Min möhippa
Igår blev jag hippad, och vilken hippa det var!
Mina väninnor hade gett mig uppdrag i ett försök att utmana mina tävlingsinstinkter till max och göra saker som jag absolut inte skulle göra annars men nu för att få poäng.
Det började med att de kontaktat en jaktlag som vi bedriver eftersök åt för att de jaktledaren skulle kalla in mig på ett eftersök (spåra skadade djur) tidigt igår morse, medans jag gör mig i ordning i badrummet smyger tjejerna in med filmkameran i högsta hög. Sen får jag lite kaffe och fralla innan det bär iväg med buss till en Äventyrsbana. På bussen får jag mitt första uppdrag; att säga något i bussens högtalare. På äventyrsbanan går vi en höghöjdscirkelbana, tjejerna hade bett insturktören göra det extra svårt för mig men det var inget jag märkte så jag fick gå två varv och hjälpa de andra när jag varvat dem ... det var hur kul som helst!
Sen iväg till en stor livsmedelsbutik där jag skulle förhandla mig till olika varor från folks kassavagnar, högre poäng för ovanliga varor. Lyckades fixa allt utom russin. Alla shoppare var med på tåget förutom en dam som vägrade lämna ifrån sig sitt mjölkpaket trots att hon stod 2 m från mjölkdisken! Efter det följde picknick i Rålambshovsparken där jag fick i uppdrag att skriva en kärleksdikt till m2b, bonuspoäng för rim. Tjejerna blev mäkta imponerade över mina diktkunskaper (fast jag tror nog att jag själv var mest överraskad ). Sen fick jag posta dikten till m2b.
Efter picknicken var det dags för sumobrottning vilket var fasligt roligt, fast dräkten vägde 13 kg och det var lite ansträngande för mig som precis varit dunderförkyld en vecka. Sen bar det iväg in till city där jag skulle samla råd inför äktenskapet från lördagsshoppande Stockholmare och turister, fick en hel del bra råd ... och en ros och ett frieri ... på vägen Iväg med buss igen, då var det dags att sätta igång allsång på bussen - jag som varken kan eller vill sjunga! Det var det uppdraget som alla tjejer var säkra på att jag aldrig skulle genomföra ... men tji fick det, är man tävlingsmänniska så är man, och det var ju värt 50p
Det blev Imse Vimse Spindel med en entusiastisk skara tanter längst bak i 1:ans buss
Efter det samlades vi hos min bästa väninna där jag fick göra mig i ordning och sen svara på frågor om m2b och mig och rita ett porträtt av m2b. Kvällen avslutades med middagsbuffé och fest nere i festlokalen där ytterliggare väninnor väntade.
En helt fantastisk dag! Vilka underbara vänner man har!