• PL080802

Rekommenderar att ni filmar ert bröllop!

Vill bara tipsa om att be någon filma hela kalaset, det är fantastiskt att se allt igen. Foton kan inte återge känslan på samma sätt. Lycka till!

• Svar på tråden Rekommenderar att ni filmar ert bröllop!
  • PL080802

En kompis filmade ceremonin sedan ställde hon upp sin kamera under middagen (kul att lyssna på talen igen :)

• Bride in England

Jag rekommenderar det verkligen!! Min mans moster filmade vart brollop och det ar guld vart eftersom man ar sa upprymd och nervos under dagen att man tom har minnesluckor!! Sa det var jattekul att se ceremonien igen och att se talen, som att fa uppleva det igen litegrann.

• Duchess

Jag är bagarbarnet som inte vill äta bullar

Min pappa och farbror brukar filma bröllop. De är inte proffs, men de är absolut inte heller amatörer. Pappa har en studio med massor av tekniska prylar hemma där han klipper och mixar filmerna. De tar på sig några bröllop varje sommar, förutom dop och andra högtider.

Jag valde att INTE få vårt bröllop filmat. Vi hade istället en duktig fotograf. För oss räcker det bra med minnena och bilderna

• tolonta

Ja, som sagt så har jag det filmat. Jag är annars en fotomänniska, som tycker att ett foto kan uttrycka så mycket mer än en film, där varje bild "försvinner" i helheten. Jag vet att film avbildar verkligheten, men jag föredrar att se verkligheten som ögonblicksbilder.

Men för tal och sång, så är ju film bra...

• Havsro

Vart fick ni tag på en sådan? Så han filmade både vigsel o fest?

Gizmos skrev 2008-08-27 00:59:42 följande:
    Vi hade en prof. filmare hela dagen, kostade 4500 och ar vart varenda krona!!!!Jag har tittat oa den sakert 20 ganger sen brollopet for en manad sen.Det ar sa kul att se hela brollopet och festen fran en "objektivt syn"!!! Nu kommer vi garanterat aldrig att glomma alla kanslor den dagen...Visst ar fotona vackra och fina, men man kan inte aterspegla de sma detaljerna via foton.....
  • Melis

Vi hade också en professionell som filmade, hela dagen från det att vi började förbereda oss tills det att gästerna gick. Sedan satte han ihop det till två dvd där han la till musik där det behövdes och tog bort saker som vi inte ville ha med. Det blev jättebra! Men vi har ALLT in spelat, tre dvd med oredigerat material.

• trampetroll

Vi ska ha två av mina systrars pojkvänner som ska filma vigseln och större delen av middagen och kvällen med en filmkamera, på det sättet tror vi att de kan dela upp det hela så inte all filmning ligger på en person, då missar de mindre av bröllopet än om bara en skulle filma.

• Gizmos

Jag sokte upp honom pa natet....
    ja han filmande fran nar gasterna borjade komma till kyrkan (ca.13.30) fram tills vi akt pa natten vid ca 01.30, sa det var ju otroligt billigt tycker jag!!! Och vilken bra kvalite det ar pa filmen, jatte proffsigt gjord!

Havsro skrev 2008-08-27 12:17:39 följande:
    Vart fick ni tag på en sådan? Så han filmade både vigsel o fest?
  • Sommarbrud 08

vi filmade vårt bröllop och festen. Så roligt att ha kvar. Jag rekommenderar verkligen att ni filmar vigseln om ni har möjlighet!

• stinakina

En vän till oss filmade från Fredag till Söndag, han sitter som bäst och klipper till "filmen" just nu...han intervjuade folk under kvällen på festen, så jag ser verkligen fram emot att få se denna film!!

• lillabruden

se bara till att ha batteri, tillräckligt med minne och en teknisk kunnig som hanterar kameran!! Har hört en del tråkiga resultat...nån som filmat hela med lock för (dem gamla modellerna) nån som trott dem filmat men inte tryckt på record eller helt enkelt batteriet tagit slut!
    gäller att ha lite koll ;)

• JohanoBea

Vi vill filma vår vigsel, men eftersom den ska äga rum utomhus i februari efter solens nedgång är det ingen fotograf som vill anta utmaningen. De menar att det blir för svårt att genomföra och är rädda att vi ska bli missnöjda.

Svar på tråden Rekommenderar att ni filmar ert bröllop!