker att mina vänner ska få sitta ned i kyrkbänken o se "showen"! :) Min pappa ska dock ge bort mig så han är väl med lite grann liksom. Sen kanske vi har en liten ringbärare på 8 år. :)

• Freckles

Vi kommer varken ha marskalk eller tärna. Har flera vänner som vi tycker skulle passa, men vi ville vara själva framme vid prästen. Jag ska istället göra mig iordning hemma hos en kompis med två nära vänner och få hjälp av dem tills de e dags. Så det känns nästan som mina tärnor då...

Gör det som känns rätt för er, det blir det bästa!

• W2B Blom
    Freckles skrev 2008-08-27 19:39:34 följande:
    Vi kommer varken ha marskalk eller tärna. Har flera vänner som vi tycker skulle passa, men vi ville vara själva framme vid prästen. Jag ska istället göra mig iordning hemma hos en kompis med två nära vänner och få hjälp av dem tills de e dags. Så det känns nästan som mina tärnor då...Gör det som känns rätt för er, det blir det bästa!
    Ja, det var en bra idé! En av mina vänner arbetar som frisör och med make-up, så det kommer bli toppen att samla hela tjejgänget innan!
  • Ev brud09

Vi kommer inte heller att ha några tärnor eller marskalkar. Hade också problem med detta innan vi bestämde oss. Vi kommer att ha två toastmadame, ett värdpar, brudnäbbar och sedan vänner som hjälper oss med annat, fixa sminket osv. På detta sätt är det många som blir delaktiga med ingen som blir den specifika tärnan...

• W2B Blom

Hur skulle ni ha gjort? Åh, vad dumt jag känner mig nu! När jag satt på tåget idag så ringde en av mina närmaste vänninor och vi kom in på samtalsämnet om mitt bröllop.
    Min kompis frågade mig om jag hade tänkt mig någon form av tärnor och så, och jag berättade att vi är ju ett så stort tjejgäng + att jag har mina barndomsvänner också. Jag TROR att hon blev lite besviken då jag berättade att jag tyckte det var mest rättvisats att inte ha någon brudfölje alls, (då både jag och min blivande ha många nära vänner som vi umgås med.)

Men vad ska man göra? Vill ju inte göra någon upprörd, men och andra sidan är det vårt bröllop. Men hon är en av mina nära vänner som jag kan prata med allt om, så hon kanske ändå förstår mig och behöver lite tid av "smälta in". Eller hur skulle ni ha gjort? Jag ska ringa henne imorgon? Tyvärr så tappade jag mottagning och när jag väl kom fram, så känns det för sent ikväll att ringa.

Svar på tråden Måste man ha tärnor & marsalkar?