• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

mysan31: Det måste ha varit ett tag sen du var på stan. Både Bredbar och Pizza Hut har ju flyttat för ett bra tag sen. Fast jag vet hur det är. Skulle köpa ett halsband till sambon när han fyllde år, men smyckesaffären låg ju inte alls där längre. Hade visst flyttat 1½ år tidigare.

Jag hann inte läsa alla inlägg innan jag gick o la mig igår och åkte till gymmet/jobbet i morse så jag har inga bröllopsgrejer med mig. Jag har iofs inte hunnit samla ihop så mycket heller. Har bara Bröllopsguiden och den skulle ju nånannan ta med sig.

Verkligen kul att så många kunde komma med så kort varsel! Ni som inte kan den här gången behöver inte vara ledsna. Vi tycker om er ändå och ni är välkomna nästa gång.

• MoonGirl

Bröllopsguiden - vart har ni köpt den någonstans?

• miss u

MoonGirl: Jag köpte min Bröllopsguiden i lördags på Pressbyrån. Trodde inte att dom skulle ha nå bröllopstidningar överhuvudtaget, men så såg jag den precis när jag skulle gå ut. Den kostade 59 kr. Gav kassörskan en 50-lapp + 2 st 10or. Fick tillbaka en tia och en enkrona. Vet inte hur jag tänkte.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-09 09:12:06 följande:

MoonGirl: Jag köpte min Bröllopsguiden i lördags på Pressbyrån. Trodde inte att dom skulle ha nå bröllopstidningar överhuvudtaget, men så såg jag den precis när jag skulle gå ut. Den kostade 59 kr. Gav kassörskan en 50-lapp + 2 st 10or. Fick tillbaka en tia och en enkrona. Vet inte hur jag tänkte.
    Vad bra att pressbyrån har bröllopstidningar. Har sett att de har en massa tidningar, men tänkte som dig att de förmodligen inte har bröllopstidningar.

Eventuellt blir sonen hemma i em med svärmor. Hon skulle komma förbi i em, så jag ska höra med henne om hon vill vara barnvakt. Då slipper jag stressa hem från stan sedan... (om hon kan vara barnvakt) och då kan jag ta cykeln ner till stan (annars blir ju det lite svårt )
  • Ia o Puh

Vi syns 16.30! Nu ska vi hämta ringarna! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

• MoonGirl

Nu har jag kommit hem från min simtur, blev i alla fall 1000 m!

Tack för idag! Det var jättekul att ses! Satt ni kvar länge efter att jag hade gått?

Nu har jag också köpt tidningen bröllopsguiden!

• MoonGirl

Mangos: När ska ni gifta er och vart ska ni ha festen efteråt?

• Elide

Det var väldigt trevlig idag! Måste vi göra om, så att ni andra som inte kunde idag kan komma med också.

Vi satt väl kvar till runt halv sju tror jag det var.

Var också och köpte tidningen!

Skickar texterna imorron så ni har dom.

• MoonGirl

Ja, vi får ta en fika snart igen!

Tessisen: Åh, vad bra! Då ska jag hålla utkik efter mail från dig imorgon! Tack på förhand!

Har ni bestämt vart ni ska tillbringa bröllopsnatten någonstans? Vi funderar på att boka bröllopssviten i Thottska villan =)

• Elide

Vi funderar på att boka sviten på stadshotellet. Om vi nu ska ha festen där så blir det nära och bra. Vi får se efter mötet vi har med Elite imorron hur det blir. Vi hoppas de kan ge oss ett bra pris och att det inte är bokat. Va inte bokat sist vi pratade med dom.

Håll tummarn för oss imorron!

MoonGirl: Vart ligger Thottska villan?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009