• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Kampi

Vi tänkte nog ha såpbubblor, dels för att inte "stöka ner" utanför slottet men också för att slippa få ris i ögonen

Tycker iofs att det är siktigt fint med både ris och rosenblad på fotografier.

• Elide
    Kampi skrev 2008-09-12 22:12:30 följande:
    Vi tänkte nog ha såpbubblor, dels för att inte "stöka ner" utanför slottet men också för att slippa få ris i ögonen Tycker iofs att det är siktigt fint med både ris och rosenblad på fotografier.
    Har hört att det kan bli fläckar på klänningen av det, men då undrar jag också varför säljer de då det?
    Vart hade du tänkt att köpa det eller ska gästerna ta med sig det själva?
  • miss u

Ia o Puh skrev 2008-09-12 19:58:12 följande:

Välkommen BrideToBe09 och norpans mamma!Kunde inte kika in igår och ser att jag missat massa viktigt! 3 HELA sidar har ni hunnit utan mig, är imponerad!MissU: Näää, du...jag har pluggat i U-sala och E-tuna...har ingen kompis som heter Elin och Lagerhaus har jag varit inne på typ 3 ggr i hela mitt liv *fniss*.Just nu känns det lite stiltje i planeringarna, har ju varid "duktig" och bokat frisör, foto, kyrka och festlokal. kanske måste kolla hotell då...men börjat tveka, vill nog sova hemma med tösen istället... :-S
    Hehe. Då var det verkligen inte du som var med på inventeringen på Lagerhaus. Världen kan ju inte vara hur liten som helst. Det får räcka med att jag lekte med din blivande mans lillasyster när vi var små.
  • miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-12 21:34:12 följande:
    Välkommen till tråden, BrideToBe09 och norpans mamma!!Idag har jag varit ut till Thottska villan och kollat in bröllopssviten. Mysig. Alla dubbelrum där inne var mysiga. Handmålade tapeter från 1700-talet i de flesta rum, inklusive bröllopssviten
    Thottska villan verkar vara helmysigt. Kan bli ett alternativ för oss om det inte blir Hamncafés lilla "svit". Vad var det för skillnad mellan bröllopssviten och de vanliga dubbelrummen? Fick man nå extra och var det nån skillnad när man behövde checka ut?
  • sanste

Hej!

Tessisen: Jag ska ta och beställa såpbubblor från kortdesign, för man kan välja antal där, kostar 4,90 styck. Fast det blir ju inte förrän i vår när alla har osat. Jag har läst lite om dessa bröllopsbubblor och det blir inga fläckar av dom, som kanske det blir av vanliga såpbubblor.

Vi ollade på vigselring åt mig i veckan på stan. Fastnade för en från Schalins. Kollade sedan hemma på nätet och vilken skillnad!
    På Hallbergs kostade dem 5200 kr och på nätet 2500 kr! Trodde aldrig att det var en sån skillnad.... Hittade en internetsida, jempguld.se och de har en riktig butik i Kungsör, så vi ska åka dit och kolla en helg, de hade bra priser. Ett litet tips bara :)

• Elide

Liten fråga till..kan inte sluta fundera på detta med bröllopet. Jag är verkligen fast i detta bröllops träsk. Och helt ärligt vill jag nog inte ta mig ur det heller.
    Åter till frågan: Har ni bestämt hur er bukett ska se ut, vad den får kosta och vilka ni ska anlita att göra den?

• sanste

Jag insåg igår att jag nog har fått bröllopsfeber! Kan inte heller sluta tänka på det! Sedan berättade vi igår för min M2Bs föräldrar att vi har bokat kyrka, de blev jätteglada!

Jag ska beställa bukett från Blomgaraget på Bäckby. Alla blommor och buketter jag har köpt där har varit jättefina och när vi var in och pratade med dom så var de jättetrevliga. Jag har hittat en bild på nätet över hur jag vill att buketten ska se ut, finns i mitt galleri. Jag skulle bara skriva ut den och ta med den till dom. Det skulle kosta 1000-1500 kr beroende på vad för blommor man har.

Jag vet inte om prisskillanden är så stor mellan olika blomsterhandlare, jag tycker att det är viktigt att man får ett bra bemötande och att de förstår hur man vill att buketten ska se ut.

• mysan31

Jag ska ochså handla min brud bukett på blomgaraget på bäckby

• mysan31

Är det någon som vet vad ni ska ge gästerna
    i organza påsarna...vill ha lite förslag...

• sanste

Jag har funderat på sånadär små vita Marianne-kulor med choklad i. Det känns fräscht med mint och sedan choklad i. En kompis till mig hade polkagodis, deras färgtema var också vitt och rött. Jag har köpt cellofanpapper som jag ska göra små påsar av och knyta med rosa band runt som jag köper på panduro.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009