Lämna eller inte lämna relationen?
Dilemma: Pojkvännen sen ett halvår tillbaka lider av panikångest i flera sociala situationer, är deprimerad dvs. tycker att livet suger. Detta påverkar mig dagligen, han kan aldrig följa med mig nånstans, sitter hemma och är grymt svartsjuk vilket skapar en del bråk. Vi kan aldrig hitta på nåt ihop, aldrig resa, äta på restaurang, gå på krogen- you name it. Nu har han börjat hos en psykolog och detta kommer att ta ett år eller mer att få bukt med. Jag har aldrig träffat honom när han var frisk... Innan mig hade han blivit brutalt bedragen och dumpad, och sedan dess vart singel i 4 år. Jag vill verkligen inte dras med ner i hans depp och "må dåligt". Har nog redan bestämt mig för att lämna- detta är ohållbart i längden... Men han säger att han innan mig gett upp hoppet att träffa en bra tjej och att jag är hans sista chans att bilda familj. Han kommer att bli så knäckt och jag tycker verkligen så mycket om honom, men för mycket är på hans villkor/hans dagsform. Ska jag fortsätta vänta på det förhållandet jag vill att vi ska ha? Eller måste han reda ut sitt liv på egen hand? Kan det bli vi sedan när han är frisk? Å varför ska det vara så svårt? Nån som känner igen sig? Ville bara skriva av mig lite och kanske har nån erfarenhet av liknande?
//Tack