• PennyJenny

Brödrost som bröllopspresent

Satt här och funderade, hur vanliga är brödrostar eg som bröllopspresent nur för tiden? Just brödrosten får ju ofta symbolisera presenter som man kanske inte vill ha eller redan har flera av och jag funderade då bara på hur vanlig den är som present i dagens läge.

Någon där ute som fått en? Eller önskat en och inte fick någon. Eller fått någon annan mycket konstig bröllopspresent?

• Svar på tråden Brödrost som bröllopspresent
  • Mrs Fr

Vi ska på bröllop på lördag och det paret har faktisk önskat sig en! Dock är det ingen som köpt nån än (dom har en önskelista där man prickar av det man köpt).

• feministbrud

Vi önskade oss en och fick en! Det var jättebra då vår gamla höll på att falla i bitar och den nya har bra funktioner och det får plats bredare bröd. Jag har aldrig ägt en ny brödrost, bara släktingar och vänners avlagda av någon anledning (varför vet jag faktiskt inte).

• f1bride

Vi önskar oss en och hoppas att vi får en!! Helst vill jag ha en Musse Pigg-brödrost

• Gable

Vi önskade oss en och fick två, exakt likadana

Som tur var fick vi byta den ena utan kvitto.

• Humlanhubbe

hahaha vi har en sån!Den spelar en liten melodi när smörgåsarna har ploppat upp!!Hoppas ni får en

f1bride skrev 2008-09-26 23:28:39 följande:
    Vi önskar oss en och hoppas att vi får en!! Helst vill jag ha en Musse Pigg-brödrost
  • Humlanhubbe

Vi önskade oss för övrigt nytt strykjärn (efter 8 år tillsammans) och fick ett.Superbra dessutom!

• f1bride

¨ååååh så fränt!! VILL VERKLIGEN ha en sån nu Ska vara extra tydlig

Humlanhubbe skrev 2008-09-27 20:08:20 följande:
    hahaha vi har en sån!Den spelar en liten melodi när smörgåsarna har ploppat upp!!Hoppas ni får en
  • Miamaja

Vi fick en brödrost, men det var mer som en kulgrej. Det var inget kort eller så med utan en anonym present. tidigare var det en och samma brödrost som vandrade runt från bröllop till bröllop, men den vi fick var ny och bättre än vår gamla så vi behöll den och gav vår gamla till en tjej som precis skulle flytta hemifrån.

Svar på tråden Brödrost som bröllopspresent