• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

Jo vi ska också absolut dansa, men vi tänkte ha typ en sterioanläggning. Jag och sambon har dansat ganska mycket både själva innan vi blev tillsammans och numera som par. Det är rätt kul!

Jag tänker mig att om vi har vigseln mellan fyra och fem så kommer inte festen komma igång förrän 6-snåret så middagen kommer ju inte kunna serveras förrän någon timma senare... Blir tillräckligt sent ändå tänkte vi. Men ni borde klara er med samma tidplanering om ni gifter er en timma tidigare och har en timmas fotografering...

Har ni bokat någon bröllopssvit till natten?

Jag ska också iväg strax. Ha en trevlig kväll och jo, jag tycker också vi har gjort vårt för idag :o).

• Elide

Hejsan Brudar. Är inte så aktiv just nu. E sjuk igen. Så orken räcker inte till för så mycket bröllopsplanering just nu.

Men såg nån fråga som var riktad till mig.

miss u: vi väntar på svar från Oliver om han kan ställa upp.

Nej ska hälla i mig lite host medicin och sussa igen.

Vi kanske kan ta en fika nästa vecka, eller?

• mysan31

tessisen:Du får ta och krya på dig...
    Fika går bra för mig nästa vecka...
    Jag själv börjar känna att jag börjar få rethosta
    och slemmig i halsen...

• miss u

God morgon!

Barret: Sambon gick med på att öka fotograf-posten med 500:- så att vi kan använda oss av Marit om hon känns bra. Väntar nog med att ta kontakt med henne tills ni har träffat henne så jag vet om hon är ett alternativ. Var ska ni träffa henne? I Västerås nånstans? Jag behövde inte ens använda frasen om vad jag har kvar efter bröllopet. Hur gick det på Björnögården?

Jag tar också gärna en fika nästa vecka. Förhoppningsvis har jag kommit längre med inbjudningskorten då. Köpte lite papper på Tiimari igår (och årets glögg!) så nu har vi bestämt att korten ska vara vinröda med svart text och sen den grå/svarta tapeten. Ska försöka hinna med att svänga förbi Silvan och köpa den i helgen. Ska vi säga fika på onsdag nästa vecka?

Krya på er Tessisen och mysan! Inge kul att vara sjuk heller. Det vill jag inte bli. Ska ta första sprutan inför Thailandsresan på tisdag!

• Barret

miss u:
    Det låter ju kanon! Bra sambo du verkar ha :o) Vi ska träffa henne på ett café nere på stan här i Västerås. Jag lovar att berätta hur mötet går/gick efter måndagen.

På Björnögården igår gick det jätte bra. Han var väldigt flexibel och allt kändes kanon. Vi spikade en massa saker som meny, hur vi ska sätta borden, vad som ska ingå och pris + att vi fick svar på alla våra konstiga frågor :o). Känns så himla skönt att de fixar allting!

Tessisen:
    Tråkigt att höra att du är sjuk. Krya på dig!

• miss u

Barret: Han är den bästa! Hoppas att det går minst lika bra med fotografen som med Björnögården. Nu har du ju gått om mig i planeringen med hästlängder. Inte få panik, inte få panik.

Vad härligt att ni kunde spika så mycket under mötet igår. Vad ska ni ha för meny? Sitter och tittar lite på förrätter. Vad ska man välja? Lutar åt att vi kommer välja Arbhages catering. Köra med förrätt som står på alla platser när vi kommer och sen buffé som varmrätt och sen tårta.

• Barret

haha, du behöver inte oroa dig.. någon gång kommer det säkert skita sig för mig också. Är riktigt förvånad över hur smidigt det har gått!

Menyn består av:
    Förrätt: Prosciotto med färsk grönsparris och örtcreme
    Varmrätt: Helstekt oxfilé med något till som inte är spikat än
    Efterrätt: En lättare efterrätt med jordgubbar, minns inte exakt.

Sen blir det tårta lite senare.

• miss u

Jag kan ju inte gå och hoppas att det ska skita sig för dig heller! Bara att det ska gå bättre för mig. Undrar om jag ska ta och ringa Hamncafét igen idag. Vad tycker du? Man blir ju lite orolig om den nya ägaren inte ska vara engagerad eftersom hon inte hör av sig till dom (mig) som är intresserad av att hyra stället. Fast samtidigt kan det ju inte vara lätt att ta över verksamheten bara så där. Säkert massor att fixa med.

Låter som en jättegod meny ni har kokat ihop. Prosciotto, visst är det nån typ av skinka? Vad får ni betala per person? Ingår dricka till också? Jag skulle också vilja ha oxfilé till varmrätt. Funderar på nån slags filébuffé, med oxfilé, fläskfilé, kycklingfilé och laxfilé eller om det kanske blir mycket med fyra olika. Kanske räcker med tre..

• Barret

Nej du har rätt. Nu hoppas vi hårt på att det ska gå bättre för dig! Men jag tycker inte du behöver ha någon panik. Det är ju fortfarande gott om tid kvar!
    Jag tycker absolut att du ska ringa även om de kanske inte hunnit sätta sig in i allt än så kan de ju i alla fall boka in er!

Prosciotto är sån där lufttorkad skinka, som parmaskinka.
    För den där maten + ett glas fördrink (bubbel), ett glas vin till förrätten, två glas vin till varmrätten, avec till kaffet, kaffe till både efterrätten och tårtan, bordsdekorationer med blommor och ljus, dukning och allt, samt någon typ av dekorerad entré får vi betala 580:- per person.

• miss u

Jag försöker intala mig att det fortfarande är gott om tid. Knappt 8 månader! Känns som att om vi bara får klart med lokalen så kommer resten flyta på. Vi har ju egentligen koll på det mesta, är bara att det inte är bokat.

Det var ju ett jättebra pris ni fick! Var det lika fint där som det ser ut på bilderna? Mysigt att få en dekorerad entré. Sambons faster har pratat om att göra en brudbåge till oss. Hoppas det blir av!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009