• quags

Annorlunda festlokal Malmö/Lund/Helsingborg-trakten???

Jag är på jakt efter en festlokal nånstans i Malmö - Lund - Helsingborgstrakten. Är det någon som har tips på någon lite annorlunda lokal? Känner till de som tidigare diskuterats här på BT (Alnarp, Bergakungen, Möllegränden etc). Vad jag söker är något magasinliknande (vitrappade väggar, bjälkar etc) alternativt något galleri/konsthallsmässigt.Eller något annat fräckt/läkert? Har alltid förställt mig mitt bröllop i en annorlunda lokal. Vi blir ca 85 personer och vill gärna ta med egen dricka. Kan också tänka oss att fixa egen catering etc. Är det någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Annorlunda festlokal Malmö/Lund/Helsingborg-trakten???
  • Sommar-04

Vi ska gifta oss pa Bosjokloster. I deras gamla stallbyggnad. Jag vet inte hur det ar med egen catering etc dock.

www.bosjokloster.se

Lycka till!

• ullis_p

Brygghuset har en mycket fin lokal, den är eg. beräknad till ca 150 pers. men jag tycker absolut inte att 80-90 gäster är för lite för den lokalen

Den kostar 6000kr att hyra

sök på gula sidorna på internet under brygghuset så hittar du telenr

Ullis

• cicelly

Det jag kommer på är:

- Köpmansmagasinet, i och för sig inte inte i Malmö-HBG, men väl i Smygehamn. Kostar 6500:- att hyra och man får ta med egen mat och dryck.

- Läste om någon här på BT som skulle vara i Konsthallens Restaurant i Malmö.

- Dunkers Kulturhus i HBG är jättefint!

Lycka till!

• quags

ullis_p
    vad är brygghuset? var ligger det? Har aldrig hört talas om det men verkar spännande.

Tack för tipset!

Svar på tråden Annorlunda festlokal Malmö/Lund/Helsingborg-trakten???