• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • Tingeling_99_

Jo, dyrare än vad det var tänkt har det blivit för oss också, särskillt nu när kronan sjunkit så

• U2s

Ja, det blir väl dyrare för alla =. Som tur är betalade vi allt boende på Koh Lanta i sommras och det är ju en av de tyngsta posterna.

• ko lanta 08

Hej!

Vi ar nu pa koh Lanta och har varit har i 2 veckor snart, den 26 nov gifter vi oss pa Relax bay. Vi var dar och tittade haromdagen och det var jattemysigt. Vi bor pa klong dao beach nu, men ska bo brolloppsnatten pa relax bay. Kommer bara vara vi och vara tva barn med. Vi kommer ha ett stenhjarta pa stranden. Den svenska vigselforattaren kommer aven att sjunga, det tog hon inget extra for. Vi hade forst tankt ha cd. Dock har vi inte bestamt vad hon ska sjunga, ska ringa henne idag el imorgon. Ar sa sdvart att bestamma lat.

Jag hade forst tankt sy upp klader har, finns en massa skraddare att valja emellan, men har nu bestam tmig for att ha en strandklanning istallet. har hittat en nastan likadan till dotterna som ar 1 ar. Min sambo har kopt en vit thistjorta och en likadan sitt sonen. Allas klader gick pa ca 750 thb. Vi kommer att vara barfota sa da kandes det konstigt med en riktig klannig. Men jag kollade runt lite och de kunde sy upp en enkel vit lite kortare klanning for ca 4000 thb.

Koh Lanta ar iaf helt underbart! vi ska vara har 3 veckor till och sen till phuket en vecka innan vi aker hem. vi njuter verkligen av sol, bad och god mat!

• U2s

ko lanta: Åh, vad avis jag blir

Visst har ni anlitat Lanta Diver? Vi har också funderat på Cd, men om vigselförättaren kan sjunga kanske det passar bättre. Vet du om det är samma vigselförättare jämt?

Sköt om Er & njuuut av värmen, för den är det ont om hemma just nu

/Ulrika

• Thai Brud 2009

Koh lanta 08 - Åh vad härligt det låter! Hoppas ni får ett underbart bröllop

• susnik

Koh Lanta: Åhh vad härligt det låter! Ha en supermysig bröllopsdag!

• 080101

Koh lanta: ha en underbar bröllopsdag o fortsatt trevlig semester..

Ni som har majbritt och har fixat lagligheten, kan ni inte skriva till mig. Jag förstår inte riktigt o nu börjar det bli lite bråttom.

äktenskapslicens har vi fixat/fått tillbaka
    måste man ha referensbrev? det står ju på äktenskapslicensen att man inte är gift?! om man behöver det ändå. hur skiver man det eller får man det ifrån?

min sambo studerar o får inga lönespec. kan man ta deklarationen för året? eller hur har ni andra gjort?
    och en sista fråga: hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka alla papprena från stockholm?

tacksam för svar!

• Januaribrud 2009

Hej,

Ni som har TI är ni nöjda med upplägg och pris? Jag tycker det är otroligt mycket pengar de tar, nästan som svenska priser på flera av ens önskemål.
    Att bara få stå på stranden och blommor tar de 20.000 baht för, då tillkommer även boende för natten, pedikyr, all mat och dryck.

Ni som har LD, hur känner ni, är ni nöjda?

När jag har läst tidigare trådar har det känts som detta skulle vara prisvärda alternativ till bröllop men runt 20-23.000kr för ett strandbröllop för 5 personer känns mycket.

Har någon av er någon aning om hur sent man kan byta arrangör?

• MrsMunter

Nu börjar det dra ihop sig! Ja, egentligen är det ju länge kvar tills vi gifter oss (15 jan), men vi åker ju redan nästa helg! :D Fattar inte vart tiden försvinner...

Skorna (som jag eg bara ska ha under middagen/festen efteråt) är klara, buketten är bestämd och beställd, klänningen är klar och ringen hämtas nästa torsdag. Sönernas kläder är så gott som klara, och mannen ska sy upp sina när vi kommer dit (har dock med sig en back up... *ler*)
    Alla hotellrum (både våra och våra gästers) är bokade och bekräftade, och vi har äntlign kommit igång med litet finplanering med TI. Mailade ett brev med typ 1000 frågor i gårkväll som jag spänt väntar på svar på... :)

Det största problemet är nog egentligen mitt hår eftersom jag är korthårig... TROR att det kommer att bli en liten tiara och KANSKE en kort slöja? Får se.

Lägger in bilder i albumet så kan ni kika om ni vill! :)

BTW, är det någon här som gift sig på Moonlight och kan säga något om mat och dukning? (typ vad de hade för dukar, servetter, m.m.)

• Januaribrud 2009

Mrs Munter,

Du kanske inte vill svara på en gnällspik som jag känner mig som just nu, se mitt inlägg ovan
    Men är nyfiken på om du tycker det är prisvärt? Jag kanske får vänja mig att det är svenska priser på mycket istället...

Stort lycka till på er resa och att bröllopet blir fantastiskt!

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9