• Blyger

Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?

Som rubriken lyder.
    Vi har gift oss 080808. På hindersprövningen stod det att anmälan om efternamn lämnats in. Jag trodde det skulle gå snabbare att få sitt nya namn då men tydligen inte...Har ni andra som gift er och ska byta namn få det registrerat än?

• Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?
  • Sansisen

gift mig 080809 och väntar fortfarande på mitt nya namn!

• chamor
    MissDevout skrev 2008-08-20 13:11:59 följande:
    Gick in på skatteverket nu, och nu är jag gift och har det nya efternamnet
    Vart ser man det?
  • MissDevout

Man får logga in med sin e-legitimation och sedan väljer man att se folkbokföringsuppgifter.

• lollan82

gifte oss 080809 och har inte fått namnet än..

vad har ni ändrat/ eller ska ända nu när ni får nytt namn?

• furillen

jag gifte mig 080726 och det blev nyss ändrat.. så det kan ta ett tag!

• Diamonds are a girls best friend

En liten fråga, har inte gift min ännu men har ni väntat med att använda erat nya namn tills dess att papprena är klara eller har ni använt det nya efternamnet lite innan? Man vill ju blir fru så fort man gift sig och inte vänta 3 veckor så nog kan man tjuvstarta med det nya namnet?

• Äntligen är det min tur

hahahahaha.... jag FÖRSSÖÖÖÖÖKER använda det nya. Men jag börjar staka mig VEM ÄR JAG!!!

När det kommer brev till nån Angelica Bergström tycker jag att det måste kommit fel eller så....

Så det är bara börja öva!!

Diamonds are a girls best friend skrev 2008-08-25 22:17:12 följande:

En liten fråga, har inte gift min ännu men har ni väntat med att använda erat nya namn tills dess att papprena är klara eller har ni använt det nya efternamnet lite innan? Man vill ju blir fru så fort man gift sig och inte vänta 3 veckor så nog kan man tjuvstarta med det nya namnet?
  • furillen

hahaha ja det är f-n helt omöjligt!! har ju hetat nåt annat hela livet, total förvirring... och sen blir det liksom olika namn i olika sammanhang. har ju "tjuvstartat" såklart för att det är härligt. men sen kan man ju inte det hela tiden om det är ett officiellt sammanhang då man inte kan säga att man heter nåt och så står det nåt annat på ens leg / kort. men nu heter jag ju faktiskt mitt nya namn men har alla kort och handlingar i mitt gamla då det precis registerats... snacka om personlighetsklyvning!

• Diamonds are a girls best friend

Aha, då blir den första tiden (innan man lagligt sett har sitt nya namn) en övningsperiod, man får lära sig att säga vad man heter, jadu det kommer nog inte bli lätt som ni säger man har ju hetat ngt annat hela sitt liv,

• carand

Vi gift oss oxå 080808 har inte heller fått mitt nya efternamn ännu.

Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?