Så var vårt bröllop...
Ja det är väl nästan dags för den slutgiltiga rapporteringen av bröllopsdagen här på BT. Äntligen kom min dag även om dagarna innan var ett enda trassel... Vi fick lokalen först på kvällen innan och den skulle göras i ordning samtidigt som vi inser att tiden är emot oss och att moussen till våra tårtbakelser (som vi jobbat med hela dagen) skurit sig. Så det åkte rätt ner i soptunnan och det var SÅÅ tråkigt och jag bryter ihop i lokalen med alla släktingar och vänner runt mig. JOBBIGT! En vän åker och köper chokladpuddig istället (all mousse var slut i hela lilla staden). Jag åker hem trött efter att bara sovit 9 timmar de senaste dygnen och ska göra (ja ja envisas med att göra allt själv ) själva tårtan. Går skapligt utom att själva locket spricker några gånger. Försökte täcka det med löv. Börjar bli sent...
Vaknar vid 6 och ska till frissan till 8. Där slappnar jag av lite men kronan hon sätter fast gör SÅ ont. Blödde i hårbottnen och började fantisera om blodförgiftning . Men blev så nöjd till slut med håret. En vän kommer och sminkar mig och pappa kommer in med blommorna. Så fina.. Inte riktigt rätt färger men det gör ingenting!
Blir lite sena till fotningen så väldigt många kort blev det inte men när vi är klara så åker vi till kyrkan och fotografen ringer och säger att vi måste köpa batterier till hans blixt. Härligt
Några minuter sena går vi in och minns inte så mycket av vigseln mer än att det var så härligt och att det gick över för fort...
Efteråt går vi ut (jag gråter hela utgången) och omfamnar alla nära och kära på trappen. Prognosen om 11 grader och spöregn slutade i 20 grader och sol med växlande molninghet. På trappen skiner solen brett Vi går ner till båten och åker över mot festlokalen. Några av de härligste minnena från dagen då vi får samla oss och njuta. En släkting sitter i båten och spelar fiol. Underbart vackert!
Festen börjar med förrätt (som råkade åka ner i mitt knä. Oups in på toaletten och skrubba bort den bruna marianaden - den gick bort helt!). Honungsgratinerad chevretoast. Sedan huvudrätt - lax & potatis. Sedan pannacottan jag gjorde på torsdagskvällen. Sååå god den blev Under middagen höll pappa och svärfar tal och många av våra vänner höll tal, några spexade, några lekar, några filmer och full rulle med gästengagemang tills det var slut.
Mitt i där tog vi tårtan som var dagens flopp. Tårtan hade skumpat runt och blivit ganksa ful på väg till lokalen men det var den godaste tårta jag ätit. Allvarligt talat! Dock lite besviken på hur köket spritsat chokladen på bakelserna men men... Godis i all dess härlighet och mer underhållning av gästerna.
Vi skulle tacka alla och när det var klart sa jag att jag ville tacka min MAN. Jag börjar gå mot pianot. Har aldrig sjungit offentligt men övningarna gick ok. Här skakade jag innan jag satt mig ner. Tårarna rann och rösten skar sig men rörd blev min man ändå ALLA var så förvånande och det var ett kul avslut på festen.
Finns lite bilder om ni vill se